• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 43
Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
cybersas - специалист
Тани написа:
Предишния климатик с какъв СОР беше ? А новия? Тук ти е разковничето! Конденза от външното тяло го хвани в една по-широка тръба за да не замръзва и го вкарай в улука или го отведи на по-подходящо място от пътеката!
Ми отде да знам COP-а на предишния - служи вярно 5-6 години и замина.

Това дето тече от външното тяло сега - не е от тръбичката за охлаждане - нея си я има - а от една дупка - ама точно в средата отдолу на външното тяло. Има си дупка - не пробка - дупка просто и тече - нищо няма отдолу, няма как да се навре маркуч в нея, щото почва ВЪТРЕ да задържа вода, което е крайно неприемливо. Ще им звъня.
hladnia - специалист
preslav написа:
и да се опитаме да намерим отговор на въпроса действително ли "инвертора" харчи по-малко енергия?
http://www.invertorni.klimatici.com/ind ... 0&Itemid=1
http://www.invertorni.klimatici.com/ind ... 5&Itemid=1
http://klimatici.com/statia_invert.php :wink:
http://www.coolchips.gi/technology/ccalc.shtml :?
Тани - модератор
hladnia написа:
preslav написа:
и да се опитаме да намерим отговор на въпроса действително ли "инвертора" харчи по-малко енергия?
http://www.invertorni.klimatici.com/ind ... 0&Itemid=1
http://www.invertorni.klimatici.com/ind ... 5&Itemid=1
http://klimatici.com/statia_invert.php :wink:
Ще четем рекламни статии ли? Ето ти два почти еднакви климатици , един и същ производител от същия този сайт :

конвенционален:
http://klimatici.com/product_info.php/m ... cts_id/140
инверторен:
http://klimatici.com/product_info.php/m ... ucts_id/90

Хайде кажи сега от къде ще дойдат многото проценти разлика между двата климатика, която са описали в статиите? Остава единствено комфорта , което хич не е без значение!
hladnia - специалист
Тани написа:
preslav написа:

Ще четем рекламни статии ли?
Хайде кажи сега от къде ще дойдат многото проценти разлика между двата климатика, която са описали в статиите?
Извинявам се за рекламата, но не това е целта.
Тук просто е описано по разбираемо.

Основния агрегат който прави това пренасяне е компресорът. Обикновените климатици са съоражени с компресори, които просто получават захранване и работят с цялата си мощност докато температурата в помещението, която сме задали бъде достигната.
Поради инертността на системата, климатика, които е получил някаква "засилка" дори подминава зададената температура, което се оказва доста излишен разход на електричество.

За да се постигне желаната икономичност производителите са възприели плавното регулиране на мощността на компресора, като изменението е в зависимост от температурата която, трябва да се достигне.
Това се оказва изключително ефикасно в режим на "топло", през зимата.
Инверторите са климатични системи, при които е реализирано цифрово плавно управление и контрол на мощността на компресора, с цел постигане на максимална топлинна ефективност
valentino76bs - майстор
Тани написа:
hladnia написа:
preslav написа:
и да се опитаме да намерим отговор на въпроса действително ли "инвертора" харчи по-малко енергия?
http://www.invertorni.klimatici.com/ind ... 0&Itemid=1
http://www.invertorni.klimatici.com/ind ... 5&Itemid=1
http://klimatici.com/statia_invert.php :wink:
Ще четем рекламни статии ли? Ето ти два почти еднакви климатици , един и същ производител от същия този сайт :

конвенционален:
http://klimatici.com/product_info.php/m ... cts_id/140
инверторен:
http://klimatici.com/product_info.php/m ... ucts_id/90

Хайде кажи сега от къде ще дойдат многото проценти разлика между двата климатика, която са описали в статиите? Остава единствено комфорта , което хич не е без значение!
Конвекционалния при -5 коп му е 1/става като духалка/,т.е. не запазва мошността си която му дават обикновенно при +7 а при инвертора е нещо друго,добрите инвертори запазват при минусови темп. голям КОП.
Gadnyara - специалист
Аз лично очаквам подобрен разход на електроенергия поради:
- по-лекия режим на работа при 'поддържащия' режим. Граничен режим и икономична работа не се съчетават много лесно.
- по-качествена изработка и материали... от по-високата цена (повтарям: очаквам, предполагам).
- субективното възприятие на потребителя - подобно на 'духалките', конвенционалните клими ни карат свикваме с постоянния топлинен поток и липсата му ни кара да търсим повече топлина.

Всичко в рамките на 10-15%. Порядък 25-30, дори мернах 40% икономия ми се вижда реклама.
preslav - майстор
torbalan написа:
някой по-горе писа - трябва да се направи експеримент с две машини, като е задължително в случая да са на един производител и от един клас...Точно тук ударих на камък - не можах да създам еднакви условия за работа, а от там и сравнението ми няма как да е коректно.


аз зададох един въпрос, ама никой дори не прави опит да отговори...

представете си един климатик - да кажем инверторен... веднъж го управлявате по мощност, а втори път влючено/изключено...

от къде ще дойде разлика в КОП-а? Мисля, че 1115 се опита да отговори на въпроса ти визирайки гъстота на маслото в компресора, пускови токове и т.н. но не казвайки нищо за собствената консумация на електрониката и други фактори за които видях, че говориш по-нататък в поста си.

п.п.

хм
я да взема да си отговоря сам...

КОП-а на термопомпата зависи от температурата на изхода на компресора...
може би в тази посока трябва да се мисли :) Това не ми е понятно, но със сигурност има специалисти, които да го обяснят.

дори има логика при режим на работа включено/изключено КПД-то да е малко по-голямо, защото машината ще работи при оптимални параметри... С това съм напълно и безрезервно съгласен - убеден съм, че ефективността на хладилната машина рязко спада при промяна на работна температура и налягания, а именно това се случва при промяна на оборотите на компресора.
и както е добре известно - при отклоняване от оптималните параметри - на всяка топлинна машина КПД-то намалява... Извинявай, че преповторих извода ти, но съм напълно съгласен!
1115 - специалист
Електрониката не е голям консуматор, но все пак има загуби в часта с инвертора (преобразуване в прав ток и други).
Капацитивният товар като гледам е компенсиран с дросел (PFC) при едни и с електроника при по-съвременните модели (APFC).
При конвекционалките мотора все пак е с пусков кондензатор и предполагам (трябва да видя в гуглата :)) с доста по-лош фактор на мощността.

П.П. А и другото е, че предполагам инверторните компресори работят на по-високи обороти. С какво ще помогне това не ми е много ясно ама има нещо.
preslav - майстор
1115 написа:
Електрониката не е голям консуматор, но все пак има загуби в часта с инвертора (преобразуване в прав ток и други).
Извини ме за невежеството, но зарядното за компютъра ми е 15 V - 4 A и грее като печка, нямам никаква представа колко грее един инвертор за 1.1 kW или повече, може аналогията да не е пълна, но знам импулсни захранвания на компютри, които непрекъснато се обдухват с вентилатори - инверторната част от електрониката охлажда ли се по някакъв начин?
kirofabv - специалист
valentino76bs написа:
Конвекционалния при -5 коп му е 1/става като духалка/,т.е. не запазва мошността си която му дават обикновенно при +7 а при инвертора е нещо друго,добрите инвертори запазват при минусови темп. голям КОП.
Мисля, че това е отговора на въпроса от заглавието. :wink:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 43

Тема "Кое прави инверторните климатици по-икономични?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: