Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
shotik - майстор
stamenov1 написа:
На тази триколка задължително да остане диференциала. Иначе няма да прави завои на място.
Разбира се ,че диференциала ще остане,защото някъде прочетох,че прави завъртане на 180 градуса почти на място.

Още веднъж ,моля ,нека да пишем ,когато я закарам там,където мога да работя по нея,сега само на теория ще пишем .

Тогава ще я разглобя от седалка,пластмаси ,ще снимам от близко и ще представя моята теория за обръщането на хода.
Ако я оставя с електрическо задвижване ,ще трябва първо да разбера дали електромотора работи,дали контролера е в ред,таблото ми се струва ,че е похабено и вероятно ще ми трябва преправяне ,като ще търся мненията и на тези ,които се занимават и развиват темата ми за електровелосипед.
Ако се прави с двигател с вътрешно горене,първо ще трябва да се занимая с това, какви двигатели се предлагат по пазара.
Скоро видях в предаване по телевизия за едни момчета ,мисля ,че от Пловдив, които бяха направили скейтбордоове с мотори,,на които имаше прикачен редуктор
http://www.dnevnik.bg/print/arhiv_za_gr ... enie/,може би ще потърся информация за тях/вижте третата снимка /.
stamenov1 - специалист
Да завива почти на място.
С нови гелови акумулатори в началото в Плевен минава около 35 км.
Не носят много високо скорост. При рязък завой има склонност за обръщане.
Ако се инвестира в друг тип батерии пробега може да се вдигне двойно. Ще и падне и теглото доста. За модели справки при ел. велосипедистите.
Оригиналното задвижване е с червячен механизъм, с цел сигурност, за това няма и инерция. Има лост за отцепване, за да може да се бута.
Имам приятел който ползва такава вече 10 години.
shotik - майстор
Прикачен файл:
CIMG2293.jpg
Прикачен файл:
CIMG2295.jpg
Прикачен файл:
CIMG2294.jpg
Прикачен файл:
CIMG2296.jpg
Прикачен файл:
CIMG2299.jpg
Предавката е верижна,на първата снимка се виждат контактори горе в дясно,които са поставяни допълнително,на другите снимки са контролера и електромотора ,както и таблото на кормилото ,което е в много лошо състояние.

За сега са само тези снимки.
shotik - майстор
Тъй като темата е свързана с инвалидните колички,показвам как може да се съединят инв.количка и ел.скутер :
Прикачен файл:
CIMG2316.JPG
Прикачен файл:
CIMG2317.JPG
Прикачен файл:
CIMG2321.JPG
Прикачен файл:
CIMG2325.JPG
CIMG2325.JPG (107.52 KиБ) Видяна 2265 пъти
Скутера е със сгъваеми кормило и тръба на седалката и точно влиза под количката само трябва да се приспособят детайли ,с които да е по-лесно съединяването и разкачването на двете возила и така ще могат да се ползват без никакво преправяне.Аз седнах и видях ,че има достатъчно място за краката ,а кормилото е удобно за управление.Не съм го карал ,защото в момента нямам акумулатори за скутера.

Надявам се ,че със снимките съм помогнал в случая на stiv1961,който питаше за моторизиране на инвалидна количка.
stiv1961 - майстор
Много хитро, благодаря, shotik :supz: . Върти ми се една идея за моторизирането на тъста, но все още не е ,, узряла" :) . Вероятно ще има доста въпроси.
alsted - майстор
Личното ми мнение е, че ДВГ изобщо не е добра идея за инвалид. Баща ми (с доста тежък инсулт) ползва малко АТВ. Принципно се справя, но надеждността му изобщо не я намирам за удовлетворяваща. Вярно, че е китайско, но беше чисто ново. Повредите - типични за всеки автомобил ... Колкото повече компоненти - толкова по-голяма вероятност нещо да откаже. При инвалид надеждността трябва да е като във въздуха.
Бих препоръчал да се наблегне на качествен акумулатор, надеждна индикация на заряда му, съответна сигнализация (защо не и дублиращо дистанционна), може би някакъв анализ на изминатото разстояние и възможността за връщане. До колко всъщност не е ограничен при ДВГ ... от капацитета на резервоарчето (вместо на батерията)?
stiv1961 - майстор
Аз смятам да моторизирам количката на дядото, но с ел. мотор а не с ДВГ.... нещо такова каквото е показал shotik :)
colyo - специалист
След много ровене успях да намеря само тези картинки.
Прикачен файл:
Document(13).jpg
Document(13).jpg (64.87 KиБ) Видяна 2217 пъти
Прикачен файл:
Document(14).jpg
Document(14).jpg (74.46 KиБ) Видяна 2217 пъти
Прикачен файл:
Document(15).jpg
Document(15).jpg (100.37 KиБ) Видяна 2217 пъти
До преди 12 години ги правихме главно за Слънчев бряг, но тогава влезе забрана за подобни возила и ги спряхме. Покрай електрорикшите ни бяха останали много части от електроскутери и една вечер ми светна, че вместо да ги изхвърляме, може да ги оползотворим в нещо полезно.
Изпълнили сме 5-6 поръчки за инвалиди, като сме правили управлението да е удобно на човека. За експеримент сме правили и "бегачка" с 950W мотор и различна предавка. Вдигна 40 км/ч, но беше много нестабилна и не спираше както трябва. С електрониката се оправяше колегата, а аз със "хардуера". По спомен използвахме профил 10х10, 10х30, тръба ф10 и ф20 и винкел 20х20. Другото е рязане, огъване и малко тел на СО-то.
stiv1961 - майстор
Днес се сдобих с ей това скутерче/ даже две, но едното е с доста липси/ и веднага го ,,мушнах" :) под инвалидната количка
Прикачен файл:
080220142361.jpg
От тук нататък става сложно :? , всички кабели са разкачени и едното аку май е сдало багажа. Главната питанка за мен е- абе, младежо, как да го свържа бе :-D Контролера е CT-302S9
Прикачен файл:
080220142362.jpg
Прикачен файл:
080220142363.jpg
Намерих снимка и схема на монтаж в нета, но цветовете малко се различават
Прикачен файл:
CT-302S9.jpg
CT-302S9.jpg (28.06 KиБ) Видяна 2182 пъти
http://www.tncscooters.com/CT-302S9.php
Двата куплунга с дебелите жици са ми ясни- единия куплунг е от мотора другия е захранването.
Та ако може някой да помогне, не е спешно, навън е още студеничко :)
П.П. shotik, извинявай, че се намесвам в темата, но да не отварям нова а и тази разбрах, че е за инвалидни колички. Ако решиш пиши, ще пусна питанката в нова тема :partyman:
shotik - майстор
Като гледам куплунгите са сдвоени,може да не тръгва ,ако е повреден бутона на спирачката ,който е предназначен ,ако си стиснал дръжката и спирачката действа,то веднага се изключва контролера.Също и контактния ключ трябва да провериш дали действа.
Друго възможно е, в ръчката за "газ" да е повреден един транзистор,който управлява контролера.
Ти слага ли му акумулатори,трябва да са два за 24 волта.Ще потърся моите схеми,правени по инсталацията на място и тогава ще разплитаме положението.
По -добре пиши в моята тема за Електроскутер и там ще обсъждаме .По скайп също ще контактуваме.
viewtopic.php?f=58&t=9850&hilit=%D1%81%D0%BA%D1%83%D1%82%D0%B5%D1%80

Тема "Обръщане обороти-как?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: