• 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 52
Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
krazz - специалист
Дано на познавачите и експертите по електромобили някога им се отдаде тази възможност поне да се хванат за дръжката на вратата на такъв автомобил!
При такива впечатляващи показатели като тегло и ускорение щаха да ги вкарат във F-1 и да избият рибата ама...
И гражданските самолети щяха да летят с батерии за по-ефтино...
....
ge6aaaa3 - специалист
krazz написа:
Дано на познавачите и експертите по електромобили някога им се отдаде тази възможност поне да се хванат за дръжката на вратата на такъв автомобил!
При такива впечатляващи показатели като тегло и ускорение щаха да ги вкарат във F-1 и да избият рибата ама...
И гражданските самолети щяха да летят с батерии за по-ефтино...
....
Между другото, във Ф1 повечето отбори вече ползват акумулатори в системата KERS. Подобна система + зареждане на акумуатор при празен ход на двигателя ми се струва далеч по-смислена от електромобила. Оп, ама то вече измислено, бе, че и много по-разпространено от електромобилите/разбираемо/...
evparts.alle - специалист
Здравейте!
Много се разводнихме.. :lol:
Тука от една - две седмици правим една количка да минава към 150 км.
Има и снимков матрял . Колата тежи към 400 килограма и е на 48 волта с 400А контролер в пик.
Така с тези килца и мощности всичко много добре се навързва.
Голям проблем е тежестта на колите ако това го помислите, 50% от проблемите са решени. Иначе само "бръщолевеници" в тази тема. "Направи си сам" - Електромобил, а не "Обсъждай сам-о" електромобил. Насърчавам ви да не го мислите много. С малко повече мъдрост и четене и търсене, нямам какво да го обсъждате, по-евтино е и това е факт! Въпроса е, че трябва да се дадат едни пари напред, но като погледнете след 5-10 години назад ще ви е добре!
Сега колегата вика:
-Айде бе! Трети път сипвам газ за 50 лева!
Знаете ли колко е гадно да не харчиш пари за г@риво от 2-3 години и изведнъж да се наложи.. Едно ти е такова криво... :lol:
Изображение
rezotec - помощник
Здравейте. Батериите от снимката имат доста сериозен вид. Любопитно е защо са свързани в паралел по двойки?
Това по-добре ли е от един по-голям елемент и няма ли да попречи на изравняването при зареждане? Дайте някакви данни за тях. Дали ще понесат зареждане с повече от 1C без да загубят цикли. Пробег от 150км. звучи много добре, а ако е възможно и зареждането да се сведо до 30мин. - тогава става......!!!!
rezotec - помощник
По повод разхода на енергия Wh/km , обсъждан малко по-горе в темата, искам да направя едно уточнение: при разход на бензин средно 5л./100км. от автомобил, тежащ под 1000кг ( поне така се хвалят собствениците на малки автомобили от типа на Пежо 106, Рено Клио, Опел Корса и т.н. ) и К.П.Д. на бензинов двигател теоретично не надвишаващ 36% при идеални условия, а при реални най -вероятно не-повече от 25% ще получим добив от около 2.2kWt/h на литър ( при около 9000кКал/кг според някой учебници по химия-не претендирам за точност), то за 100км.
на такава кола би трябвало да са достатъчни 11kWh/100km път, или 110 Ват/часа на километър. Ако някой от участващите в тази тема има наблюдения или мнение по този въпрос, нека да ги сподели.

P.S. Извинявам се за смесването на латински и български размерности.
ge6aaaa3 - специалист
evparts.alle написа:
Насърчавам ви да не го мислите много. С малко повече мъдрост и четене и търсене, нямам какво да го обсъждате, по-евтино е и това е факт! Въпроса е, че трябва да се дадат едни пари напред, но като погледнете след 5-10 години назад ще ви е добре!
Ти каква кола караш? Предвид следващото ти изречение, съдя, че е с ДВГ... Защо?
stivemaster - майстор
rezotec написа:
По повод разхода на енергия Wh/km , обсъждан малко по-горе в темата, искам да направя едно уточнение: при разход на бензин средно 5л./100км. от автомобил, тежащ под 1000кг ( поне така се хвалят собствениците на малки автомобили от типа на Пежо 106, Рено Клио, Опел Корса и т.н. ) и К.П.Д. на бензинов двигател теоретично не надвишаващ 36% при идеални условия, а при реални най -вероятно не-повече от 25% ще получим добив от около 2.2kWt/h на литър ( при около 9000кКал/кг според някой учебници по химия-не претендирам за точност), то за 100км.
на такава кола би трябвало да са достатъчни 11kWh/100km път, или 110 Ват/часа на километър. Ако някой от участващите в тази тема има наблюдения или мнение по този въпрос, нека да ги сподели.
По същия повод колега rezotec, ще отправя забележка и към тебе ,предвид ограничения пробег на електромобила, пък бил той и "направи сам", моля да не използвате сравнителни данни за автомобил с ДВГ при ИЗВЪНГРАДСКО движение !!! При посочените коли под 1000кг градското е не по малко от 8/100 ,тогава се налага преизчисление.
rezotec - помощник
Напълно съм съгласен, колега stivemaster, аз също се стремя към обективност. Искам да отбележа, че според мен ефективността на ДВГ при градски условия вероятно е много по-ниска от предполагаемите 25%, предвид неоптималната работа на двигателя в условия на променливо натоварване, форсаж, смяна на скорости и т.н. Добре е да имаме в предвид и рекуперацията при спиране (рязко при това), колкото и незначителна да ни се струва, тази енергия все пак има значение. Възможно е и да греша, затова очаквам с интерес мнения и наблюдения на по-опитните участници в този форум.
hidrazin - майстор
Аз пък направо се влюбих в Теслáта. Много ми харесва че багажника има бутон за отключване на предния капак. Така ако караш труп и той оживее, по време на движение може да ти отвори предния капак и да ти изкара акъла. Още повече ми харесва, че зимата караш, не караш на 7-10 дена трябва да я зареждаш ако е с големия акумулатор. Ако е с малкия - по-често. Иначе като се качиш, няма да имаш ток да стигнеш до магазина за истински коли. :lol: Да не споменавам и че зимата пробега не е токова, колкото го пишат.
А най ми харесва как горят и не се гасят. Просто неотразимо!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=OfpHNvb1yzE[/youtube]

Определено ще си купя ... друг път. :cool:
:partyman:
stivemaster - майстор
Ами тъй като точно това имах предвид, ще дам пример - бил съм свидетел на следното състезание през вече далечната 1996 г - автомобил Деу Тико, чисто нов се управлява от единия от водачите в таксиджийски тандем, застава срещу тролейбус Шкода ,който се управлява от щатния си водач, който в почивните си смени е втория водач в тандема . Тикото е 610кг и 43к.с. ,тролейбуса е 10 т. и 136-163 к.с., тоест тролея е около 5 пъти по тежък относително и въпреки това дръпва тикото ,с една дължина (на тролея) при ускорение до 60 км/ч.Тоест , ако приемем че тикото е автомобил, който съм имал възможността от първа ръка да изпитам многократно, гори 5/100 в града (при условие че се гаси два -три пъти за 12 часа за по 15-20 минути , в една трета от времето претоварено) и въпреки това отстъпва на тролея, който в оптимистичния вариант има КПД 95%, значи това на автомобила с доста иновативен двигател и ултра прецизен карбуратор за времето си е с КПД не достигащо и 20%.
Не знам дали сметките ми са точни ,ако греша може да ме поправите,но искам да изтъкна друг аспект на предимствата електромобила или на възможността за рекупериране - нали за никой не е тайна че ако във Ф1 не ползваш КЕРС (доставяща около 10% допълнителна мощност или около 85 к.с.) ,дори и с по висока мощност на двигателя (което е не повече от 40-50к.с. за различните двигатели) ,в крайна сметка ще изостанеш поне с обиколка за едно състезание.
  • 1
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 52

Тема "Електромобил" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: