Мога ли да ползвам масло Castrol 15W-40 минерално.Ново е маслото запечатано в тенекиени кутии оригиналните на Castrol.Има към 15литра и мога да го взема за около 3лв литъра.Става ли за смазване на веригата?За лятото говоря.За сега си ползвам едно 10W-40 останало.
Ел. инструментите. Консумативи.
ferrari4456
- специалист
4051 мнения в "Тема за резачките и моторните триони"
пишман_майстор
- майстор
- Мнения: 1846
Щом е за веригата- за мен никакъв проблем 
Sof
- специалист
- Мнения: 170
iivanov написа:Я почети, преди да почнеш да се набираш.
http://bg.racebiketuning.com/%D0%B2%D1% ... %B0%D1%82/
Да го чета, ама съм го чел 15 пъти, но това е за автомасла в четиритактова система с маслена помпа и картер !
Тук при двутактовите машини нещата са коренно различни- имаме ролкови лагери, а не биелни, бензина е смесен с маслото и тази смес маже и изгаря !
Как ще сравниме масло с какъвто и да е вискозитет което се маже основно под буталото, със сместа при двутактовите мтори която е почти с "вискозитета" и свойствата на бензина-течлива летлива и тнт.
Аз също сравнявах С ТДИ моторите, но оборотите, а не маслата.
==========
Как мислите дали може на така конструиран Двутактов мотор да се сложи турбо при необходимост ? И ще издържи ли на това мазане, та дори и с бензин + пълна синтетика ?
Аз даже и нидекси не знам има ли Двутактовото масло както е при четиритактовите. Там тези индекси както се знае показват- запазването на вискозитета на маслото при висока работна температура, както и запазването на мазилните способности при ниска темпрература на околната среда.
При двутактовите, като се смеси минерално маслото с бензина- дали ще замръзне сместа ако се остави на минусуви температури ????
А дали при висока работна температура минералното масло ще загуби своиствата си да смазва, когато е смесено и работи ????
Щото аз това разбирам от вашите твърдения- мощните машини се чупели когато работели с минерално.
dragozow
- майстор
- Мнения: 2675
То и сега има разни клипчета с турбо, но самия факт че никой от производителите не го предлага в машини серийно производство значи че няма смисъл. Няма да замръзне горивната смес, бензина е прекалено много. Хубаво е като някой е дал 1000+ лв за мощна машина да спазва предписанията на производителя, а именно:
http://www.husqvarna.com/bg/accessories/556056/565544/
HP и LS+ не че не стават, но ако стане проблем ще търсите вината в Husqvarna.
Код: Избери всички
Новото двутактово масло ХР от Хускварна е разработено за работа при големи натоварвания и високи обороти на двигателя. То е пълна синтетика и е биоразградимо (64% acc OESD301B). Разработено с нов пакет добавки, които осигуряват отлично мазане и по-малко отлагания върху буталото и в картера, в сравнение с маслата от други производители. Съвместимо с всички продукти на Хускварна и по-специално при двигатели с работен обем по-голям от 55 cm³.HP и LS+ не че не стават, но ако стане проблем ще търсите вината в Husqvarna.
Sof
- специалист
- Мнения: 170
Чакак малко, значи едно е да сложиш на двутактов мотор - четиритактово М10Д и друго е да сложиш- специално за мотора двутактово масло !
Нали горе това казвам че не е коректно сравнението на масла от четиритактови системи с тези от двутактовите.
Даже не е коректно да се слага двутактово за трабант и мотопед на резачките - щото едните работят на 5-6 хиляди оборота, а другите на 12-13 хиляди !!!
Така че М10Д няма работа в тези системи !
Аз говоря за Двутактово на Хускварна - минерално, че не отстъпва на Синтетиката, а даже е по добро в повечето случай.
Единствено е по пушливо. А това за биоразградимата синтетика е като катализатора на колите - все ми е тая. И обикновенно се лъже че е биоразградимо. Те и за Раундъб казват че е биоразградим !
При двутактовият мотор е логично да се маже всичко !!! Къде гори бензина ???????????
Картера е за да се мажат и лагерите заради което има и семеринги !
За отлаганията - може и да са по малко отлаганията със синтетиката, но едва ли има голямо значение - тук клапани няма, а оптлаганията прецакват точно тях.
Е сега ми даде едно старо бутало да си имам за колекцията- надрано от старост, но кой знае какъв нагар нямаше по челото !!!
Нали горе това казвам че не е коректно сравнението на масла от четиритактови системи с тези от двутактовите.
Даже не е коректно да се слага двутактово за трабант и мотопед на резачките - щото едните работят на 5-6 хиляди оборота, а другите на 12-13 хиляди !!!
Така че М10Д няма работа в тези системи !
Аз говоря за Двутактово на Хускварна - минерално, че не отстъпва на Синтетиката, а даже е по добро в повечето случай.
Единствено е по пушливо. А това за биоразградимата синтетика е като катализатора на колите - все ми е тая. И обикновенно се лъже че е биоразградимо. Те и за Раундъб казват че е биоразградим !
При двутактовият мотор е логично да се маже всичко !!! Къде гори бензина ???????????
За отлаганията - може и да са по малко отлаганията със синтетиката, но едва ли има голямо значение - тук клапани няма, а оптлаганията прецакват точно тях.
Е сега ми даде едно старо бутало да си имам за колекцията- надрано от старост, но кой знае какъв нагар нямаше по челото !!!
Илчо Илиев
- майстор
- Мнения: 1549
Kossis/Fof нямам идея какво си учил, също и от какво разбираш,но....от мотори не разбираш, вземи почети малко, виж на живо кое как е и тогава влизай в тези велики спорове,че има доста материал за една друга тема...
Бъркаш основни понятия и принципи, многословието не значи знания!!!
Сравняваш масло М 10 Д с двутактово,а знаеш ли в какво им е разликата?
Вярно е,че има разлика между двутактовото масло на Щил/Хускварна и двутактово за Трабант(както се изрази), но не е в това, което си мислиш,а само в добавките....
В двутактовия мотор лагерите са търкалящи ,а при четиритактовия са плъзгащи, но това не означава,че не може да се смазват с едно и също масло, въпроса е колко пробег ще имат...
Другото с което се хващаш е турбината, тя също е на плъзгащ лагер,но това не означава,че не може да се смазва и с М10Д....
Има още доста неща, които ги бъркаш,но смятам,че няма смисъл да водим този спор...
п.п. Основния въпрос беше,ЧЕ, фирмата производител ПРЕПОРЪЧВА да се ползват определени масла, за да е безаварийна работата с тяхната техника,а и вероятно, ако стане проблем, може да отхвърлят гаранцията....
Който е достатъчно смел да зареже гаранция на машина за 1000-1500лв, да си слага и изгоряло масло от валяк....
Бъркаш основни понятия и принципи, многословието не значи знания!!!
Сравняваш масло М 10 Д с двутактово,а знаеш ли в какво им е разликата?
Вярно е,че има разлика между двутактовото масло на Щил/Хускварна и двутактово за Трабант(както се изрази), но не е в това, което си мислиш,а само в добавките....
В двутактовия мотор лагерите са търкалящи ,а при четиритактовия са плъзгащи, но това не означава,че не може да се смазват с едно и също масло, въпроса е колко пробег ще имат...
Другото с което се хващаш е турбината, тя също е на плъзгащ лагер,но това не означава,че не може да се смазва и с М10Д....
Има още доста неща, които ги бъркаш,но смятам,че няма смисъл да водим този спор...
п.п. Основния въпрос беше,ЧЕ, фирмата производител ПРЕПОРЪЧВА да се ползват определени масла, за да е безаварийна работата с тяхната техника,а и вероятно, ако стане проблем, може да отхвърлят гаранцията....
Който е достатъчно смел да зареже гаранция на машина за 1000-1500лв, да си слага и изгоряло масло от валяк....
Sof
- специалист
- Мнения: 170
Човек, ти слагай, ако искаш и от танк горяло масло !
Аз тези неща ги виждам наживо,
Дали разбирам или не е много относителен въпрос. Принципа ми е ясен и го обясних, което е напълно достатъчно ! А конструктор няма да ставам в Хускварна за да познавам всичко от - до !
Лагерите -съчмени ли са- да
Маже ли се от всякъде системата- и в камерата и от към картера - да
Е тогава какво ????
М10Д е моторно масло, което съм ползвал за Ладата и не бих сипал в каквато и да е двутактова машина !
Да вярно маслата имат общи черти - това че смазват и намаляват триенето , но да кажеш че М10Д е много сходно с двутактовото за Резачка, Извинявай обаче .............
И да ми приписвате това на мене, като през цялото време обяснявам обратното, ми става ясно вече каква е работата !
Ти що не сложиш 0/30 синтетика за съвременни спотрни коли да кажеш как е ?
И на теб ли да приложа диплома за завършено образование по ДВГ ??? За да мога да си излагам мнението тук без тотална атака.
Стига сте ми приписвали че сравнявам М10Д С двутактовото !!!!!!!!!
iivanov го сравняваше и го намеси, аз въобще не съм помислял за него преди това !!!!!!!
Да турбината когато се маже с по гъсто масло- по трудно се развърта и на студ свири лошо -докато загрее маслото ето за това, и защото тя трябва да се развърта бързо и да вдига високи обороти са измислили Синтетиката с по специфичен вискозитет.
Самоче - синтетиката по добре изчезва от картера -от опит ! Няма идеално. Причините са най-разнообразни.
, но повечето свързани с по високата течливост или нисък вискозитет и специална молекула !
И в крайна сметка какво излезе- всичко което стъм написал - казваш че е така, но иначе Аз нищо не разбирам ?
Едно е сигурно- човешката и по специално Българската народо-психология -Неяразбирам със сигурност !
Аз тези неща ги виждам наживо,
Дали разбирам или не е много относителен въпрос. Принципа ми е ясен и го обясних, което е напълно достатъчно ! А конструктор няма да ставам в Хускварна за да познавам всичко от - до !
Лагерите -съчмени ли са- да
Маже ли се от всякъде системата- и в камерата и от към картера - да
Е тогава какво ????
М10Д е моторно масло, което съм ползвал за Ладата и не бих сипал в каквато и да е двутактова машина !
Да вярно маслата имат общи черти - това че смазват и намаляват триенето , но да кажеш че М10Д е много сходно с двутактовото за Резачка, Извинявай обаче .............
И да ми приписвате това на мене, като през цялото време обяснявам обратното, ми става ясно вече каква е работата !
Ти що не сложиш 0/30 синтетика за съвременни спотрни коли да кажеш как е ?
И на теб ли да приложа диплома за завършено образование по ДВГ ??? За да мога да си излагам мнението тук без тотална атака.
Стига сте ми приписвали че сравнявам М10Д С двутактовото !!!!!!!!!
iivanov го сравняваше и го намеси, аз въобще не съм помислял за него преди това !!!!!!!
Да турбината когато се маже с по гъсто масло- по трудно се развърта и на студ свири лошо -докато загрее маслото ето за това, и защото тя трябва да се развърта бързо и да вдига високи обороти са измислили Синтетиката с по специфичен вискозитет.
Самоче - синтетиката по добре изчезва от картера -от опит ! Няма идеално. Причините са най-разнообразни.
, но повечето свързани с по високата течливост или нисък вискозитет и специална молекула !
И в крайна сметка какво излезе- всичко което стъм написал - казваш че е така, но иначе Аз нищо не разбирам ?
Едно е сигурно- човешката и по специално Българската народо-психология -Неяразбирам със сигурност !
Илчо Илиев
- майстор
- Мнения: 1549
Sof написа:Както казах и преди, този спор с ТЕБ е безсмислен, аз се предавам
И на теб ли да приложа диплома за завършено образование по ДВГ ???
![/u][/b]
Stefan_62
- майстор
- Мнения: 1868
Абе, що ми се струва, че всичко опира до рекламата на по-скъпото масло на "Хускварна", което явно не се харчи
. От 5-6 години имам моторен трион на "Хускварна-137-S" добра машинка за домашни нужди, желязна бих казал за експлоатацията която съм и налагал за този период. Когато я купувах от фирмен магазин, понеже продавача ми е познат, приятелски ме посъветва да ползвам масло на "Щил", но аз не купих си на "Хускварна". С триона никви проблеми, но преди три години си взех моторна коса на "Einhell", голяма грешка. Ползвах същата смес която си приготвях и за триона и на третот косене отказа /задрал двигател или лошо смазване/. Както и да е отремонтираха я в един сервиз и тогава пак ми препоръчаха маслото на "Щил". Ами вече трета година лятото кося по близо 5дк. площ по един път в месеца и никакви проблеми, работи, че пушак се вдига. Не казвам, че маслата на "Хускварна" са боклук, но явно качеството им е по-лошо от на "Щил", поне това което внасят при нас.
Тема "Тема за резачките и моторните триони" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!
