Съвети от майстори за майстори. Полезни проспособления и инструменти.
CARRION - специалист
това "чудо" може да заточва само един вид свредла с еднакъв ъгъл на заточване.
Ето и малко нагледен материал на едно свредло от близо, малко геометрия, и начини на заточване
Изображение
Изображение
Изображение
Харалампи - специалист
Заточването на свредла е тънка работа, но не е невъзможно да се научи всеки интелигентен човек. Работих извстно време като шлосер и се научих да заточвам свредла. Става с показване и проби. Честно казано съм съгласен със мнението на invizitor, че фабрично заточените свредла (както и това приспособление което предлага UNIOR) са пълна порнография. При машинно заточване остава т.нар. гръб на свредлото. Когато се налагаше да използваме свредла над ф40 които разбира се вземахме от инструменталната, често се налагаше да минават през инструменталния цех, за да се премахнат големите отчупени участъци. Това става най добре на машина. Обаче преди да ги използваме си ги заточвахме на ръка. При машинното заточване се получава идеален конус. Добре е като предварителна стъпка, но задължително трябва да се вземе гърба на свредлото. Освен това по този начин не може да се нагласи точно ъгъла м/у смачкващият ръб и режещия.


Ето и малко видео:

Заточване на свредлото, аз самият не го правя точно така, но и това е вариант. При това завъртане на свредлото което прави колегата, има опастност да се закачи другият режещ ръб. Навремето започнахме заедно работа, но се учих ме от различни майстори. http://www.vbox7.com/play:1f90eecf


Затиловане или вземане на гърба: http://www.vbox7.com/play:d9026c55


При пробиване с бавни обороти и голямо подаване се появяват т.нар. заешку ушички. Това се получава само ако свредлото е заточено добре и работят двата режещи ръба. В противен случай едната стружка е по голяма от другата или съвсем я няма. При разлика в дължината на режещите ръбове има опастност от разширяване на диаметъра на отвора: http://www.vbox7.com/play:859ceb56

Прикачен файл

Изобр000-a.JPG
От тази начална позиция започва заточването на свредлото.
Изобр000-a.JPG (64.25 KиБ) Видяна 16623 пъти

Прикачен файл

Изобр001-a.JPG
Двата режещи ръба на свредлото трябва да бъдат равни. Помолих аверчето да мери с шублера, за да мога да покажа как се прави. Дано не го майтапят колегите му. Ако не сте сигурни в окомера си може да използвате шублер.
Изобр001-a.JPG (54.66 KиБ) Видяна 16623 пъти

Прикачен файл

Изобр002a.jpg
Това е тръбна решетка за топлообменник. В нашето предприятие се използват доста такива. Изискват доста прецизно пробиване на отвора, защото след това се райбери и се правят радиални канали за развалцоване на тръбите.
Изобр002a.jpg (33.76 KиБ) Видяна 16623 пъти
Последна промяна от Харалампи на пон мар 10, 2008 10:29 pm, променено общо 1 път.
Харалампи - специалист
Вижте какво намерих в мрежата:

http://angelovdiss2.hit.bg/OMIE-2007.pdf

Не знам как стои въпроса с правата, но лекцийката е много добре написана и заслужава да бъде вкарана в библиотека на форума.
Харалампи - специалист
solo5 написа:
Харалампи =D>
Комши, мога да ти покажа нагледно. Вземи една шепа свредла и ще идем при едно аверче ключар, че не съм си взел още шмиргелче.
shotik - майстор
Темата е на над 10 години и линковете не се отварят.
Моят въпрос е :
Какъв е ъгълът на заточване на свредло за пробиване в ЦАМ ?

За други метали, за гума , за мрамор намирах , но не и специално за ЦАМ .
Чакам отговор !
lyubohar - майстор
Да,наистина тънка работа е заточването на средла.
И аз сам си ги заточвам на ръка.
Сега ми предстои заточване на твърдосплавни с диам.0.7 и 0.8мм,
Ще ползвам зъботехнически диамантен диск,лупа и много късмет.

Тема "Как се заточват свредла?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: