• 1
  • 2
Ел. инструментите. Консумативи.
Налага се трифазен двигател да се завърта винаги в една посока, независимо от последователността на фазите. Дайте ми схема!
Милен - майстор
Няма такъв филм "независимо от последователноста на фазите"

В такива ситуации се процедира по следния начин. В управлението на двигателя се слага едно специално реле за фазов контрол което следи наличието и поредноста на фазите R,S,T или L1,L2,L3 или както си ги кръстил все тая. Ако се разменят две от захранващите фази релето дава сигнал и не допуска включването на двигателя. Тогава се разменят две фази и всичко се нормализира.
hygro - майстор
Начин има - използваш релето за фазов контрол да управлява контактор, с който да разменяш две от фазите. Лошото е, че релетата за фазов контрол обикновено изпълняват и разни други функции, което в случая е нежелателно...
Милен - майстор
Подобна автоматична система на обръщане на фазите може да му създаде големи ядове.
От къде да си намеря такова реле?
Какви ядове може да ми създаде?
Милен - майстор
Ето това например http://www.comecogroup.com/corp/cgc/pdf/tc70.pdf струва 60лв без ДДС но се изготвя по поръчка - десетина дни.

Ето ти и на Елмарк 28лв. без ДДС ужким фирмата е българска, но нещо ме съмняват май повечето продукти им са китайски.

Друг вариант РФП http://www.test.ruse.bg/bg/index.php?p=products

На Schneider electric RM4T xxxx Разгледай им PDF каталога, това което ти трябва е първата група.

Ето и на Siemens STT3 42X

Ако се използва само за забрана на пускане на контактора на двигателя при разменени фази няма проблем. Тогава той не включва релето дава сигнал и ръчно трябва да размениш две фази.

Варианта с автоматично кръстосване на фазите по сигнал от релето ще усложни пусковата апаратура на двигателя. Ще е необходим още един реверсивен контактор. Трябва да се обмисли добре блокировките че ако се включат дата едновремено - междуфазово късо съединение. Могат да се наруши работата на други двигатели ако започне автоматична смяна на фазите ако се пускат няколко едновремено.

Хубаво е да използваш и уред - индикатор на последователноста на фазите с който ще ги проверяваш още при свързването на двигателя.
KingoftheROAD - специалист
По принцип може с релето на контрол на фазите, да се направи АВР - автоматично резервиране. И двата контактора да бъдат с взаимна блокировка - т.е. когато единия е включен, да не ползвоява включване а другия и обратно. А приоритета се задава от релето за контрол на фазите. Не съм го тествал това, просто разсъждавам. Като се върна на работата ще питам колегите да избистим схема евентуално...
preslav - майстор
Милен написа:
Ето това например http://www.comecogroup.com/corp/cgc/pdf/tc70.pdf струва 60лв без ДДС но се изготвя по поръчка - десетина дни.

Ето ти и на Елмарк 28лв. без ДДС ужким фирмата е българска, но нещо ме съмняват май повечето продукти им са китайски.

Друг вариант РФП http://www.test.ruse.bg/bg/index.php?p=products

На Schneider electric RM4T xxxx Разгледай им PDF каталога, това което ти трябва е първата група.

Ето и на Siemens STT3 42X

Ако се използва само за забрана на пускане на контактора на двигателя при разменени фази няма проблем. Тогава той не включва релето дава сигнал и ръчно трябва да размениш две фази.

Варианта с автоматично кръстосване на фазите по сигнал от релето ще усложни пусковата апаратура на двигателя. Ще е необходим още един реверсивен контактор. Трябва да се обмисли добре блокировките че ако се включат дата едновремено - междуфазово късо съединение. Могат да се наруши работата на други двигатели ако започне автоматична смяна на фазите ако се пускат няколко едновремено.

Хубаво е да използваш и уред - индикатор на последователноста на фазите с който ще ги проверяваш още при свързването на двигателя.
Привет!
Имам "индикатор за последователност на фазите" EK-RSTB, но нямам схема на свързване. Интересува ме само функцията му за забрана на пускане на трифазен двигател с мощност около 2 kW - ще ви бъда благодарен ако пуснете някаква схема (може и на ръка), интересува ме дали е необходим допълнителен контактор, горе/долу за какъв ток да е и т.н.
Благодаря
П. Петков - специалист
Нямате нужда от контактор, а само от ПГП или ПЕП (Пакетен Ексцентриков Прекъсвач или Пакетен Гърбичен Прекъсвач), чрез които да включвате двигателя ръчно, като преди тях сложите индикатора за последоватгелността на фазите (т.н. "вертушка"), който трябва да има светлинна индикация (червен или зелен светодиод). Преди да влючите ПЕП-а, гледате индикацията! Хубаво е (поне аз така практикувам), трифазните контакти винаги да са два (с разменени фази). Това улеснява реверса, като при "грешка", просто премествате щепсела и ползвате "другия" контакт, след което включвате ПЕП-а.
todortv - майстор
Оперативната верига на контактора на мотора прекарваш през контакти 15-18.
Вграденото реле е 10А, не ти трябва допълнителен контактор.
Измерваш напрежението, настройваш с горната врътка, долната поставяш на 4-5 с.

http://www.elektromarket.eu/media/files/EK_-_RSTB.pdf
  • 1
  • 2

Тема "Завъртане на двигател" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: