• 1
  • 2
Всичко за озеленяването от домашни цветя до дървета за градината
forski - специалист
Моята машинка я карам с бензин А98 и слагам по 30мл. масло на литър бензин, понеже машината е Хускварна съответно и маслото което използвам е такова :)
elatanassov - помощник
Здравейте и от мен. По отношение на маслата: от няколко години предлагам масла и съм присъствал на няколко семинара- обучение за тях. Различните търговски марки предлагат различни масла /присадките и добавките са различни/ и е целесъобразно да се съобразяваме с това което е изписано на етикета на опаковката за предназначението на маслото както и съотношенията им при смесване с горивото. В техническите описания на изделията, ползващи консумативи като масла са посочени с комерсиална цел някакви марки масла и за тях съотношението за смесване е посочено. За това когато ползвате аналози на тези посочени от производителя на изделието се съобразявайте с предписанията на производителя на маслата. Ако някой желае да пита за по конкретни неща да сподели тук, на лични съобщения или по телефона - 0887 921 381.
Поздрави на всички.
Stefan_62 - майстор
stefanbg написа:
Миналото лято си купих две машинки - китайчета, от най-най-евтините, че ще се ползват чат-пат. Една косачка и един верижен трион. И може да се каже, че надминаха очакванията ми - работят без проблеми. Но докога? Затова искам да им помогна с правилната смес. Да, ама на книжките пише 1:20, а на маслото (Щил) - 1:50. Зная, че е вредно както недостатъчното масло, така и многото. До сега ги карах с 1:40, но все пак искам да попитам тези, които по-знаят: Кое съотношение е с приоритет - написаното на машината или на бутилката с масло.
Ако се поразровиш из форума има доста написано по темата ти. Понеже имах проблем с една немско - китайска моторна коса от личен опит прави сместа 1:40 и няколко мл. масло от горе. Ползвам на Щил или Хускварна. Проблемът при мен беше, че задра буталото, въпреки че спазвах пропорцията точно /бензин-масло/, от един майстор разбрах, че даже и да спазваш точно пропорцията при неправилна заводска настройка на карбуратора пак може да се прецака двигателя. И никога не ползваи смес престояла по-вече от два-три месеца. Проблемът при поставянето на по-вече масло е, че може да се налага по-често да почистваш свеща, но по-добре това отколкото да правиш ремонт, който може да ти излезе и по-скъп от самата цена на инструмента :lol:
iivanov - майстор
Stefan_62 написа:
Проблемът при мен беше, че задра буталото, въпреки че спазвах пропорцията точно /бензин-масло/, от един майстор разбрах, че даже и да спазваш точно пропорцията при неправилна заводска настройка на карбуратора пак може да се прецака двигателя.
Ако бензина ти е с повишено съдържание на сяра, а цилиндъра е с никасилово покритие, пак ще имаш ядове.Особено, ако имаш чести цикли топъл-студен двигател.
Stefan_62 - майстор
iivanov написа:
Ако бензина ти е с повишено съдържание на сяра, а цилиндъра е с никасилово покритие, пак ще имаш ядове.Особено, ако имаш чести цикли топъл-студен двигател.
Възможно е, но от къде да знам бензина с какво съдържание на сяра е, ползвам основно 95 /зареждам от Шел или Лукойл/, а колкото до покритието на цилиндъра божа работа /никъде не пише какво му е покритието/. Въпросът е, че китайчетата са си китайчета, и преди в някоя тема бях писал, че използвам една и съща смес и за косата и за моторната резачка, но разликата м/у двете е, че косата е китайско производство /въпреки, че марката е немска/, а триона е Шведски /Хускварна/.
iivanov - майстор
Stefan_62 написа:
... а колкото до покритието на цилиндъра божа работа /никъде не пише какво му е покритието/.
Доколкото знам, никасила го ползват на цилиндрите от алуминиеви сплави. Във всеки случай хуска е "никасилов".
Stefan_62 - майстор
iivanov написа:
Доколкото знам, никасила го ползват на цилиндрите от алуминиеви сплави. Във всеки случай хуска е "никасилов".
Ами то като гледам почти всички машини май така ги правят вече :? , но с малко по-вече масло в бензина се постига желаният ефект от смазването :lol:
koveslav - майстор
Според мен всичко зависи от предвидените топлинни хлабини и от конструктивните особенности въобще.Още навремето всички двутактови двигатели вървяха с 1:40 до 1:33 смеси,а руската резачка "Дружба" беше с 1:20.И тя е с никасилов цилиндър.Аз ползвам китайска резачка с препоръчителна смес 1:25,и слагам точно 40 гр. масло на литър бензин.Маслото е на Хускварна,бездимно.Скоро отварях машината за смяна на семерингчетата на коляновия вал и мога отговорно да заявя,че нямаше натрупан абсолютно никакъв нагар,дори и по челото на буталото.Но спазвайте стриктно правилото готовата смес да не престоява повече от месец-два.А в старо описание на Щил ако не се лъжа пишеше,че ако заменяш оригиналното масло за резачки с обикновено двутактово,трябва да го удвоиш спрямо оригиналното.Аз лично не съм пробвал,но си представям как ли ще пуши машината с такава смес...
Stefan_62 - майстор
koveslav написа:
Според мен всичко зависи от предвидените топлинни хлабини и от конструктивните особенности въобще.
По принцип е така, но може ли човек да разбере китайците как ги предвиждат когато стоката е за "третият свят" :lol: . За това явно трябва да се презастраховаме с пропорциите на горивото.
  • 1
  • 2

Тема "За двутактовата смес за градински инструменти" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: