• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 12
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
batman - специалист
Два радиатора по 14 глидера и един радиатор по 7 глидера на Н500 (общо 35 глидера по 170W) + лира около 500W + 80 литров бойлер със серпентина ("Дипломат" - хоризонтален, който не знам как се брои). Всичко това се захранва от камина с 9KW-това водна риза.
:?
Последна промяна от batman на пет дек 16, 2011 3:08 pm, променено общо 1 път.
preslav - майстор
batman написа:
35 глидера общо на Н500 (170W) + лира 500W + 80 литров бойлер със серпентина (дипломат - хоризонтален, които не знам как се брои). Всичко това се захранва от камина с 9KW водна риза.
:?
Държиш системата ти да е незамръзваща заради очаквани ниски температури - ВНИМАВАЙ с бойлера, че там имаш вода и съм виждал замръзнали, нищо че са вътре в къщата!
batman - специалист
Като не се живее постоянно температурите са почти като навън! Замръзва дори водата в тоалетната чиния :-D, затова там хвърлям сол. Бойлера ми е от тази година, но той разбира се едва ли ще прави изключение, мака, че има функция против замръзване. аз обаче не разчитам на това и като си тръгвам го източвам, но си е хамалогия, защото източването става през възвратния клапан иначе тц.
Слава Богу, че тази зима за сега се очертава доста мека.
Christo - майстор
Като ти казва Лазар, че са малко, послушай го! Първо: сега не е още студено. Кво прайм като стане навън минус 10? Второ: с тази температура си много близко до температурата, при която ще текнат едни катрани в комина и в камината. И после ще е има едни филми с чистене, ремонт на ерозирал комин, че и до пробити ламарини може да се стигне. И ти не почваш с тази температура, ами я постигаш едва след време. "Реакторът", като изгасне, трябва да не изстива до край, ами да речем до 50 градуса, че като го запалиш пак , да тръгва от топло положение. Всички сериозни производители искат в котела(камината) температурата да е минимум 50 градуса, по-добре 60 или 65. Има се предвид постъпващата студена, не изходящата топла. Имам познат, който хвърли котел Атмос на три години тотално изгнил, защото не беше сложил каквото препоръчват от фирмата. Сега си е купил нов, без да преправя нищо и като му казвам, че и него ще хвърли , не вярва.
batman - специалист
Много апокалиптична картина наистина. Само да спомена, че пробата ми трая доста кратко, може би около 2-3 часа, колкото да видя за течове, и дали всичко ще се обезвъздуши нормално. Пак казвам, че не съм "настъпвал" камината т.е. не съм я претоварвал с дърва защото не посмях (все още нямам UPS, а понякога спират тока). За тези 2-3 часа ми направи впечатление, че повече от 62 градуса не можаха да се вдигнат на изхода. Може би времето за пълно "разгаряне" не е било достатъчно, а може и Лазар е прав (дано не е :roll: ), затова и постнах всички параметри на системата с надежда някой да вземе отношение по тях.
И още нещо ми направи впечатление тогава - по стените на водната риза от вътрешанта страна се получи страшно много конденз, дори част от тази вода прокапа по пода. Това сигурно е нормално, но дали не е прекалено?
syncho - майстор
При първо палене е 100% сигурно че ще капе, а понякога направо си тече... Просто системата е прясно напълнена със студена вода и по-бавно се нагрява и им "изтичат водите" докато се стоплят... :)
preslav - майстор
syncho написа:
При първо палене е 100% сигурно че ще капе, а понякога направо си тече... Просто системата е прясно напълнена със студена вода и по-бавно се нагрява и им "изтичат водите" докато се стоплят... :)
В неговия случай всяко поредно палене ще е "първо палене" - поне така аз го разбрах, системата ще се ползва от събота на неделя, а в останалото време ще е с температура близка до външната.
LazarGanev - "Велик майстор"
Наистина ти е претоварена системата. Имаш 6,5кВт радиатори + бойлер, който в началня момент дърпа поне 6кВт, т.е имаш консуматори 12-13кВт, а камината е 9кВт по каталог, което означава не повече от 6-7кВт в действителност. След като загрее бойлера нещата ще се нормализират, обаче дотогава ще е мъка.
Christo - майстор
Туй дето капе е втечнени газове от пушека плюс изпаряващи се течности от дървата. Киселини, гнилост и зараза! За да е по-кратък този процес, това на този форум е разисквано сто пъти, когато котелът(камината) е студен, първата произведена топлина се използва за загряването на самата камина до достигане на 56-60 градуса и чак тогава се пуска водата в системата, като непрекъснато с трипътен вентил или по друг начин се следи постъпващата "студена" вода да не пада под горе посочените стойности. Колкото по-кратка е фазата на достигането на оптимална температура в долната част на камината, толкова по-малки са пораженията по метала. Металът се разкапва не от към страната на водата, а от към страната на пламъка. Можеш да избереш кое да е с приоритет. Примерно първо да се стоплим и тогава чак полека да затоплим и бойлера. Или пък обратното. С наличната мощност и двете едновременно няма как да стане.
syncho - майстор
Christo =D> :supz:

Дано повече хора го разберат това.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 12

Тема "Съвет за направа на инсталация за отопление" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: