• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 42
Всички имаме коли, нали ?
kozl - майстор
Юни 2009 година качихме акумулатор 65Аh 540A на Монтана - необслужваем. Като отмина гаранцията и зеленото оЧо стана черно, но напрежение държи, пали, продължава да служи. При разговор споделих за оЧото и ме посъветваха да обслужа "необслужваемия" акумулатор. Отворих капака с отвертка и гледам отдолу тапи, но тапите са без резба. Махнах ги и тях, а вътре - сух. Помислих си - гелов акумулатор, ама в една от клетките видях електролит. Дозаредих го със зарядното и с малка фунийка долях дейонизирана вода 1 см над пластините. За сега поне не е сдал, продължава да служи безпроблемно но оЧото си остана черно.
Обаче от долната страна на тапите на клетките имаше черен слой - вероятно оловен прах. Дали това не е сигнал за разпад на пластините :? И дали точно тоя прах не се е полепил по топчето на оЧото и за туй то не е зелено :?
Та какво ви е мнението - обслужват ли се "необслужваемите" или името им такова, защото докато се наложи обслужване и се вече трябва да се подменят :shock:
hidrazin - майстор
Абе доливат се. По принцип не би трябвало да губят вода ама губят. Преди години имах такъв монтански и на него му "почерня" очото. То не почернява ами потъва надолу когато електролита е разреден и има нужда от дозареждане. Та и на него му почерня и в сервиза ми казаха че просто топчето на монтанските падало и отивало на майната си. Така и си изкара до края - няколко месеца след изтичане на гаранцията. Умря внезапно в топъл августовски ден. Не съм го отварял да му търся топчето.
Твоя пак много е изкарал. :-D
:partyman:
pansim - майстор
В момента карам с Монтански акумулатор. Оченцето си е зелено, обаче наистина губи вода. Трябва да се проверява периодично. Не са читави тез Монтанските.
Като откаже ще търся на друга фирма...
Преди бях доволен от ИСКРА...май в Пазарждик ги правят.
Та по темата - ИСТИНСКИТЕ необслужваеми акумулатори не се обслужват. Ама и не губят вода колкото Монтанския...за справка - редовно си проверявам напрежението на автомобила. В норми е т.е. не презарежда.
miroton - майстор
Пазарджишките са добри обаче на монтанските цената е по ниска.
Един приятел работеше в завода и ми каза че повечето са за износ,имало едни партиди за германия на които нищо не пишело,да не се окаже че в германия им слагат натпис БОШ :lol:
pansim - майстор
Няма да се учудя!!!
Интересно при Монтанските, е че има противоположни мнения за тях. Едни ги отричат напълно, други са много доволни - да не се окаже, че тук в БГ се продава това което не покрива стандарта за износ :lol:
VLADO66 - майстор
Спрях да купувам български акумулатори точно по тази причина-може да ти изкара дълго,но може и да умре внезапно.Сега съм взел един Гигават за колата на синето да видя колко ще изкара :roll:
ArturDent - Почти Безобиден
Аз пък съм много очарован от оригиналните и "noname" акумулатори с които идват автомобилите от Европа.
Обикновено на такива "noname" има някакъв надпис VW или VAG, Мерцедес и т.н. Изкарват удивително много.
Навремето купих един Пасат 5 с Varta акумулатор. Колата на 5 години, акумулатора на видима възраст поне 1.5 години. Карах колата 7 години и я продадох с него. Никога не съм имал проблем от към палене. Дизел беше и съм го карал всеки ден, дори на -20. Зимата карах само градско.
Беше обслужваем, но никога не съм го обслужвал. Два пъти съм палил с "помощ от приятел", но е защото съм забравял фаровете през нощта (не работеше зумера за включени фарове). Никога не съм го слагал на зарядно.
"Българска" Varta - на жената на колата се предаде след 2.5 години...
Монбат, на моя кола се прецака малко преди да му изтече гаранцията. Ама умря от раз - мериш към 12 V, на подгрев - 7.5 V.
След това даже не тръгваше да върти стартера.

Сега съм с два "noname" и да чукна на дърво няма никакви проблеми.
VLADO66 - майстор
ArturDent написа:
Аз пък съм много очарован от оригиналните и "noname" акумулатори с които идват автомобилите от Европа.
Обикновено на такива "noname" има някакъв надпис VW или VAG, Мерцедес и т.н. Изкарват удивително много.
Навремето купих един Пасат 5 с Varta акумулатор. Колата на 5 години, акумулатора на видима възраст поне 1.5 години. Карах колата 7 години и я продадох с него. Никога не съм имал проблем от към палене. Дизел беше и съм го карал всеки ден, дори на -20. Зимата карах само градско.
Беше обслужваем, но никога не съм го обслужвал. Два пъти съм палил с "помощ от приятел", но е защото съм забравял фаровете през нощта (не работеше зумера за включени фарове). Никога не съм го слагал на зарядно.
"Българска" Varta - на жената на колата се предаде след 2.5 години...
Монбат, на моя кола се прецака малко преди да му изтече гаранцията. Ама умря от раз - мериш към 12 V, на подгрев - 7.5 V.
След това даже не тръгваше да върти стартера.

Сега съм с два "noname" и да чукна на дърво няма никакви проблеми.
Може и да са такива :roll: "Продуктите на EXIDE Technologies се използват за първоначално вграждане в автомобилостроенето на следните марки: BMW, CHRYSLER, CITROEN, FIAT, FORD, GM, JOHN DEERE, HONDA, MACK, MAZDA, MERCEDES-BENZ, MITSUBISHI, NEOPLAN, NISAN, PEUGEOT, PORSCHE, RENAULT, TOYOTA, VOLKSWAGEN, както и в много други отрасли: ALCATEL, AT&T, CSK AUTO, DEUTSCHE TELEKOM, EMERSON, ERICSSON, MARCONI, MAGNET MARELLI , MOTOROLA, NOKIA, SIEMENS."
ArturDent - Почти Безобиден
Поне преди време VAG излизаха от завода с Varta, говорим за VW, Auidi, Skoda и т.н. Мерцедесите с Bosh... за BMW не си спомням.
Но на всички стоеше надписа на автомобилния производител, а не на този на акумулаторите...
Чаро - Акълия
Българските акумулатори не стават от години. Карат... даже има случаи гаранцията да не изкарат. Освен това пък има и големи проблеми с признаването на тази гаранция.
Иска ми се да 'избера българското' ама на дали.
Колата я карам с Оптима. Оригиналния е и е в чудесно здраве според товарната вилка. 8 година кара. Интересното е, че колата е 2,2 дизел, а акумулатора е http://store.emk-33.com/product/794108/ ... ptima.html
Не се е налагало да го свалям, зареждам или... дет се вика не зная тая кола има ли акумулатор, няма ли :lol: .
Пак бих заложил на такъв, въпреки цената!

По темата- имах един калциев, необслужваем не помня, май Искра беше. След третата година нещо започна да дава ядове 'окото' 'светеше' черно. Замерваха го в магазина от който го купих и диагнозата беше Нов. Прибрах се и го обслужих едно хубаво вкъщи с чешмяна вода и заряд до горе. Така и така диагнозата бе най-лошата и се бях подготвил за нов. Обаче, о чудо, изкара още 2 зими! :?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 42

Тема "Обслужва ли се "необслужваемия" акумулатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: