дъските се базоформират - на абрихт обикновено се вземат страна и кант да станат под 90 градуса, като и страната и канта се минават на абрихта.
по тая база вече се реже дъската по ширина на циркуляр, в този случай се изравнява и другия кант като страната се слага на линеала на абрихта. така всички дъски, с които ще постигнеш нужната ширина на слепения елемент.
обикновено се прави на гладък кант, мажат се с лепило кантовете, а всички изчистени страни са от една и съща страна при лепенето.слагат се дъските в цулаги или със стеги докато изсъхне лепилото. после на щрайхмус се пускат от едната и от другата страна за да се изравнят.пак може да се мине единия кант на абрихта, после по него се реже на ширина на циркуляр.
освен на гладък кант може и да се прави на нут и перо, въобще на всякакъв профил и контрапрофил за свързване на детайлите. но иска повече операции и работа,а лепилото държи доста здраво. ако няма фуги между дъските и са залепени добре няма мърдане.
обикновено се гледа и шарката на дъските да се слагат наобратно - на единия така, а на съседната дъска наобратно за да се уравновесяват напреженията в дървесината и да не се измята.точно по тази причина се лепят от тесни детайли, а не се търсят талпи по 50-60 см.
								
															
																															
																								
															по тая база вече се реже дъската по ширина на циркуляр, в този случай се изравнява и другия кант като страната се слага на линеала на абрихта. така всички дъски, с които ще постигнеш нужната ширина на слепения елемент.
обикновено се прави на гладък кант, мажат се с лепило кантовете, а всички изчистени страни са от една и съща страна при лепенето.слагат се дъските в цулаги или със стеги докато изсъхне лепилото. после на щрайхмус се пускат от едната и от другата страна за да се изравнят.пак може да се мине единия кант на абрихта, после по него се реже на ширина на циркуляр.
освен на гладък кант може и да се прави на нут и перо, въобще на всякакъв профил и контрапрофил за свързване на детайлите. но иска повече операции и работа,а лепилото държи доста здраво. ако няма фуги между дъските и са залепени добре няма мърдане.
обикновено се гледа и шарката на дъските да се слагат наобратно - на единия така, а на съседната дъска наобратно за да се уравновесяват напреженията в дървесината и да не се измята.точно по тази причина се лепят от тесни детайли, а не се търсят талпи по 50-60 см.



 ) че така ще осучиш и стягите, и детайлите. гледай долната страна, която ляга на стягите да я изравниш. ако искаш плот 20 мм да е , заготовките в зависимост от дължината им трябва да са поне 25-30 мм - да има надмерка за изравняване после някаква. размера й зависи от тебе - какви материали си приготвил, оборудване, опит...
 ) че така ще осучиш и стягите, и детайлите. гледай долната страна, която ляга на стягите да я изравниш. ако искаш плот 20 мм да е , заготовките в зависимост от дължината им трябва да са поне 25-30 мм - да има надмерка за изравняване после някаква. размера й зависи от тебе - какви материали си приготвил, оборудване, опит...