Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
Здравейте, съфорумци. Понеже предполагам, че този форум се посещава предимно от хора-ентусиасти с креативна мисъл, работещи в много и различни сфери реших да пусна едно запитване. Нужни са ми жокери за клапан с вакуумно управление. Или по-точно, от какво да взема такъв клапан, за да е подходящ за целта ми. А тя е следната. Автомобилът ми има АГУ и искам леко да оптимизирам смесите в някои по-интересни режими на работа - а именно в режим на натиснат цензура на газта в различните положения. Доколкото зная в колектора на автомобила има подналягане, което е с различна стойност при различните режими на работа на мотора и зависи пряко от положението на дроселовата клапа. При отворена напълно (натиснат цензура на газта докрай) подналягането предполагам почти се изравнява с атмосферното, а при отпуснат докрай цензура на газта - обратно, подналягането увеличава стойността си (т.е. имаме по-"силен" вакуум). Моята идея се състои в това да намеря/пригодя клапан, който е управляван вакуумно. Т.е. вакуумът от всм.колектор на автомобила е възлов в определянето доколко да се отвори клапата, която се намира между входа и изхода на пътя на газта. На схемата съм нарисувал двете крайни положения - нормално затворено (когато е отпуснат педала на газта и вакуумът е най-голям) и нормално отворено (когато педалът на газта е натиснат докрай). Така смятам, че рязкото обедняване на сместа при АГУ (съпроводено със замисляне) би могло да се сведе до минимум.
Ще обясня накратко схемата, както и принципния й начин на работа. Компоненти:
1. Щуцер, вход вакуум от всм.колектор.
2. Клапа
3. Регулиращ винт (все пак е добре да има и такъв, за да може да подлежи на реглаж силата необходима за отваряне на клапата 2)

На 1 получаваме доста силен вакуум от колектора. Клапата би следвало да стои в положение NC, тъй като тук не е необходимо подаване на допълнително количество газ. Със започване на натискането на педала на газта клапата полека започва да се отваря и да осигурява възможно най-добра, като качество, смес. Идеята позволява също така при ниски натоварвания (ПХ или много ниски обороти, с които се движи колата) сместа да се настрои в полза на по-ниския разход, тъй като реално погледнато през единия щуцер на тройника, който сме оставили с конвенционалния болт, с който се регулира количество/качество на сместа, е нужно да минава газ, колкото колата да има стабилен ПХ без детонации. Оттам насетне през другия щуцер на газовия тройник количеството газ се променя динамично, с простата идея сместа да е максимално близко до оптималната (нито да е бедна, нито да е много богата).
От какво мога да ползвам такъв клапан? Автомобил, битова техника? Машина някоя?

Прикачен файл

Image2.jpg
Image2.jpg (41.17 KиБ) Видяна 2480 пъти
MrMurdjo - майстор
Не можах да ти изчета всичко, че ми трябва двойно по-широк монитор заради голямата картинка.
Подобни клапи има в почти всички съвременни автомобили. За да се получи плавно управление на отварянето, вакуумът се управлява от втори, електрически клапан, към чиято бобина се подават импулси с променлива дължина - широчинно-и мпулсна модулация. Така например се управляват клапите на ЕГР системите.
Вариантът със стъпков мотор отпада поради две причини:
1. Искам всичко да бъде по механичен начин
2. На карбураторна кола от къде, аджеба, ще дойде сигнал на тоя мотор, който да му каже колко да отвори клапата. Колата няма инсталирана ламбда-сонда.
tarlyo - специалист
Вакуум регулатор от делко на Москвич или Лада?
ben84 - специалист
Вакум регулатора е добро предложение. Върши същата работа само че с момента на запалване.
Обаче си мисля, че за целта трябва да управляваш чувствителността на мембраната в изпарителя.

Тема "Клапан с вакуумно управление" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: