Заваряване, ковачеството, студената обработка, тенекеджийството и др.
gogo7777 - майстор
Дъгата може да се възбуди, като така нареченото драскане се прави с телта, а не с електрода. Така електрода оцелява по-дълго време. Трудно се усвоява хвадката, но когато се налага педантично заваряване, а не разполагаме с машина с HF, върши работа. Ако разполагате с черен волфрам /лантанов/, то той е най-подходящ за целта.......той винаги си прави шапчица на върха и не се хаби лесно. Точи се с по-голям ъгъл и не с перфектно остър връх.
koveslav - майстор
gogo7777 написа:
......така нареченото драскане се прави с телта, а не с електрода......
Да не би да искаше да кажеш "с телта,а не с детайла".Ако не съм те разбрал правилно,моля те да обясниш по-подробно.
gogo7777 - майстор
Опираш /или едновременно..../ волфрама в телта и с нея драскаш по детайла.....ама си е техника, няма как да обясна в детайли. Пробвай, ама едва ли ще ти е от полза /като отиде всичко върху електрода :lol: /, просто пали дъгата, както пише у бумагите.....нищо лошо няма да стане нито на заварката, нито на волфрама, като палиш по нормалният начин.
agj - майстор
koveslav написа:
...,старите кучета са ползвали така наречената запалка.Т.е.-малък детайл от някакъв материал,който се поставя непосредствено до началото на шева.Драскането и възбуждането на дъгата се прави върху този детайл и после дъгата се пренася плавно в зоната за заваряване.Има ли някой информация какъв е бил материала на "запалката"(логично е нейния материал да е с възможно по-високd точка на топене) и ползвал ли е някой колега този трик?
Това е въпросната "запалка" -скъп спомен от един доста възрастен колега ,който ми я подари когато все още прохождах в занаята!Имам я от повече от 18 години и все си е с мен в куфара с инструментите!Преди малко я извадих пребърсах я с една салфетка от праха,и понеже отдавна не е в употреба си помислих че ще е вече ръждясала .Но за голяма моя изненада ,по нея няма никаква ръжда :shock:!Самата планка има леко кафяв цвят подобно но подменена заваръчна тел .В единия край , си личат следите от запалванията в другия край материала е зеленясал но не и ръждясал.Планката за размерите си е доста тежка....., наистина от някакъв особен материал е , :? но за жалост и аз не знам какъв , изобщо не мога да си спомня да ли човека ми беше казал от какво е направена :sad: !

Прикачен файл

DSCN19191.jpg
koveslav - майстор
Значи слуха все пак е верен. Какъв може да е материала? Прахова металургия? И наистина ли толкова малко се наранява от запалванията и доколко трябва да се пази?
agj - майстор
koveslav написа:
Значи слуха все пак е верен. Какъв може да е материала? Прахова металургия? И наистина ли толкова малко се наранява от запалванията и доколко трябва да се пази?
Не само че трудно се наранява а и деформира много трудно!Изобщо нямам предположения за вида на материала!
saraneron - специалист
А малко подробности,как се ползва на практика ,дали може да се замени с ИЗВЕСТЕН материал?
agj - майстор
Ползва се най вече при апарати които нямат никаква друга възможност за запалване на дъгата освен Scratch Start - Запалване с драскане.Техниката е точно тази описна от колегата:
koveslav написа:
Драскането и възбуждането на дъгата се прави върху този детайл и после дъгата се пренася плавно в зоната за заваряване.
Ползва се не само заради волфрамовите включвания ами и заради неприятните следи който понякога остават по материала извън заваръчния шев, това е най неприятно за външния вид на шевовете изпълнени върху неръждаем матирал!Като алтернатива на такава запалка, може да се ползва шина от неръждаема стомана и да се пали върху нея ,но много бързо ще настъпи деформация и шината ще трябва да бъде заменена с нова!
gogo7777 - майстор
Планката не е от неизвестен материал, а е от студено-валцован фосфорен никел. Намират се при леяри, които имат индукционни пещи, ама цената е от порядъка на 30-40 лева за кило :wink:
koveslav - майстор
gogo7777 написа:
Планката не е от неизвестен материал, а е от студено-валцован фосфорен никел. Намират се при леяри, които имат индукционни пещи, ама цената е от порядъка на 30-40 лева за кило :wink:
Няма проблем.Ще поръчам да ми резнат да 10-на лева,щом продават на кило :D :D :D

Тема "Избор на инверторен електрожен" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: