Най - вълнуващия въпрос зимно време.
fbr - майстор
Къде е разположен сензора на електронния термометър. Сензорите на стрелковия термометър и на термостатичния регулатор на помпата, един до друг ли са.
Energyx - специалист
Този вентил на Херц със сигурност няма необходимия к-ент на дебит Кv, така, че пълноценно да замести класически трипътен термостатичен вентил. Просто връщащият поток от радиаторите ще го заобикаля поради голямото му хидравлично съпротивление.
genzlat - специалист
fbr написа:
Къде е разположен сензора на електронния термометър. Сензорите на стрелковия термометър и на термостатичния регулатор на помпата, един до друг ли са.
Сензора на елтермометъра е точно на входа на котела, другите два сензора са един до друг на изхода на котела в заводско гнездо!

Не съм на ти с точните науки, но интуативно мисля, че колегата Energyx, го е казал правилно!

ПП, по-горе за размера на вентила, не бях сигурен какво означава щампата, затова и нарочно съм я снимал, инак изглежда доста скопен !
genzlat - специалист
Приготвил съм няколко картинки-схеми на трипътни вентили, по които да изберем този дето ще пасне най -добре. Първата е с вентил ""ESBE"VTC511,koйто ми легна на сърцето / не и на джоба,ама/, по инструкция за АТМОСА препоръчват "ESBE" VTC510, aма такъв не намирам засега!
Също съм Обозначил евентуално преустройство на РС и ако този ХЕРЦ работи все още коректно,ще замина на бойлера, като той не е с първи приоритет, затова съм обозначил на студената вода, когато достигне 60*С !

Прикачен файл

СХЕМА С ЕСБЕ -2.JPG
СХЕМА С ЕСБЕ -2.JPG (71.93 KиБ) Видяна 2281 пъти
Energyx - специалист
510, 511 -същата работа, единият мисля е просто по-старо производство. 110 С е макс. работна температура, а не на затваряне. При 50 С почва да отваря единия контур и да притваря другия. Не прекалявай с филтрите-този преди горещата вода на трипътния е излишен. Сложи крана за обслужване между котела и помпата, а не между помпата и трипътния. Не, че е единственото правилно решение.
genzlat - специалист
така де, ама единия го дават да отваря на 50*С, другия на 60*С, тези десет градуса разлика може да се окажат фатални за правилната работа на котела в моя случай! Боря се нокти и зъби за всеки градус при разпалването му. Филтрите са презапасяване, не е задължително, просто питам. На практика такова разположение на елементите в байпаса не е най- доброто.С най малко
преправяне ще стане ако, помпата е зад трипътния, да бута, вместо да смуче от него но не знам дали е правилно!
fbr - майстор
Е добре де, щом мислиш че ниското хидравлично съпротивление на системата ти е проблем за първоначално разпалване в момента, защо за проба временно не го вдигнеш с притварянето на крана на студената вода преди филтъра ( на първата схема) и да видиш дали от там ти идват проблемите и тогава да правиш инвестиции.
Energyx - специалист
50 С е по-подходящ при основно гориво дърва /щото тръгват по-бързо/, 60 С -при въглища, Термовара не затваря напълно байпасния кръг !
genzlat - специалист
Мисля си, че не ми трябва по-бързо тръгване/50*С/, а обратното, по-бавно, но по -устойчиво!




fbr, на първата схема пише: при такава разлика..........,това не съм
правил, защото ми е трудно движението, особено свиване ниско долу при входа на котела. Превърна се в практика спирането на консуматорите от колекторните кранове- водата остава да циркулира само щтранговете, които са около 25метра, и щом котел а достигне до точка на завиране-веднага се пуска един консуматор и така поред се продължава, ставаме двама оператори, един в мазето при котела, един на етажа при колекторите.......

ПП след включването на всеки следващ радиатор от колектора, котела умира- всичко това, понякога отнема 5/6 часа
Последна промяна от genzlat на ср фев 11, 2015 3:05 pm, променено общо 1 път.
fbr - майстор
В такъв случай проблема ти е ясен.

Тема "''АТМОС''-да поправим скапания БАЙ-ПАС" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: