• 1
  • 2
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
skrijo - специалист
На бормашинката ми ротора яко цвърчи (все едно заварявам :-D ) .Въпросите ми са :

-На ли пластините на колектора са през едно .две по две свързани (първата пластина е свързана не със следващата а със по следващата) ?

-На колектора само се захващат изводите или се навива и там доста проводник ?

-Тази част която се намира на ротора и се намира между статора където има най-много проводник ,как се хваща за колектора ?

За сега това .Предварително благодаря :) .
ESPACE - майстор
Откажи се. При така зададени въпросите няма да се справиш само с обяснения. Дори с обяснения шанса ти е под 1% и то ако разполагаш с подходящ проводник и поне веднъж в живота си си навивал нещо по-просто като трансформатор.
Ако все пак си упорит намери края на намотките почвай да развиваш и да чертаеш. Не знам дали в интернет ще намериш нещо, но в кварталната библиотека гаранция има материал по въпроса. Моя опит е в пренавиването на ротор на прахосмукачка навремето. В общи линии беше успешен щом и досега работи но с понижена мощност вследствие използването на малко по тънък проводник. Пренавивали сме с колегите и двигателчета на кафемелачки но това беше преди 15 години. Сега просто няма смисъл от тези упражнения.
skrijo - специалист
ESPACE написа:
Откажи се. При така зададени въпросите няма да се справиш само с обяснения. Дори с обяснения шанса ти е под 1% и то ако разполагаш с подходящ проводник и поне веднъж в живота си си навивал нещо по-просто като трансформатор.
Ако все пак си упорит намери края на намотките почвай да развиваш и да чертаеш. Не знам дали в интернет ще намериш нещо, но в кварталната библиотека гаранция има материал по въпроса. Моя опит е в пренавиването на ротор на прахосмукачка навремето. В общи линии беше успешен щом и досега работи но с понижена мощност вследствие използването на малко по тънък проводник. Пренавивали сме с колегите и двигателчета на кафемелачки но това беше преди 15 години. Сега просто няма смисъл от тези упражнения.
Трансформатор съм навивал с помощ най-вече от moimoimoi . После си го навих сам и сега работи :wink: .
stefan_gb - специалист
Сложна жабешка намотка е , с 1 начало и 1краи , нямам как да го ремонтираш. Изисква и наи вероятно смяна на колектора и обезателно баланс. Като и добра изолация и механично укрепване на отделните секции. С една дума е работа за добър маистор.
skrijo - специалист
Все като питам нещо ,все ме пращате към майстори :-D .Вие кажете как да го пренавия и да сменя колектора ,пък каквото сабя покаже .Ако не тръгне след пробата :-D здраве да е .Предварително казвам ,че няма да взема хляба на майсторите :wink:
moimoimoi - майстор
за да си пренавиеш ротора ти трябват освен инструменти/и аз не знам какви :lol: / материали-нов колектор,проведник,трябва да имаш и опит с подобни дейности,да можеш да му снемеш схемата,после ако го направиш трябва и да го балансираш

според мен е по добре да свалиш ротора ,да видиш в какво състояние е колектора,четките и евентуално на струг да се удари една тънка стружка на колектора колкото да се изглади
провери и дали има липсващи парчета от колектора
stefan_gb - специалист
skrijo написа:
Все като питам нещо ,все ме пращате към майстори :-D .Вие кажете как да го пренавия и да сменя колектора ,пък каквото сабя покаже .Ако не тръгне след пробата :-D здраве да е .Предварително казвам ,че няма да взема хляба на майсторите :wink:
Просто защото е трудно за направа дори и за бобиниор, малък процент от хората които се занимават профеционално и ежедневно с пренавиване на електромотори правят и ротори. Та затова работата си е за спец в дадената област.
Иначе евала ти за желанието щом искаш да пробваш :)

Намери на колекторния пръстен пластината към която е свързан края на намотката. Отвори скобичката която прави връзка между проводника и пластината и развиваи внимателно като си записваш колко са броя на навивките , и поската на навиване на на всяка секция и през колко полюса е поставена бобината.Направи си чертеж ще ти е по лесно след това. Купуваш същия проводник от бобиниор и колектор и деистваш, като предварително трябва да направиш от изолационен картон излолатори на всички в легла в които се полагат бубините. На всяка връзка към пластина от колектора с проводника трябва да го зачистваш хубаво от лака и езичето на пластината да пристяга добре проводника. Намотките от бобините трябва да са добре подредени и пристегнати , правилно поставени и добре оразмерени и изолирани . След навиването трабва да се лакира добре , изпече и балансира ако изобщо е възножно :lol:
След това трябва да престържеш новия колектор спрямо оста за да няма биене. И ако стане си купуваш бира и си я изпиваш от кеф :)
Има и още един момент които не е маловажен - дори и да го навиеш както трябва и неможе да се балансира както трябва центробежните сили ще разбият лагерите за отрицателно време и труда ти ще е на вятъра. И на последно място зависи как е лакиран ротора и дали може да го развиеш правилно за да му снемеш схемата.
Наистина не е лесно да се направи качествено.
sasim - специалист
Някои знае ли каде в София взимат най-евтино за пренавиване на ротори? Ходих да питам на бул.Сливница, но там ми обявиха цена от 65 лв за пренавиване на ротор на флекс.
4848profesor - помощник
Професионално навиване на ротори за електроинструменти, кафемелачки и т.н.

Прикачен файл

визитка (Medium).jpg
визитка (Medium).jpg (53 KиБ) Видяна 8886 пъти
sasim - специалист
Това хубаво ама ходил ли си при него, доволен ли си, какви пари взима?
  • 1
  • 2

Тема "Помощ за пренавиване на ротор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: