• 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Напишете въпрос свързан със санирането.
Здравейте! Имам няколко въпроса и ще се опитам да ги задам възможно най- разбираемо. Благодаря предварително за изчерпателните отговори. Моят случай е следният: Имам панелен апартамент на първия етаж с алуминиева дограма термомост, с външна топлоизолация от 5 см EPS на всички външни стени.Всичко това е готово. Скоро започвам ремонта отвътре и искам съвет за някои неща дали съм ги замислил правилно или не. Да поясня :
1.Проблем - Етажът над мен се обитава рядко и отоплява още по рядко.
1.1.Решение - Смятам да монтирам на таваните -конструкция, вата и гипсокартон (правилно или грешно, и нужно ли е да слагам и пароизолация - къде?).

2.Проблем - Мазетата под мен са студени и неотопляеми.
2.1.Решение - Смятам да положа на пода фибран и нова замазка (правилно или грешно, нужна ли е пароизолация - къде?).

3.Проблем - Две от стените на банята ми граничат с междуетажното и междустълбищно пространство, което е неотопляемо.
3.1.Решение - Топлоизолация с 5 см EPS или 3 см фибран (правилно или грешно и къде греша).

4.Проблем - Едната ми вътрешна стена граничи със проблемни съседи които спят доста леко и не мога да си позволя дори един филм вечер, защото им вдигам шум.
4.1.Решение - Гипсокартон на конструкция и някаква вата за шумоизолация - каменна или стъклена (каква да бъде ватата и какви други алтернативи имам?). Чувал съм за лека шумоизолация с коркови плоскости или с алуминиево фолио.Дайте предложения.

Отново благодаря на всички предварително !
trockenbauer - напреднал
Тани написа:
пароизолация на стени


На външните стени винаги се слага пароизолация!И винаги от вътрешната страна !В студено време поради голямата разлика в температурата на външната стена и температурата на въздуха в помещението влагата , която е във въздуха кондензира по най-студените части в помещението - прозорците , ако не е добър стъклопакета и съответно по стените - в случая северната е най-студена! Това явление се наблюдава особено често след смяна на старата дървена дограма с нова - тогава се намалява естествената вентилация , стъклата стават по-топли заради наличието на стъклопакет и по тях не кондензира чак толкова влага , особено ако са напълнени със специален газ.Освен това температурата се повишава и съответно разликата в температурите между стените и въздуха също ! При поставяне на гипскартон и вата значително се подобрява положението , защото стената (гипскартона в случая ) става топла и се решава проблема с разликата в температурите! Точката на оросяване се изтегля към масивната стена.Проблема обаче е решен частично! Поради структурата си гипскартона и ватата са дишащи и съответно пропускат влагата от помещението през себе си. Влагата достига до стената , която е още по-студена отколкото когато не е имало вата и съответно при още по-малка влажност на въздуха кондензира по стената, като мокри ватата и намалява топлоизолационните и свойства! Проблема се решава с поставянето на пароизолация между гипскартона и ватата. Така влагата се спира далече от точката на оросяване. За пароизолация може да се използва дебел найлон, който да се положи водоплътно върху скарата преди поставянето на гипскатрона! Преди това обаче трябва да се премахне мухъла с помощта на препарати!

Това е и причината за вътрешна изолация да не се използва EPS (стиропор) , той е паропропусклив и допуска преминаването на парите през стената , където кондензират и я мокрят , при минусови температури тя замръзва и след многократни цикли замръзване размразяване мазилката се разрушава! Затова се използва XPS (фибран) за вътрешна ТИ.

Това е и причината за да НЕ се използва XPS (фибран) за външна ТИ - не позволява на парите ( от влагата от обитаването на сградата или тези от строителната влага) да напуснат зида. За целта се предпочита EPS( стиропор, неопор)

Интересно изключение от правилото е сайдинга. При него от външната страна се слага паропреграда , но тя по-скоро е за хидроизолация на ватата от директно попадение на водни пръски от външната страна . По дефиниция сайдинга е вентилируема фасада , затова това ,че има паро/хидро изолация и отвън не е проблем!
Тъкмо се влюбих в теб/четях те в захлас/ и ти разби сърцето ми.
"Пароизолацията" за която ти говориш се нарича паропропусклива мембрана или фолио/второто е подобно на микрофибър/има и посока на полагане/.И понеже уважавам форума на който си мод ще кача една от любимите ми снимки с басейна който между другото е вътре в къщата!!!На тавана който монтирахме освен вентилационни отвори има и такава мембрана м/у 1-я и 2-я слой GKBI на всички нива/които са три между впрочем/.Къщата е собственост на строителен инженер които последните 20 години си вади хляба с това в страни от EU и знае какво иска и за какво плаща.Иначе браво за темата,аз самия се опитвам да пиша по нея в друг форум и винаги когато работя на мой обекти ползвам въпросната мембрана или фолио/не оскъпява крайния продукт,а ефекта е перфектен/и после няма поздрави по адрес на дограмата или по мой!
P.S. Не разбрах какво означава "водоплътно",но се фиксира върху конструкцията с двустранна лепенка като се изпъва "като войнишко легло" :wink: .В случая м/у двата слоя с такер.

Успех в начинанията.

"...Бил съм,видял съм,правил съм го.
Ако ме викнат пак,ще го направя отново..." :-({|=

Прикачен файл

Изобр.066sas.jpg Ще се поровя и за снимки по време на монтажа.
Тани - модератор
Изглеждаш ми разумен човек и явно си бил подведен от онзи специЯлист като си му се доверил сляпо!Ще си позволя да те накарам да се замислиш и да си отговориш сам на въпросите , защото съм забелязал че така имат много по-голяма тежест , отколкото ако някой просто ти е казал нещо! Ако паропропуслкивото фолио се сложи между два други паропропускливи материала , то какъв ще е смисъла от него? Най-честото му приложение е ВЪРХУ покривната конструкция точно под керемидите за да отведе попадналата вода от счупена керемида или конденз от керемидите и да предпазва подпокривното пространство от вятъра! Въпреки , че не пропуска вода надолу , а я отвежда в улуците също така има свойствота да пропуска водните пари , и да ги отвежда навън. В такъв случай кое от всичките му свойства използваме , като го сложим между гипскартоните?

Всъщност е достатъчно споменаването на пароИЗОЛАЦИЯ която е точно обратното на пароПРОПУСКЛИВОСТ , за да се разбере , че не е логично да използваме паропропусклив материал за случая! То е същото , като да използваме топлопроводим материал , за да топлоизолираме! Например вата от алуминиеви стружки!
Нали ни трябва да СПРЕМ водните пари до там за да не достигнат до стената и да кондензират!

Надявам се с примерите си да съм те накарал да размислиш и да промениш мнението си , ако не, мога да продължавам с още ФАКТИ , а ако искаш може и с КОМПЕТЕНТНО МНЕНИЕ от трети човек!
failure - специалист
Здравейте,
Моля за компетентно мнение относно следното изпълнение. Покрива е направен от 15 см греди над тях 18 мм OSB и битум. Подпокривното пространство е изолирано с 15 см вата по скатовете, има окачен таван и вата над него - без пароизолация (има найлон само над мокрото помещение). Над окачения таван са монтирани четири отдушника, като има движение на въздуха зад ватата по посока билото (проверено ). При така направена ТИ не се забелязват омокрения и конденз зад ватата - все още не се обитава но тази зима се отопляваше. Въпроса ми е след като досега няма влага във ватата, трябва ли да се очакват проблеми след време?
VLADO66 - майстор
След като ватата се вентилира смятам че няма да има проблем.
8180 - майстор
failure написа:
Здравейте,
Аз нещо не ги разбрах тези отдушници - какъв въздух преминава през тях?
Скица, ако може.
failure - специалист
Нещо такова се получава. Зад ватата се усеща движение на въздух, който се засмуква от прецепи под стрехата и излиза през отдушниците над окачения таван.

Прикачен файл

untitled.JPG
untitled.JPG (10.63 KиБ) Видяна 5030 пъти
8180 - майстор
Над ватата по скатовете има ли някакво платно?
Ако този въздух, преминава през ватата (вероятно лека) не е много добре - продухва я и влошава ТИ свойствата й.
Ако вече е готово (не видях какво са по-дебелите линии под скатовете) - трудно ще се подобрят нещата, а е могло да имаш чудесен покрив с една паропропусклива мембрана и обособено вентилационно пространство над ватата.

П.П. В др. тема стана дума, че зад океана науковците вече се въздържат от паробариери (напр. найлон) и отиват към по-леки паропрегради - недишащ латекс, уплътняване на фугите и подобни.
В тази връзка, вероятно ще са необходими някои корекции и в настоящата тема.
Здравйте,
нов съм тук,а имам мн въпроси...
Направих преустройство на таванския етаж,премахнах табакерите,и направих капандури с отвесни прозорци за по-голяма височина..новите части на покрива с 10x10см.греди ОСБ 15мм и битумни керемиди,старите части са със същите греди,2,5см. дъски и керамични керемиди...Какви са вашите съвети за топло/студено/изолация на таванския етаж?Харесах една вата URSA SF 35 10см.с добър коефициент на топлопроводност 0,035 W/mK,между гредите на таваните и после затварям с гипсокартон.Ще бъде ли достатачно само това като изолация?
Ако покрива е направен добре и 100% няма да капне никаде има ли смисъл от тази паропропусклива мембрана над ватата?Доколкото разбирам тя пази от намокряне ватата и пропуска влагата отвътре навън?
kostov_84 - напреднал
Здравейте кажете ми предимства и недостатъци на обикновената вата с фолио пред също обикновена вата без фолио но със сложен найлон(освен цената)?
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Тема "Пароизолация" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: