От мобилни телефони до цифрови камери
hidrazin - майстор
alsted написа:
...Хидра, еб@ ти съотношението: в "Ебей" - 24лв, в "Косето" - 48, от линковете ти - до 160 ???
Не разбрах защо да не го търся като елемент?!
"Мама му" ме хвърля в дерзание с такива, на които са прецакани четките - много логично! Няма да стане с "чичо гошо" обаче (за съжаление). С "човек в сервиз" - да, ма ... умряла работа ... особено, когато си на зор (както всеки, обикновено).
Ами това в ебая е чайна-майна, нищо че търговецът гледам май беше от Латвия. Другите, скъпите са HELLA и са един вид маркови.
И тази цена от 20,80лв и снимката си ги взел от един друг форум, но това е било преди 5 години, май. :-D Тогава и нафтата беше на друга цена.
Относно защо да не го търсиш като елемент - защото няма да го намериш като елемент. В такъв корпус съм виждал елементи с 2, 4 и 8 крака и никога с три. Не че съм виждал всичко де, ама не е малко. Освен това Моторола произвежда специализирани серии по поръчка. И не само тя. Те имат някакъв код на продукта и толкоз. Няма данни, няма каталози, просто не е предназначено за ширпотреба. Скоро един приятел питаше из форумите за едни транзистори на Моторола с напълно нормални означения. Нищо не намерихме за тях. Оказа се че са военно производство. Той направи запитване до Моторола относно параметрите. Отговорът беше учтив - "От къде сте ги взели и какво мислите да правите с тях?". :-D
С една дума - често срещано явление при автомобилите и не само там. И при мен се търкалят платки с чипове на които нищо не пише, фабрично изтрити още от производителя или само някакъв код дето го няма никъде. Фирмена тайна, фирмена политика и за да ти е гадно.
Та в този твой трикрак елемент е събран целия регулатор и вероятно е обект на специална поръчка. Сметнато е че не подлежи на подмяна, ресурса му свършва заедно с четките и няма да се продава като отделна резервна част. И монтажа говори за това - нитове и заливка. Токлоз.
Дано съм бил изчерпателен.
:partyman:
alsted - майстор
Направих пълно обслужване на генератора - смених и лагерите, и колектора. Нов проблем: две жички влизат в генератора, но им е отрязан куплунга. При даване на контакт на едната напрежението е 10V, на другата - 8V спрямо маса и съответно - 2V между тях. Мисля си, че тази с по-високия потенциал трябва да е "D+", а другата - "G"?
Изображение.
Тези два извода напрактика са в галванична връзка всяка със съответна четка и никоя четка не е директно нито на маса, нито на плюс.
По тази, с по-високия потенциал, фактически се подава първоначално "+" през сигналната лампичка, а другата да подава на някъде информация за степента на натоварване на генератора :? ? За какво е този извод "G"?
Последна промяна от alsted на вт яну 21, 2014 8:07 am, променено общо 1 път.
ZEDYCUS - майстор
Дизелите от единия извод взимат сигнал за оборотомера.
alsted - майстор
Намерих си картинка и си реших проблема. Малко странно ми идват тези напрежения (8V и 10V) :? При това 10V фактически се подават на въпросната "G" (обикновено изпозвана за обозначаване на маса), а на "D+" отиват 8-те волта. По тази картинка не би трябвало да е така :?
Изображение
ivanovbg - майстор
Ако още отначало беше написал модела на колата щях да ти спестя много мъки и умуване. Та ето затова са такива напреженията - нямат нищо общо със снимката дето си публикувал.

Прикачен файл

untitled.JPG
untitled.JPG (112.94 KиБ) Видяна 4030 пъти
alsted - майстор
Както казах - реших си проблема, но нямам против да доизясним нещата.
Колата е Пежо 206 1,4I бензин 2000г. Не бях го споменал, предвид повсеместното използване на този генератор от много марки. Не ми е минало изобщо през ума, че може да има кой-знае какви различни схемни решения при различните марки. Твоята картинка не е"най-точната", защото виждам, че едната четка е на маса (при мен не е така).
Изображение
На мойта Аутодата 3.18 ми излиза това
Изображение
но няма втори извод - само с един управляващ е :?
ivanovbg - майстор
А марели или бош ти е компа?
ivanovbg - майстор
И двете крачета 1 и 2 отиват в БСМ модула съответно на F8 и А8, като първо краче се разклонява към таблото. И двете схеми не са точно за твоята кола.
alsted - майстор
Проблема ми продължава и ще се опитам да го формулирам към настоящия момент. Тази схема съответства най-точно на положението при мен, като червената връзка съм я добавил аз (тъй като при мен я има), а от генератора излиза като жълта.
Прикачен файл:
на Ситроен, но точно като при мен.JPG
на Ситроен, но точно като при мен.JPG (30.18 KиБ) Видяна 4910 пъти
От контролната лампа (тук 1072, при мен - зелена) ми идват 10V, по въпросната жълта - 8V. На четките - 0V. Генератора не произвежда ток. Прекъснах жълтата и я дадох на маса от към генератора. И той заработи. Според мен това категорично означава, че РР не действа? Малко вероятно е да са ми дали прецакан от магазина. Някаква малка вероятност има по някаква причина ротора ми да го претоварва. Основно се съмнявам в тези 8V по жълтата жица - може ли те да са причина за излизането му ат строя? Трябва ли изобщо да ги има или са следствие на повреда? Мисля просто да не я връзвам тази жица :? Дали ще има някакви отрицателни "странични" ефекти? Странно не откривам схема с извод в тази точка и съответно да е посочено къде отива. Някой има ли представа какво е предназначението й?

Тема "Регулагор зареждане Valeo" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: