Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
totio1973 - специалист
T.Denchev написа:
Благодаря sasooooooooo,
като казвам ще сменям имам предвид, че електротехник ще свърши тази работа. Може да питаш, защо не се консултирам с него - дълго е за обясняване. :) А тъй като все пак не ми се иска да спестявам точно от тези компоненти, относно място и лесен монтаж, качество на клеморедите и т.н., кои табла са за предпочитане (за 2х12 съм съгласен) Мьолер, Шнайдер, АВВ, ЛеГранд...
А като пишеш _Главен: АП В63А/0.3А искаш да кажеш само АП, а да разделя дтз-тата отдолу на кръгове? Да не се навързват защити една под друга? А как определяш ампеража на дтз-тата - в зависимост от кръга който образуват какъв е максималния ток, който може да премине през тях ли?
виж и на елмарк
mirk - майстор
totio1973 написа:
виж и на елмарк
Сакън, недей :-D
romanpm - майстор
romanpm написа:
Монтирай си максимално и минимално напрежителна защита
:)
T.Denchev :
Какво точно стои зад тези термини като име на апаратурата. Четох в брошурата на шнайдер за катодните отводнители, но не намирам много информация относно видове, монтажни схеми и т.н. Би ли казал нещо повече за тях и как точно бих


Това са предпазители които ако продължително време се задържи високо или ниско захранващо напрежение изключват механично съседен захранващ предпазител , примерно незащитен хладилник или друг рисков консуматор/И/ Не съм работил с такава система просто любопитствах в добър магазин и ми го обясниха , но когато поисках технически данни не можаха да ми ги покажат :? Цената им е около 40-50 лв бр.
sirko - специалист
Минах по същата процедура миналата седмица, но при мен беше преправяне на стара инсталация, частично нова и смяна на стари АП с нови както и ново табло. Като марки до колкото се осведомих Чинт и Елмарк трябва да се бяга от тях особенно от Чинта.
Аз взех всичко на Шнайдер/Мерлин Жерин - табло, контакти, ключове, АП-та, импулсни релета и т.н. само едно ДТЗ и един силов (45А) бойлерен ключ на Легранд, която и марка от тези да избереш няма да сбъркаш.
Прави ми впечатление, че са ти малко ДТЗ-тата комбинирай ги така, че да няма фалшиви сработвания, това става като са вързани много консуматори на едно ДТЗ и като сумираш тока на утечка на всеки уред ДТЗ-то пада без да има проблем обобенно при компютри и друга такава техника.
Не взимай комбинирани ДТЗ-та с АП по добре да са оделни, при мен ДТЗ-тата са с една идея по големи от ампеража на предпазителите (АП 16А, ДТЗ 20А) до колко е правилно това не знам то така ми изглежда по добре, все пак ДТЗ-то не е предпазител.
Вземи табло с повечко модули, аз взех с 18 които ги запълних изцяло и се наложи да слагам друго ново табло в килера.
П.С. този 2.5мм2 за бойлера няма ли да му е малко тъничък, ако е в гофре турни му 4-ка да ти е мирна главата.
totio1973 - специалист
Ако аз си сменях инсталацията,за бойлера бих си пуснал поне 6 квадрата.Знам ли след време мога да реша да си сложа проточен бойлер(лично мнение).
sirko - специалист
totio1973 написа:
Ако аз си сменях инсталацията,за бойлера бих си пуснал поне 6 квадрата.Знам ли след време мога да реша да си сложа проточен бойлер(лично мнение).
Това е според индивидуалните условия, аз имам освен обинкновен и проточен 10,5kW и 2 душа в банята... вариянта който предлагаш заслужава внимание!
T.Denchev - напреднал
romanpm написа:
...Не съм работил с такава система просто любопитствах в добър магазин и ми го обясниха...
Явно тези системи са доста непопулярни в България и малко хора се занимават професионално с тях и имат сериозни познания свързани с монтаж и работа. Доста електротехници питах и на всички познанията им стигат до ДТЗ, на някои даже и до там не стигаха за съжаление. Иска ми се да сложа някакви такива екстри, защото със сигурност ще се изплатят, когато ми спасят телевизора за 5000лв примерно, но просто информацията от първа ръка е много оскъдна.
sirko написа:
Аз взех всичко на Шнайдер/Мерлин Жерин - табло, контакти, ключове, АП-та, импулсни релета и т.н.
Аз се спрях на ЛеГранд. Ходих в ТелеТек днес, тъй като те са официален дистрибутор и уговорих поне 10% отстъпка, ако взема ключовете, контакти, табло, АП и т.н. Спрях се и на тях тъй като за на Шнайдер ключовете прочетох тука, че имало малко проблеми да се монтират в стандартните конзоли за гипскартон.
sirko написа:
Прави ми впечатление, че са ти малко ДТЗ-тата
Малко ми е грешна първоначалната схема и по принцип се спрях на варианта на sasooooooooo за разделяне на три кръга на ДТЗ и ползване на главен само АП. Колебая се дали за Пералня, Вана, Сушилня и Бойлер да не взема ДТЗ 0.01А, но не знам дали сборът на внесените смущения, или както се казва там, да не надвишава тая стойност и само да изключва като се пуснат 2 или 3 от тях едновременно. Също така харесах едни ДТЗ, който са както за АС така и DC т.е. от тип А майче. Не знам дали те не се справят по-добре с тия смущения от компютри, зарядни и други електроники.
sirko написа:
П.С. този 2.5мм2 за бойлера няма ли да му е малко тъничък, ако е в гофре турни му 4-ка да ти е мирна главата.
Взех отдавна някакъв Дипломат май беше 3кВ и за него това ще е достатъчно. По принцип го сложих за всеки случай, тъй като в сградата има ТЕЦ и съм свикнал да го ползвам. И на бойлер съм живял известно време, но е голяма разправия с чакането за водата. Сигурно затова доста хора си слагат проточни, но при положение, че ще ми е само за бекъп не виждам смисъл да правя нещо по-специално. Където живея сега бойлерът се използва 3-4пъти годишно само при проблеми с ТЕЦ-а, затова реших да не отделям голямо внимание на глава Бойлер. Дано не съм сбъркал.
styb - специалист
Според мен :
1. Не слагай ДТЗ 0.3А - не е за предпочитане за жилище
2. 63А е доста - вместо ДТЗ+АП63А за главен сложи един АП 50А , а ДТЗ да са 40/0.03
3. Крива В наистина е по подходяща за жилищно строителство , но повечето фирми не ги поддържат - няма да е грешка ако сложиш и с крива С
4. За марката - само Елмарк не слагай , аз предпочитам АВВ
sirko - специалист
Принципно си прав но мисли с перспектива, утре не знаеш какво и как ще се случи (както каза по горе колегата за 6-те квадрата)... сега го правиш, направи го така че утре и 10kW бойлер да сложиш да не къртиш и да не сменяш кабеляци.
styb - специалист
Има и друго , нарича се каскадиране при избора на предпазители - това значи че от главното табло на енергото (където да предположим че е 50А ) до всеки главен АП на ап.табло и след това токов кръг трябва да има стъпаловидно намаляване на ампеража за да може всеки АП да си върши работата. Това важи най вече за главния АП на ап.табло да е равен или по малък от този на външното табло.

Тема "Смяна на ел.табло - мнения и препоръки" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: