• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Всички имаме коли, нали ?
8180 - майстор
Chefo77 написа:
Топлият въздух кара ...........
+1 :)
ivanovbg - майстор
Понякога въпреки че всичко е наред - уплътнения, филтри и ...пак има изпотяване сутрин като се качите в студената кола. Даже се случва и стъклата да са замръзнали от вътре зимата. За да се избавите от прекомерната влажност в купето е нужно просто да проветрите цялата кола след като слезете от нея за 1-2 мин. Обикновено на другия ден ефекта изчезва.

Ще обясня малко по подробно на какво се дължи. Всички мислят че въздуха когато вали дъжд е по влажен. Да ама не - по висока е само относителната влажност. При 30градуса температура на въздуха в един куб. метър и 100% влажност има малко над 30 грама вода, докато при 0 градуса и 100% няма и 5 грама. Когато си влезнал в колата с мокри обувки и влажни дрехи пускаш парното и хоп - поне 30 грама вода се изпаряват във купето. Слизаш без да проветриш и колата изстива до 4С през нощта и 25 грама се лепват по всички стъкла. На сутринта е ясна картинката - влизаш и стъклата са изпотени от вътре.

:partyman:
kozl - майстор
А първо изясни що е абсолютна и що е относителна влажност и после с обясненията щото ДА, ДА ама НЕ. И може ли относителната влажност да е една и съща, а съдържанието на вода различно? :shock:
Chefo77 написа:
Топлият въздух кара влагата да се изпари или да попие по-бързо - зависи от материята, върху която е.
Олеле........................ Влагата се изпарява :shock: А какво е влага?
Водата може би се изпарява :? и парата къде отива? На луната.......... или може би във въздуха? И ако изпарението е във въздуха, повече вода във въздуха дали не прави по-влажен въздух :?
И какво ще стане ако по-влажния въздух срещне студена повърхност и се охлади. Може би ще се загуби част от влагата си и ще я стовари под формата на конденз върху студената повърхност.
ivanovbg - майстор
Ееее...чети де. Нали съм ти написал че при една и съща относителна влажност в топлия въздух има повече вода. Когато падне температурата - ко става? Въздуха се освобождава от излишната във вид на конденз върху по студените предмети - в случая стъклата изстиват първи и ...
gogitko - специалист
Аз смених всички филтри и без файда, а течове нямам никъде.С Опел Вектра съм.Но съм забелязал че се изпотяват и двата предни мигача.
Илчо Илиев - майстор
Е, както всички теми и тази мина през всички фази,но в крайна сметка , никой не погледна и не отговори на основния въпрос-може ли аджеба с влагоабсорбатор да се намали влажността в купето?
Иначе , с този проблем се боря от доста години,а и като се има в предвид,че колите ми са все комбита и...майтапа е пълен...
Пробвах да почистя стъклата с препарат за стъкла, файда няма, взех спец. препарат на Stac Plastic-мазах, търках с вестници, файда няма..
Като взех Астрата проблема беше по-осезаем, четох в Опел форум за поленовия филтър, вадих кората, уплътненията...всичко беше ОК, като всеки уважаващ се Опел, тавана протече, два пъти свалях ''ските'', чистих , мазах яко със силикон...
Проблема при мен е ,че ходя на работа(когато съм де) с колата , а тя седи на един ветрилник и зимата си е приключение да запалиш и тръгнеш, всеки опит да забършеш джама е огромна грешка...
А иначе влага , зимата, се вкарва основно с обувките, като че ли тога не се запотяват чак толкова...абе шантава работа...
Иначе правя друг номер, влизам, подгрявам и паля и веднага пускам вентилатора на 2,а ако забравя или въпреки това се получи ''мъгла'', отварям джама...
Навремето имах Москвич, като се замисля, май не се запотяваше чак толкова и явно ще е от уплътняването на купето...вярвам,че помните как се изпитва уплътняването на купето на Москвич и Мерцедес....
kozl - майстор
Ами Илчо снимката по-горе е от комби и нямам климатик, Проветрение и мазане така се мъча срещу изпотяването.
Ми може с влагоабсорбатор - ама какОв? А ако имаш климатик - той е влагоабсорбатор. По скоро провери защо климатика не ти помага срещу влагата. Или не работи и не охлажда или имаш проблеми с дебита на въздуха (запушен филтър, повреден вентилатор). Също може да имаш генератор на влага - примерно запушени дренажи на легена му двигателя и купето. Пълни се с вода легена и прелива в купето. Мокета винаги мокър и така влагогенератор. Теч от антифриз също е влагогенератор на "мазна" влага. Изпускането на газ от климат.радиатор също замазва стъклото.
8180 написа:
Колега kozl,
Заповядай:
http://www.hygrooptima.com/humidity.html
Да отнесъл съм се........................ в отношение на отношението. Вместо относителна влажност по би подхождало наименованието влагонаситеност. Защото относителното е много относително и зависи от отправната точка. Пък да не се замислям, че и налягането е от значение.............................. :?
Илчо Илиев - майстор
Никога не съм пускал климатика през зимата, някак ми се струва странно, иначе си работи перфектно..
Предполагам,че нямам теч на антифриз в купето,а за този дренаж...мисля ,че чистих нещо подобно, но може и да не е същото, това беше от водосбора , който се излива по предното стъкло и влиза по кората , където са чистачките и поленовия филтър..
Абе проветрението май е най-добрия вариант, като се изравнят температурите-отвън и вътре и няма конденз...
kozl - майстор
Ами пускай го климатика, едновременно с отоплението. На по-модерните коли има копче против запотяване на предните стъкла. То атоматично пуска климатика и пренасочва вентилацията към стъклата.
Оказва се, че имаш влагоабсорбатор, а не знаеш как да го ползваш :wink:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Тема "Изпотяване на стъкла" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: