Всички имаме коли, нали ?
boltik - специалист
Здравейте,вярно е,че темата ме влече,но трябва и четене,за да не задавам такива въпроси без отговори. Аз не искам всичко наготово.Само ако е възможно да ме насочите в правилната посока,за което съм благодарен на по-горе взелите участие в темата.Вчера случайно присъствах на една диагностика.На самият кабел имаше гнездо,в което беше поставен ключ,на който висеше връзка с още трйсетина такива.Явно,че тези тестващи устройства са най различни,според зависи за какво се използват.Оня замерваше с нещо,като поялник по кабелите.Нямах фотоапаратче,с две снимки щеше да стане ясно,за какво говоря.Ще ме извините за глупостите,написани по-горе.
bugsbunni - специалист
Честно да ти кажа не се сещам за какви ключове говориш , и какъв тестер си видял. По принцип автомобила има една букса за диагностика. Я най - добре изрови някоя снимка от нета та да видим какво имаш впредвид.
dyaneff - майстор
Примерно с http://chiptuner.ru/. Има си секция диагностика в ляво.
bulhomes2 - майстор
bulhomes2 написа:
25th Hour написа:
...всичко това е четене и знаене...
Туй ме възпря да си закупя надлежно машинка за мойто ренде. Питах няколко дето имат - викат "Много работи показва, но трябва да знаеш кое какво е, колко трябва да бъде и как се поправя. Ако очакваш като го включиш да ти напише примерно "мембрана на еди кой си клапан е за смяна" - нищо подобно"
Въпреки това преди малко си поръчах едно. На промоция - 209$.
25th Hour - специалист
Без да искам да ти секвам ентусиазма трябва да ти кажа едни неща. Диагностицирането по този начин само за себе си не е нищо. Повечето запалени хора дори си купуват диагностика и си четат сами грешките. Нормалните сервизи че дори и гаражните също имат за по популярните марки поне 2 кабела а и повече ако сберат някой лев:) и сменят датчици, дебиломери и.т.н. така, че това, че някакъв кабел и софт ти изкарват кодове с грешки не е разбиране на проблема на колата, още по- малко отстраняването му. За това има майстори- отделно че има майстори и "майстори" това не го коментирам...

За това според мен просто си гледай там по колата какво показва и това е.. другото е загуба на време при положение, че не ти е бизнес...
MrMurdjo - майстор
Абсолютно. Нужно е дълбоко познаване на работата на ДВГ и съвременните системи за управление. Диагностиката може да даде само насока. Точно посочва единствено, ако някой датчик е прекъснал и няма връзка с него или е там, но липсва сигнал. За останалото трябва да се знаят нормалните параметри за дадения вид и модел, да се правят изводи и т.н.
Също както при лекарите - пациентът казва какво го боли и къде, но само добър лекар диагностик може да постави вярната диагноза. И при колите е така. Затова често се прилага метода на проба-грешка (тук за разлика от лекарите, пациентът и да умре, не е толкова страшно :) ) - замяна на датчици и други компоненти.
Много от нещата могат да се диагностицират и с обикновени измервателни уреди, стига човек да познава добре работата да прави косвени изводи върху измерени величини.
dyaneff - майстор
В общи линии последните две мнения са доста точни. Занимавам се с автодиагностика и ремонт електроинсталации на автомобили и други ППС. Имам диагностична апаратура за доста марки автомобили, но основно използвам мултицет и мотортестер( осцилоскоп). Примерно, както колегата си е купил тестер, може да си запише на файл моментната работа на съответното МПС и в случай на повреда да сравни на живи данни какво се е променило. Това ще му даде насоки за проверка било на датчик или актуатор, било кабели и т.н.
ArturDent - Почти Безобиден
bulhomes2 написа:
Въпреки това преди малко си поръчах едно. На промоция - 209$.
Ако закъсаш с рекламата, можеш да правиш автодиагностика.
Чистене на грешки - 20 лв.
Отпечатване на грешки (с превод) - 30 лв.
bulhomes2 - майстор
Гладен ще си остана.... :lol:
Не знам дали ми е от работата, че контактувам с доста фирми, но досега само един ми е взел за диагностика....1 лв (щото му бях сефтето за деня и да не е хептен без пари). И всичките ми викаха да не се набутвам с машинка, че и за по-натам няма да ми взимат пари, но ... Друго си е да си е моя и аз да си я разгадая какво ми говори. Но в никакъв случай не е необходим (че май даже и "оправдан") разход за собствени нужди.

ПП. Ама пък виж за хора от форума как ще могат да разчитат на безвъзмездна помощ от мен за рендетата.
boltik - специалист
Здравейте,оказва се че само с четене,няма да стане.Ще трябва да се завъртя покрай някого и да видя точно как стоят нештата.Поизчетох това онова,но ще трябва и практика.

Тема "Диагностика компа на автомобил" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: