• 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 43
Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
imarh - специалист
Ако имаме два автомобила. Единият с 2степенна ск. кутия, а другият с 6, но на последната предавка (съответно 2ра и 6та) предавателното съотношение е едно и също при двата автмобила. То моментният разход и на двата автмобила на тази предавка би бил един и същ, докато средният разход би бил в полза на този с 6степенна скоростна кутия.
preslav - майстор
abcdefghijklmnopqrstuvwxz написа:
Извинявайте че стана дълго, ама който не муе интересно да не чете. Може да съм пропуснал нещо – все пак има върху какво да мислите.
Наистина има върху какво да се мисли - аз също се порових и видях за експаншън валва, но така и не намерих инфо дали го има в домашните климатици (има го в автомобилните) - има голяма логика в това, което казваш.
fox_vt - майстор
Мдам доста изчерпателно мнение от колегата абц....и.т.н(как можа да го измислиш толко дълго бе :lol: ) и мога според моите скромни познания да се съглася напълно с всичко казано от него.
8180 - майстор
abcdefghijklmnopqrstuvwxz написа:
Извинявайте че стана дълго, ама който не муе интересно да не чете. Може да съм пропуснал нещо – все пак има върху какво да мислите.
Благодаря за разясненията.
В подробностите надвишават възможностите ми и ги приемам за верни.
Ще опонирам обаче, че отсъствието на 3-4 сензора, достатъчно големи топлообменници, подгряване на компресора, въпросния клапан и алгоритъм за управление, отчитащ съответните отклонения на температури и налягания НЕ БИ ТРЯБВАЛО да е вроден недостатък на машините с ON/OFF управление - просто някой е решил да не ги развива, за което вече писах.
ON/OFF управление си се ползва дори в космоса и да му се приписват "всички беди" е маркетингова хрумка (според мен).

Според мен няма опасност да се заключва темата - дискусията си е съвсем нормална, макар да не достигаме до категорични изводи.
fox_vt - майстор
Пак аналогия с колите коли преди 30-40 години карбураторни най вече горят едно количество гориво на 100 км а сегашните бъкани с електроника и датчици следящи всичко и коригиращи горивото според една камара променливи и горят дооста по малко.
Тани - модератор
Щеше ми се и Еди да се включи тук! Той имаше едни таблички в от които става ясно какъв е СОР на различните климатици при различни температури! Всичко друго е чесане на езиците! Почти съм сигурен , че има конвенционалини климатици с по-голям СОР при минусови температури , отколкото някои инвертори! В общия случай както спомена 8180 и на конвенционалния климатик може да му се накичи достатъчно електроника и да се напишат свестни алгоритми за да имат добър СОР и при ниски температури!
torbalan - Дървен философ
8180 написа:
...ON/OFF управление си се ползва дори в космоса и да му се приписват "всички беди" е маркетингова хрумка (според мен)...

и според мен, и според мен!!!!!!


това е един от най-простите и сигурни начини за управление!
preslav - майстор
abcdefghijklmnopqrstuvwxz написа:
1. ОН-ОФФ няма никакъв датчик във външното тяло
Моите евтини ОН-ОФФ машини са нещо сбъркани и имат датчик във външното тяло - много рядко се случва да се включи дефрост без причина, но дори и тогава виждам, че е за много кратко. Когато тялото е наистина заскрежено дефроста продължава докато се изпари всичко от топлообменника. Забелязах, че външния датчик се лъже когато има силен вятър и дефроста може да продължи безпричинно дълго, но това надали е избегнато при инверторните климатици.
Вече почти напълно съм убеден, че "инверторните" са по-икономични.
Едно от ниско бюджетните ми добичета (около 550 лв. с монтажа) изяде миналия месец около 22-23 лв. при 10 часа работа всеки ден. Месецът не беше особено студен - ако приема, че в студени месеци ще яде по 40-50 лв. и го сравня с добър инвертор (според табелките) - инверторът ще ми спести 12-15 лв./мес. т.е. 60-80 лв. на сезон, нека са 100. Излиза, че след 10тина сезона инверторът ще си е изплатил първоначалната инвестиция. Оказва се, че инверторът е по-икономичен, но не и икономически оправдан (пак се абстрахирам от комфорта).
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
8180 написа:
Ще опонирам обаче, че отсъствието на 3-4 сензора, достатъчно големи топлообменници, подгряване на компресора, въпросния клапан и алгоритъм за управление, отчитащ съответните отклонения на температури и налягания НЕ БИ ТРЯБВАЛО да е вроден недостатък на машините с ON/OFF управление - просто някой е решил да не ги развива, за което вече писах.
Здравейте отново. Радвам се че ви е харесало скромното ми разяснение по темата.
Писах го 2 – 3 дена, защото пиша от работата и ме прекъсват постоянно (като ми загубят мисълта – ходи да я търсиш пак), а в къщи нямам никакво време. Ще извинявате ако е малко разхвърляно.
Това за циклите за включване и изключване на ОН-ОФФ ми изглежда несериозно, докато почнел да духа харчел и губел (колко - 2 мин. докато задуха), ами не отчитате че като спре компресора (не консумира нищо) а продължава да обдухва (може слабо да е) загрелия топлообменник още 2минути (тука, я има 1% загуба, я няма - какво да се коментира). По скоро броя циклите ще прецакат компресора от пусковия ток.
За топлообм. ги приехме и на двата еднакви, въпреки че съм виждал (на снимка) топлооменник на климатик (не помня инвертор ли, ОН-ОФФ ли беше) на който бяха спестили 4-5 медни тръбички по 4-5см, заради който тръбички 30% от топлообменника си стои за красота и тегло и от там фреон не тече – БЕЗОБРАЗИЕ, направо се ядосах като го видях (да ги убиеш им е малко – разстрел на момента).
За работата на ОН-ОФФ, при ниски температури прочетете отново т.5 от предишното ми мнение. Може да работи добре ако е изчислена капилярката да работи при тази тепм.
Сетих се за един лек проблем при инверторите, когато работят съвсем на минимума си.
А именно когато работят при много ниски налягания (консумацията е на минимум) и външната темп. е отрицателна температурата на вътр. топлообменник е малко над стайната (създава се усещането че духа хладно/студено) почти не харчи, но и не се печели много в този режим (на някои климатици дават много голям СОР дори при 70-100W, но те струват едни други пари). Ако софтуера е кадърен ще дигне консумацията и температурата, ако не – само името му е инвертор.
Има климатици на които марката им е “ИНВЕНТОР” – не се лъжете това не е инвеРтор, а е подла измама.
Аналогията с колите щях да я кажа, ама не ми достигна време.
Колега fox_vt – точно така, все едно да се сравнява карбуратор със инжекцион (моно или пълна). Разбира се че карбуратор с карбуратор има разлика и инжекция с инжекция пак си имат разлики, може да се следят 2 параметъра, може и 20, а дали има смисъл – друга тема.
Както има ОН-ОФФ за 400лв. има и за 1000лв. – естествено е да има разлики.
Както инвертори за под 1000лв. има и за над 3000лв. – естествено е да има разлики.
Говорех за общия случай (болшинството) ОН-ОФФ, че няма никакви датчици, това не изключва възможността при някой модел да има. Чувал съм че при някои ОН–ОФФ преди се слагали термовентили, които под определена температура регулирали изпарението (но май се отказали от тях – не съм сигурен).
Въпреки че имаше един модел на DAIKIN, който се води ОН–ОФФ пък се държи почти като инвертор мисля че беше FTYN50F. Може да е междинка м/у инвертор и ОН-ОФФ или не се е класирал като инвертор – не знам. (много хвален модел).
Като накичиш датчици и цената му се вдига естествено. Като има датчици трябва и софтуер. Дори да ги има тези работи може да управляваш само началото и края на дефроста и дотам - оборотите на компресора НЕ може и процеса на изпарение на фреона НЕ може. Пак е нещо (по-добре е), но не е кой знае какво.
Аз, принципно съм “контра” на всички “нови технологии” целящи подлъгване на хората че видиш ли само за скромната цена от Х000лв. ще получиш космическа технология разработена от НАСА или за военните и т.н.
Преди да си купя климатик (от позната фирма), изчетох доста по темата (подхождах със съмнение) и си викам “ще я проверя тая работа” (на пръв поглед нещо да харчи под 1kW – пък да отдава 4kW съмнителна работа). Като знам какви температури бяха в стаята (почти без отопление) преди да сложа климатика (нормално 10-8градуса, понякога падаха до 6гр.). Като пусна духалка 2kW за 5-6 часа вземе че вдигне 4-5градуса и дотам. След слагане на климатика му сложих електромер (температурата на изхода също се мери) само за него – да го видим сега колко е икономичен. Гледам и не вярвам на очите си 280-300W моментна консумация, термометъра не е падал под 20гр. никога (обикновено 21гр.) – жената доволна (какво му трябва на човек).
Сега правя сравнение между инвертора и камината (в другата стая е), но това е за друга тема – само ще загатна че камината ще “падне в боя” така като гледам. Сметката за тока няма да я коментирам в тая тема, че ще помислите че лъжа и ще се съмнявате във останалите неща, които съм казал. Икономическата обосновка всеки сам трябва да си я направи. Зависи от конкретният случай и кои недостатъци може да се пренебрегнат – пак за конкретния случай. Колкото загубите на помещението са по-големи, толкова по-рано ще си избие цената. И обратно ако са загубите са много малки (пасивна къща) може да се окаже в дългосрочен план, че духалката е по-икономически обоснована (заради ниската пъвоначална инвестиция).
Извода за мен е: Инверторния климатик си има доста предимства и е по-икономичен, по-добре работи в режим отопление (най-тежкия режим при климатиците) и още по-добре в режим охлаждане от ОН-ОФФ, но цената пък е по-висока.

Истината е че единствените ел. уреди които могат да претендират за клас ААА+++ са
климатиците и хладилниците. Всички ел. уреди с електрически нагревател (ако щете със златно, сребърно, платинено покритие, ако щете с диаманти да са покрити) харчат ТОЧНО толкова, колкото и топлят. И с микропроцесор (симистор, тиристори или др.) да ги управлявате пак толкова ще харчат. Със добър терморегулатор просто температурата ще се контролира по-точно – нищо друго.
Май пак стана дълго – сорри, спирам.
Последно :)
"ON/OFF управление си се ползва дори в космоса и да му се приписват "всички беди" е маркетингова хрумка (според мен)."
- Основния приоритет при летене в космоса май не е ИКОНОМИЧНОСТ - така мисля аз поне.
По-скоро е НАДЕЖДНОСТ и ремонтопригодност, чак след това може да е.
kirofabv - специалист
Мааааалииииии... Първо доде ти прочета ника, а след това и поста. Мани, мани :-D
Нищо лошо де, само ми стана интересно, а почти бях загубил интерес за тази иначе вълнуваща тема :partyman: :partyman: :partyman:
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 43

Тема "Кое прави инверторните климатици по-икономични?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: