Най - вълнуващия въпрос зимно време.
LazarGanev - "Велик майстор"
Сигурен ли си, че при старт минава през 12кВт? Това не е стандартна мощност. Стандартните са 7/15/20/25/28, а на 12 (или12.5, не помня) пада ако я ограничиш на 25кВт. При доближаване на 10*С до зададената температура мощността пада на половина от максимално ограничената. Ако искаш да падне на 7кВт трябва да ограничиш макиималната мощност на 15кВт. Ако я ограничиш на 20кВт (3-та степен), после при модулация пада на 10кВт. Такава и е логиката на работа. Шведите са решили. че щом има нужда от 7кВт, значи 15 са достатъчни за максимум, което си е логично де. Модулация през 0.5кВт на котел на твърдо гориво е безсмислена :wink:
s_s1 - специалист
LazarGanev написа:
... Шведите са решили. че щом има нужда от 7кВт, значи 15 са достатъчни за максимум, което си е логично де. Модулация през 0.5кВт на котел на твърдо гориво е безсмислена :wink:
А защо има такива, които променят мощността през 1%, което на 25 кв е 0.25 кв?
LazarGanev - "Велик майстор"
Обикновено разстоянието между 2 града се дава в километри, но някой може да го даде с точност до метри или милиметри, нали? Измерването може да стане чрез спътници, а може да стане и чрез километража на автомобил - и в двата случая се мери с точност до няколко метра. Ако обаче автомобилът не е с оригиналния размер гуми, а по-високи или по-ниски, може да се получи грешка от 50, че и от 100км. И какво се получава - ние обявяваме разстоянието с точност до 10м, но тази цифра има грешка 10 или 100км! Но за тези, които не разбират разстоянието е измерено с голяма точност :) .
По същия начин се измерва и мощността на котел с точност до 1%. Как котелът измерва мощността, с която работи - калориметър ли има? Естествено, че не - мощността се измерва с броя на оборотите на подаващия шнек, а тези обороти могат да се замерват с много голяма точност, което би следвало да значи, че и мощността на котела може да измерва с много голяма точност и да се изписва на екрана за красота. Казвам за красота, понеже нито има гаранция за някаква точност, нито пък е необходима някаква голяма точност, защото става въпрос за котел на твърдо гориво - пелети, които пелети имат много различни показатели, дори в рамките на една доставка, пък какво да говорим за различни доставки, за различни производители или за различни суровини? За да отчита вярно моментната мощност, то трябва да се въведат коректно в контролера дебитът на шнека и калоричността на пелетите, но дебитът на шнека често варира в големи граници, а калоричността много често не я знаем, защото или чувалите са без надписи, или е декларирана някаква калоричност, която производителят си е изсмукал от пръстите и няма нищо общо с действителността. И в крайна сметка не е толкова важно котелът да знае точно с каква мощност работи в даден момент, а да може да прецени дали тази мощност е по-висока или по-ниска от необходимата и да може да реагира нагоре или надолу, за да поддържа зададената температура :wink:
s_s1 - специалист
:supz: По тази Ваша логика и на по-новите автомобили, на които педала за газта не е механично свързан с подаването на гориво, а представлява плъзгач с променливи съпротивления, понеже не е ясна във всеки един момент изходната мощност на движещите мостове би трябвало да ги направят с ключ с 3 положения: изключено, 50% и 100%. :-D
LazarGanev - "Велик майстор"
s_s1 написа:
:supz: По тази Ваша логика и на по-новите автомобили, на които педала за газта не е механично свързан с подаването на гориво, а представлява плъзгач с променливи съпротивления, понеже не е ясна във всеки един момент изходната мощност на движещите мостове би трябвало да ги направят с ключ с 3 положения: изключено, 50% и 100%. :-D
И защо, каква е връзката? :)
filmatoplo - майстор
:) Спасиба Лазар сейчас посмотрил за ета в бумажку с инструкции :wink: ,горелката е 25ца и затова сваля на 12 ,миналата седмица бях монтира друга 32 ка на котел Виадрус която ограничих на 25 -така си сваляше 25/12 клв.
LazarGanev - "Велик майстор"
filmatoplo написа:
:) Спасиба Лазар сейчас посмотрил за ета в бумажку с инструкции :wink:
Молодец, хотя бьi лучше ето сделать раньше :wink: . Да отбележа, че Пелетерма със старото управление на Шнайдер си работи само на една мощност и пак изкарва зимата с 3 тона пелети, пък котли със всякакви екстри и 100 степени на мощност сигурно връщат пелети в бункера :-D
Чираче - майстор
Нямам никаква представа/за момента/ от тоя начин на отопление. Но семейния прокурор реши да имаме отопление с пелетен котел. Няма мърдане. Ще се прави отопление с радиатори, подово, и бойлер. Ще се уча на ход. Ще има и въпроси. Не се сърдете, ако са глупави. :?
6osi6 - майстор
s_s1 написа:
:supz: По тази Ваша логика и на по-новите автомобили, на които педала за газта не е механично свързан с подаването на гориво, а представлява плъзгач с променливи съпротивления, понеже не е ясна във всеки един момент изходната мощност на движещите мостове би трябвало да ги направят с ключ с 3 положения: изключено, 50% и 100%. :-D
И защо да не ги направят с ключ на 50% и 100%, Станиславе? Колата ще работи с регулиране в три позиции, което е напълно достатъчно. Може и в две - примерно поддържане на средна скорост 60 километра - от 40 км/ч. до 80 км/ч. с пълна газ 100%, след това в позиция 0% до 40 км/ч. и т.н. В този случай турбината се "ръзвърта" повече и се отлагат по-малко сажди в катализатора, двигателят работи в оптимален режим с висок КПД. На този принцип мисля, че работеше котела на bobi65 :?
LazarGanev написа:
http://forum.napravisam.bg/forum/viewto ... 64#p686064
Здравей искам да попитам имате ли мнение за котли и горелки на пелети с марката Golden Fire решил съм да се оборъдвам с такава система но немога да намеря мнения за нея предлага се на много изгодна цена в комплект.
Благодаря предварително.

Тема "Котел на пелети?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: