Ел. инструментите. Консумативи.
iivanov - майстор
Ами аз от 1, 3 пета, минах на 1,5, съответно, по-широк зъб.Ами рита си животното.
koveslav - майстор
И аз не съветвам начинаещ да пробва с "по-тежка" верига.Нека се разработи и машинката с по-малко натоварване.
I_van - напреднал
Купих я. В момента е на промоция и цената е 529 лева. Включва 2 вериги 35 см , 3/8 Р, 1,3 мм., 1 литър масло за вериги, 1 литър масло Щил НР и 4мм пиличка. Стана късно и не успях да я пробвам, но утре сутрин ще събудя съседите на село :lol:
koveslav - майстор
Ха честито! И да ти е на късмет,колега!
I_van - напреднал
koveslav написа:
Ха честито! И да ти е на късмет,колега!
Благодаря, колега! Благодаря на всички, които помагаха с насоки за избора :prayer:
Днес пробвах машинката и останах повече от доволен. Да си призная, очаквах по-слабо представяне от нейните 2.3 к.с.
iivanov - майстор
Честито и умната! Погледа в шината, краката стабилни и се пази от тънкалаците, че лошо бият.
themechanic - специалист
мога ли да попитам нещо ако някой знае, има ли шайби между биелния лагер и буталото на буталния болт в щил 250 ???
идеята е следната: попадна ми една китайска реплика на щил мс 230 и реших да сменя цилиндъра и буталото с такъв на щил мс 250, габаритите са същите, всичко си пасва, само че като разглобих старото бутало от биелата има две шайби от двете страни на биелния лагер, които обаче за малко не се побират в новото бутало с новия лагер. след известно шкурене на въпросните шайби конфигурацията се събра без никакъв луфт, двете шайби останаха дебели около 0,8-0,9 мм.
въпросът ми е трябвали задължително да ги има тия шайби и ако трябва да има ли луфт все пак някакъв? защото в схематичен план не ги дават нито за щил мс 230 нито за мс 250.
предварително благодаря!!!
koveslav - майстор
Тези шайби имат за цел затворят донякъде лагера на буталния болт и да позадържат кондензиралото от сместа масло в него.Освен това центрират игления лагер в главата на биелата.Трябва обаче да са свободни тези шайби,да имат лек луфт в аксиална посока.След загряване на двигателя,не е ясно топлинните разширения как ще се отразят на стегната сглобка.Такива шайби трябва да са доста закалени,твърди за да не се износят и отънеят опасно,а и да са шлайфани за да приплъзват и не знам как си успял да ги притриеш.Със сигурност си ги и надрал.Шлайфай ги върху водна шкурка поставена върху стъкло за равнинностПо-лесен начин е лекичко да притриеш алуминиевите повърхности отвътре на буталото.С плоска пила става за секунди,стига разликата да не е много голяма,тъй като не е добре да се сваля много и от буталото,естествено.Ако е само по няколко десети равномерно отляво и от дясно няма как да се му се отразят.
koveslav - майстор
I_van написа:
Благодаря, колега! Благодаря на всички, които помагаха с насоки за избора :prayer:
Днес пробвах машинката и останах повече от доволен. Да си призная, очаквах по-слабо представяне от нейните 2.3 к.с.
Дано не досаждаме с прекалено много съвети,но колегата Иванов поде важна тема.Свиквай винаги режеш осигурени против отскачане дървета а и да започваш срезовете на високи обороти,за да не позволяваш на веригата да зацепи и спре в дървото,а да има скорост и да реже.Ако стане зацепването,винаги го съпътства силно дръпване и ако се опита машината да бяга напред,вероятно ще я удържиш.Ако обаче дървото е леко и нестабилно(тънка и незастъпена метровка,по-тънък клон при кастрене) то ще бъде отхвърлено към теб и белите са страшни понякога.Дано не ти се случва никога,но стават тежки контузии по крака,ръце,недай си боже глава.....
themechanic - специалист
koveslav написа:
Тези шайби имат за цел затворят донякъде лагера на буталния болт и да позадържат кондензиралото от сместа масло в него.Освен това центрират игления лагер в главата на биелата.Трябва обаче да са свободни тези шайби,да имат лек луфт в аксиална посока.След загряване на двигателя,не е ясно топлинните разширения как ще се отразят на стегната сглобка.Такива шайби трябва да са доста закалени,твърди за да не се износят и отънеят опасно,а и да са шлайфани за да приплъзват и не знам как си успял да ги притриеш.Със сигурност си ги и надрал.Шлайфай ги върху водна шкурка поставена върху стъкло за равнинностПо-лесен начин е лекичко да притриеш алуминиевите повърхности отвътре на буталото.С плоска пила става за секунди,стига разликата да не е много голяма,тъй като не е добре да се сваля много и от буталото,естествено.Ако е само по няколко десети равномерно отляво и от дясно няма как да се му се отразят.
но защо никъде не са споменати тия шайби, няма ги в нито един клип по youtube и за никакви други двутактови двигатаели дори и за балканче от недалечното минало?

Тема "Тема за резачките и моторните триони" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: