• 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
batkotony - специалист
maptod написа:
Колата няма въздушен филтър, радиаторчето не го знам в какво състояние е. Просто събирам мнения след като го разглобя какво да го правя.

Да, издава едни стържещи звуци в студеното и с 3-4 включвания и изключвания се оправя.
Целта е да ми е по-топло вътре в колата.
Най-вероятно втулките на моторчето са се износили.Благодарение на това роторчето не лагерува добре и силите на триене са много големи,от там и оборотите падат.Моят съвет е като го разглобиш да провериш за луфтове.Ако са поносими-смазваш с двигателно масло и готово.Ако не са и има големи износвания ситуацията е по-тежка.Трябва да се разглоби ротора от статора и да се сменят втулките.Ползват се такива от друго моторче ако има(повечето са с еднакви втулки) или стругар да направи нови.Хубаво е при това разглобяване да се подменят и четките и да се прешлайфа колектора (обикновено се окопава,може да се наложи и той леко на струга да се пипне).Задължително след тази операция се крайцват ламелите на колектора(ръчно с малък шабър например),защото от стругарския нож медта се замазва и окъсява.След това всичко се сглобява и започва радостта от по-високите обороти на моторчето на парното. :-D
ПП.Внимавай да не обърнеш положението на четкодържателя при сглобяването,защото ще обърнеш и посоката на въртене.
hidrazin - майстор
Стигне ли се до моторче - само смазване.Ако не стане - "ново" от моргата.И това от моргата пак го прегледай, както каза колегата - смазване, четки, колектор.
Лагерчета при стругар - никога.Освен ако не си решил да се отърваш от колата.Това е временно решение.
roly - специалист
Истината е че фиатите са правени да държат на жега и над 40 градуса лятото, но не и на студ-
ако ще и всяка есен да сменяте термостати,
ако ще и на климатик да карате зимата- фиата не топли-
той не е проектиран за температурите под 0, които в Италия са невъзможни.
batkotony - специалист
hidrazin написа:
Стигне ли се до моторче - само смазване.Ако не стане - "ново" от моргата.И това от моргата пак го прегледай, както каза колегата - смазване, четки, колектор.
Лагерчета при стругар - никога.Освен ако не си решил да се отърваш от колата.Това е временно решение.
Това не го разбрах защо да е така.Най-напред това не са лагерчета,а втулки.Освен това всеки стругар ще ги направи от фосфорен или дори обикновен бронз и ще карат повече от нови...Казвам го,защото съм го правил и след това доста време съм наблюдавал...Не бих дал този съвет иначе... :)
NeoBoss - специалист
Johny написа:
NeoBoss написа:
когато колата ти е над 150 коня ;) бензин
Супер си! Значи, ако колата ти 200 коня, оборотите отиват на 4500-5000. :partyman:
еми незнам не се правя на разбирач като някои .. карам фиат браво 2000кубика 155 коня ... ако трябва да ги разделя на ниски средни и високи обороти бих казал че ниски са от 0 до 2200 средни са от 2200 до 4000 високите остатъка ... като мога да кажа че най набира като я краш от 4000 нагоре който не вярва ако иска да го повозя :lol: :lol: ...

но искам да чуя @Johny и @batkotony как те биха подредили диапазоните на ниски, средни и високи обороти че ми стана много интересно
batkotony - специалист
NeoBoss написа:
но искам да чуя @Johny и @batkotony как те биха подредили диапазоните на ниски, средни и високи обороти че ми стана много интересно
Ами като за начало нека не бъркаме конски сили с обороти,въпреки че са тоста тясно свързани.Но не е правилно да се изхожда от това колко конски сили е даден мотор и по този критерий да се определят оборотите му.А сега като включим в сметката и въртящия момент и хептен се овъртяхме... :-D
А на въпроса ти бих отговорил така:Ако един мотор развива макс. 9000 оборота,то първата трета са ниски,втората-средни и третата-високи. :-D Не се сърди,че така отговарям,но въпросът ти така е поставен...Иначе един двигател е в най-добрия си режим в оборотите,когато достига максимален въртящ момент.При всеки мотор са индивидуални.А това,при какви обороти твоята кола набира най-добре зависи и от още един фактор,който се нарича еластичност на мотора.И тетака... :-D
Johny - майстор
При дизелите е 1500-2000,за бензиновите 2500-3000 об. Я ти ми кажи кой е тоя сериен мотор дето може да държи 9000 оборота?
NeoBoss - специалист
@batkotony та от този отговор ще ми поясниш ли кое беше смешното и с кое да не започвам като казах че 4000 оборота са средни за кола над 150 коня като червената зона започва на 6500 оборота къде се пада първата третина къде втората ??? на @Johny ще му кажа че специално съм казал за такива като него бензин. Защото той питаше на коя кола средните обороти са и до 4000 оборота. И немога да разбера какво само гледате да се заяждате и да се намирате на приказка.
и да конските сили не отговарят на оборотите ако караш трактор или нещо такова, говориме общо за леки автомобили. Та крайно време е да се престанат със тъпизмите и който е наясно със неговия автомобил да пише :)
hidrazin - майстор
Това не го разбрах защо да е така.Най-напред това не са лагерчета,а втулки.Освен това всеки стругар ще ги направи от фосфорен или дори обикновен бронз и ще карат повече от нови...Казвам го,защото съм го правил и след това доста време съм наблюдавал...Не бих дал този съвет иначе...
Може и от берилиев бронз даже.Но оригиналните са прахова металургия.Мазането им е по-добро.Структурата им е пореста, като гъба и задържат смазка в самите тях.Явно добре знаеш кечетата дето се слагат до тия втулки.Точно те служат за резервоар на смазката.Те самите нямат контакт с триещите повърхности. Мазането става, като смазката прониква през цялата структура на втулката и достига до триещата се повърхност.
Ами ако пък стругаря вземе че му ги изврътка от месинг???
Знам ги тия работи, ама миналото лято пак го ядох големия в един проход.Сега имам и резервен вентилатор за радиатора на колата. :?
ArturDent - Почти Безобиден
roly написа:
фиата не топли-
той не е проектиран за температурите под 0, които в Италия са невъзможни.
Браво бе, ти направо отряза Фиат, да продава коли в цялата северна част на Италия.
Ето гледам в момента в Милано е -1 градус.

Да не говорим, че не трябва да продават поне в Европа...

И как аджеба имаше ЗИМНА олимпиада в Торино. Сигурно внасяха сняг от Финландия.
Изображение
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Тема "Как да вдигна обороти на мотора на парното на Фиат Уно 1.0?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: