Водни помпи, хидровори, ВИК, канали зация и др.
П. Петков - специалист
Поради персоналната ми неграмотност, схемата е изкопирана с изключителната помощ и благодарение на LazarGanev! :) :) :)

Прикачен файл

_1_~1.PNG
_1_~1.PNG (19.56 KиБ) Видяна 3567 пъти
LazarGanev - "Велик майстор"
Коментарът ми за схемата е - да, може да работи без проблеми, но с доста условности:
1. Гаранцията на бойлера няма да важи - пише го в гаранционната карта
2. Не трябва да има възвратен клапан на водомера, а той напоследък май е задължителен в някои проекти по изискване на ВиК дружествата.
3. Не трябва да се затваря крана на водомера при работещ бойлер
4. Не трябва да се затваря кран на щранга (в блокове и кооперации)
5. Дори и да са спазени горните условия, пак е добре да има предпазен клапан :)
Тани - модератор
Аз виждам още един проблем. Излишното набутване за два възвратни клапана. Без тях системата ще работи по същия начин, че и по-добре. При всяко загряване на бойлера, няма да се връща гореща вода във водопровода, а студена!
VLADO66 - майстор
И клапана на горещата вода ще се скапе за норматив от нея.
П. Петков - специалист
LazarGanev написа:
Коментарът ми за схемата е - да, може да работи без проблеми, но с доста условности:
1. Гаранцията на бойлера няма да важи - пише го в гаранционната карта
2. Не трябва да има възвратен клапан на водомера, а той напоследък май е задължителен в някои проекти по изискване на ВиК дружествата.
3. Не трябва да се затваря крана на водомера при работещ бойлер
4. Не трябва да се затваря кран на щранга (в блокове и кооперации)
5. Дори и да са спазени горните условия, пак е добре да има предпазен клапан :)
Здравейте!
По отношение на първата точка, ако бойлерът не се поврежда, то няма нужда от гаранция, освен това, комбинираният възвратно-предпазен вентил си остава монтиран, съгласно изискването на производителя.
Що се отнася до възвратния клапан на водомера това е съществен аргумент.
По отношение на 2-ра, 3-та и 4-та точки бях написал следното: "Освен това, при съвременната ВиК арматура тези два клапана са комбинирани, което не пречи те да са заедно и пак да се монтира втори комплект, свъзващ изхода на бойлера и щранга на студената вода." Що се отнася до попадането на топла вода в щранга на студената, то при нормално работещ терморегулатор това няма как да стане, защото флуидите по принцип не се компримират (или това е съвсем незначително), като при нагряването на водата, само няколко "капки" върнати в щранга на студената вода веднага ще свалят налягането в бойлера. Не напразно изпитвателното налягане на газовите бутилки (а и не само на тях) се постига чрез многостъпални, хидравлични, плунжерни помпи.
Лично аз, на собствените си бойлери съм премахнал комбинираните клапани, защото предпочитам да си купя нови нагреватели, отколкото нова къща. Паралелно на бойлерите в гаража имам и трифазен, неръждаем проточен нагревател 14kW (самоделка, правена преди 30 години), който свързва щранговете "накъсо" и повишаване на налягането дори и при повреда няма как да стане. Другото е, че на централния кран нямам възвратен клапан, редуцирвентил или филтър, нито пък съществува чужда етажна собственост, така че някой друг да го затвори без да знам. Съществено е и, че винаги си купувам за студената вода водомер за топла. Вероятността да се повредят едновременно терморегулаторът, защитният термопрекъсвач и предпазният клапан е много малка, но все пак тя съществува, така че е въпрос на личен избор вида на схемата и състава на тръбната разводка.
Що се отнася до спирането на водата по време на нагряването (в отсъствие на подлога), проблемът съм го решил просто. В неръждаемите бойлери на "СветлЮ Шишков", бабишката на терморегулатора (който е газов, "Боже опази!"!?!?) е монтирана на същия фланец, на който е и нагревателят. При това тя се допира до него!!! :-D Това, което направих е, че монтирах втора бабишка близо до входа на студената вода, където сложих дилатационен регулатор. Газовият го пренастроих на температура 98 градуса (в чаша кипяща вода) и го ползвам като защитен при отсъствие на вода в бойлера (Така и така бабишката се допира до нагревателя, поне да има някаква полза!). Пробвал съм го без вода и работи безотказно. Дилатационният регулатор (заедно със свързания последователно на него газов) управляват гейта на триак BTА40-700В, който е монтиран на радиатор, отделен от бомбираното дъно с изолационни втулки. Така, комутацията на токовете се извършва от триака, а не от регулатора. Разбира се, защитният термопрекъсвач е вързан в силовата верига, а не в гейтовата! Триакът е вързан между нулата и нагревателя, за да не протече през него ток на късо съединение, ако се получи пробив в нагревателя към корпус. Сменил съм и мижавата изолация, която "СветлЮ Шишков" е поставил от немай-къде, за което мога да напиша трактат как става, защото дъната са пластмасови!!!, а цилиндричният кожух е бертван навътре!!!!!!! :-D
Това е снимка на самоделката (в момента го ремонтирам), който разбира се е вертикален.
Прикачен файл:
Picture 016.jpg
Picture 016.jpg (49.86 KиБ) Видяна 3516 пъти
Krelion - специалист
П. Петков написа:
Имам плах върос: Защо трябва да се слага предпазен клапан .......
Защото съществува Наредба 28.
Krelion - специалист
"В комбинирания вентил е вграден специален клапан, който при нормална
работа на водонагревателя позволява разширената по време на
затоплянето й вода да не прокапва през страничния отвор на вентила, а да
навлезе във водопровода за студена вода. Количеството вода е минимално
и е с ниска температура. При нормално ползване на водонагревателя, както
и при наличие на допълнителен възвратен клапан е възможно през
страничния отвор на вентила да прокапва вода. "
Цитат от инструкция за бойлер
П. Петков - специалист
Е, точно това с прокапването никак не ми харесва! От такова прокапване, на комшията, чийто бойлер е в коридора, а не в банята, беше наводнена цялата къща, след което той номерира паркетините от долната им страна, за да може да ги подреди по същия начин след двумесечното им изсушаване! :-D А що се отнася до наредба №28, то за нея може да се каже "или добро или нищо!" (Никога не съм знаел за нейното съществуване, тъй като в познавателния процес съм стигал само до наредба №8.) :)
Благодаря за вниманието! Дискусията, поне за мен, беше полезна и поучителна!
kozl - майстор
За прокапването някъде във форума постнах схема, в която капките капят на подходящо място от предпазен вентил с 0,5 бара по-ниско налягане на сработване спрямо оригиналния (комбинирания). Втория, монтиран на тръбите за топла вода, сработва при повишаване на налягането при нагряване преди оригиналния и капките прокарват през него. Това е изпробвано на хотел в Банско. Втория клапан е монтиран преди кранчето за топлата вода на стоящия смесител за мивката в банята, а човката му е заустена в сифона на мивката. Сифона и кранчетата са покрити с порцеланова полуконзола и така схемата е скрита, а някои се чудят защо бойлери те не капят.
По "плахия въпрос" от Елдоминвест предлагат така наречените от тях диференциални комбинирани клапани, за които Krelion вече писа. Това е изделие 3 в 1. Освен обичайните възвратен и предаден има още един пружинен клапан, интегриран във възвратния, но в обратна посока. Така при повишаване на зададено налягане третия клапан пропуска вода в обратна посока. За шопите посоката е към язовир Искър, а за другите посоката е към водоизточника :lol:
И съм в съгласие с Л.Ганев, че в съвременните проекти О.К. са навсякъде и идеята за ползване на обема на водопровода като разширителен обем е компрометирана.
themask - специалист
Здравейте,

Ако не ме лъже снимката, това е серпентинен бойлер на Tesy. Такъв ми предстои да свързвам и аз, и ще съм благодарен, ако някой пусне снимки/схеми на правилно свързан, заедно с необходимите компоненти и правилното им разположение. Моят модел е с 2 серпентини, но засега ще се ползва само с нагревател на ток.
:gott:

Тема "Свързване бойлер" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: