Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
dobrev - специалист
4i4kotrevi4ko написа:
dobrev, в София ли живее рутера?
Близо до географския център на България - в Габрово.
dobrev - специалист
lda_has написа:
Колега dobrev мога ли да си позволя един конкретен въпрос??
Тъй като още нямам шпиндел и ми е трудно да преценя разстоянието от работния плот до оста Z в долно положение се чудя дали предвиденото от мен разстояние от 60 мм. ще ми бъде достатъчно?
Надявам се на отговор и евентуално на съвет.
Какъв шпиндел планираш да монтираш - като моя / KRESS / или китайски с управление? Как ще закрепваш обработваните детайли, защото ако ползваш плот от алуминиеви профили с канали върху плота, който се вижда на снимката, той ще намали още това разстояние?
4i4kotrevi4ko - специалист
dobrev написа:
4i4kotrevi4ko написа:
dobrev, в София ли живее рутера?
Близо до географския център на България - в Габрово.
Жалко, щях да ти донеса едни ролки (по-голяма и по-малка от твоите) да тестваме колко ще се промени точността :klugscheisser:
lda_has - напреднал
dobrev ще ползвам Krees - 1050 FME-1. Плота за сега е от ламиниран HDM с монтирани в него нит гайки. В момента разстоянието както се вижда е 60 мм. в долно положение на Z, а хода е 125 мм. до крайно горно по Z.

Прикачен файл

010.jpg
dobrev - специалист
Тези 60мм оставащи от долната страна на плочата до плота може да са много. От края на фланеца за закрепване на крес-а до края на гайката на цанговото захващане на инструмента са 28мм. За инструмента остават 32мм да стърчи от патронника до плота. Този размер намалява с дебелината на материала, който обработваш. Ако изрязваш платки за запояване, които са 1-2мм, инструмента трябва да стърчи над 30мм, КОИТО ЗА МАЛЪК РАЗМЕР ИНСТРУМЕНТИ СА ТВЪРДЕ МНОГО!

Прикачен файл

Kress-800-z.jpg
Kress-800-z.jpg (41.31 KиБ) Видяна 3430 пъти
lda_has - напреднал
Благодарности dobrev, излиза всичко точно ще мога да ползвам и от най късите фрезери.
На плота от HDM ще поставям втори (работен плот) плот от полиамид или ПДЧ с дебелина 10 съответно 18 мм. за да предпазя основния при изрязване на детайли. Разстоянието оставащо за инструмента остава 15 ДО 23 мм. без да смятам дебелината на детайла.
Balabanov - специалист
@dobrev, @vlassev като ви гледам й на двамата работния плот се чудя, тия машинки за паметници ли ги ползвате или са предвидени за изложение :roll:
@dobrev плочата към която е закачен шпиндела изглежда изкривена долу това е 8мм или 6мм а е за минимум 15мм
Като гледам си бележил с маркер дупките а 0.2мм за дупки направени на ръка си е 6-ца от тотото!

Моя съвет за хора които биха вложили повечко парички в изработката на машина е да ползват по-дебел алуминий и задължително където има снадки да е челосан от професионална машина. По този начин машината ще е по-блиско до някакви норми над ниво дърводелска машинка!
dobrev - специалист
Balabanov написа:
@dobrev, @vlassev като ви гледам й на двамата работния плот се чудя, тия машинки за паметници ли ги ползвате или са предвидени за изложение :roll:
@dobrev плочата към която е закачен шпиндела изглежда изкривена долу това е 8мм или 6мм а е за минимум 15мм
Като гледам си бележил с маркер дупките а 0.2мм за дупки направени на ръка си е 6-ца от тотото!

Моя съвет за хора които биха вложили повечко парички в изработката на машина е да ползват по-дебел алуминий и задължително където има снатки да е челосан от професионална машина. По този начин машината ще е по-блиско до някакви норми над ниво дърводелска машинка!
Да караме подред:
1.Това е рутера в етап от построяването. В крайния вид плота е разпробит с мрежа от дупки за закрепване и челосан с фрезер.
2.Плочите, които ти се виждат тънки, са от стомана 6мм.
3.Отворите в плочата, през които минават болтове М5, са разпробити с ф6 за финална донастройка на сходимостта, защото лагерните тела /купени готови/ не са направени с голяма точност.
4.БЛАГОДАРЯ ЗА УМНИТЕ СЪВЕТИ!!! Машината ми е достатъчно блиЗо до търсената от мен точност.

Прикачен файл

DSC00154 - Copy.JPG
brum - майстор
Аз си поръчах все пак китайската машина, ама по-големият модел (4060) с 1500W мотор за шпиндела. 60см направляващата ос е с опра в този вариант на машината.

Но друго исках да питам - как се справят вашите маини с неръждавейка? Чувам, че за стомана/неръждавейка трябвало бая по-сериозни машини от настолните и са ми интересни вашите наблюдения.
Balabanov - специалист
Умния съвет не се отнася за теб колега а за бъдещите ентосясти. Щом те задоволява резолтата значи всичко е "6"

финална донастройка на сходимостта + лагерните тела /купени готови/ не са направени с голяма точност = 6/46 (а колкото и да не са с голяма точност лагерите, съм сигурен, че дупките са с по-голяма не точност от не точните лагери, а въпросният лист стомана колко е прав)
Материала независиму дали е алуминий или стомана виси по складове транспортира се и т. н. и никога не е прав за това се челосва. Ако беше челосан нямаше да си бележил с маркер а щеше машината дето го челосва да го разпробие на точен размер.
А ако удариш 6/46 = минимум един такъв:
Изображение
Аз за това си вкопах всички лагери в материала. Имали връзка задължително челосване пък да оставим не точноста на не точните купешки лагери, а според мен по-скоро направляващите са проблема!
Изображение
Изображение


С неръждавейката колега тези машинки не се справят. Този тип материал се реже и гравира с лазер!

Тема "CNC машина гравьор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: