• 1
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 154
Всички имаме коли, нали ?
stivemaster - майстор
И имаш право да го харесваш, но ако това с което ще се гониш е Венто, може би трябва да избереш Лагуната, за да е равностойна гонката.Няма смисъл да предричаме резултата.
По интересно е да се замислим, ако се абстрахираме от факта, че някой си е платил и наложил по нисък акциз на нафтата в западните държави(нещо което тази година ще приключи). Оттам тя просто е по евтиното гориво (с малки разлики в различните държави но около 15%).
Ако обаче направим елементарна сметка, на разхода на съвременен автомобил ,ще видим че разхода на бензиновия автомобил, рядко е повече от 10% по голям.Ако вземем за средностатистически, автомобила с цена 25-30000Е и отчетем че дизеловия е винаги по скъп с около 10% от цената на целия автомобил, то сметката показва :
Ако приеме че ще караме колата поне 10 години или 250К км. и средния и разход е около 7л/100км. дори 1 л/100км повече да гори бензиновия мотор, пак за няма смисъл от инвестиция в дизел защото за тези километри тъкмо ще платим разликата в горивото но не и в обслужването.
Говоря САМО ЗА СРАВНИМИ НЕЩА, не ми давайте примери с атмосферен бензин срещу турбо дизел.Ето тук малко данни за размишления ,макар че и тук сравняват някои несравними модели, поради простия факт, че няма сравними предложения на самите производители.
toolegittoquit - майстор
Тани написа:
Питам за твоето лично МНЕНИЕ
Не знам. Без графики гадая. Има различни режими двигателя. Универсално правило е, че колкото повече натискаш - повече гори. Просто при бензина има повече за натискане. Едва ли и ти си толкова навътре в структурата и принципа на работа на ДВГ.
Дизела обаче нещо откъм екология не го бива много. :)
Тани - модератор
Всичката ти е такава, нищо не знаеш, но пък за сметка на това, много плямпаш. Като не знаеш откъде тогава си направи всички тези изводи, за които дадох цитати по горе?
Зададох ти елементарни фундаментални въпроси на които стъпват всички, ама всички изводи които си направил! Като ти се губят основите недей се включва в никакви спорове повече.
Като не знаеш аз ще ти кажа
-като искаш да караш икономично в диапазона на най високата мощност, купи си дизел, защото е най икономичен и върви най много в ниските обороти
-ако ще се състезаваш си купи, бензин за да изрязваш във високите обороти и тогава разхода ще ти е последния приоритет

При нормално шофиране в икономичен режим всичко, което трябва да направиш за да изпревариш или ускориш, е просто да натиснеш педала на дизеловия автомобил и той ще отдаде моментално мощността си без да се износва и без да влиза в преразход. Ускорението е плавно почти в целия диапазон на оборотите.
Ако направим директно сравнение между един бензинов и един дизелов автомобил с еднаква мощност по каталог, то в ниските обороти, в които са икономични и двата вида автомобили дизеловите ще превъзхождат бензиновите по динамика. именно това се опитват да ви обясняват хората, които някога са карали дизелови автомобили.
Не ти се налага да правиш избор между икономия и динамика защото разполагаш с двете
stivemaster - майстор
Но въпреки всичко нещата са относителни и се променят . При сравнението от примера който съм дал , за Форд и Мазда даречем, извода ти Тани не е съвсем в сила.
И още нещо, ти задаваш тона нали се сещаш ,достатъчно убедителен си и без да си изпускаш нервите .Който може и както може, разбира каквото му се казва.
Gadnyara - специалист
Тани написа:
Ако направим директно сравнение между един бензинов и един дизелов автомобил с еднаква мощност по каталог, то в ниските обороти, в които са икономични и двата вида автомобили дизеловите ще превъзхождат бензиновите по динамика.
:? Това се нуждае от доказване. Моля, дайте динамичните графики на два идентични автомобила, с вариант на бензинов и дизелов мотор. Може да са турбинирани, може да са с механичен компресор или атмосферни. Само да са съпоставими.

Съмнявам се, защото всичко, което изтъквате като предимство на дизелов агрегат, всъщност е достойнство на принудителното пълнене, без значение на какъв принцип работи мотора.
Турбото не е запазено само за дизелите, макар и създадено първоначално за тях...поради незадоволителни резултати.
stivemaster - майстор
Е,евала още един човек, който е наясно как се спори . +1
Kirilpm - специалист
toolegittoquit написа:
Chefo77 написа:
Тинки: :partyman:
Не се казвам тинки, ама айде. Все едно. Гледам си моята кола. От тия спорове няма смисъл. След като наказах вчера едно дизелово TDI 1.9 - достатъчно беше.
Кейс клоузъд :wink: Нафтата и мазута за трактори и танкери. :lol: :partyman: :drinkers:
:lol: Я сподели какво TDI наказа по принцип единственото TDI ако подразбираме че е от VAG групата,което може да накажеш е 1.9 90кс,другите ако не им е излязла душата през ауспуха няма смисъл да се напъваш,турбината си е турбина,както е споменал по-горе Gadnyara.
DundyTheCroc - майстор
Както вече е написано по-горе за сравнение на динамика и доускорение при бензин и дизел с еднаква мощност и на еднакви предавки е коректно и двата автомобила да са турбинирани. За всеки, който кара атмосферен бензин е ясно, че при нужда от по-бързо ускорение има устройство, наречено скоростен лост. Максимума въртящ момент на атмосферния бензин е на 4-5000 оборота, докато при дизела е от 1600-2000 оборота именно заради турбината.
Иначе това колко върви 1.9 TDI 131 к.с на ФауВе ми е пределно ясно, понеже това е втората кола в семейството. Гонки сме правили с бащата много пъти и все си намира извинение, че съм го отупал. Великото немско творение умира на 190, а моята тъкмо си е стигнала максимума на въртящия момент :)
p.s. 1.9 дизел на Рено хич не го споменавайте, освен ако не сте майстор, който изкарва луди пари от ремонтите му :-D
p.p.s Ето и какво мислят във ФауВе форума относно скандала с "екилогичните" дизели:
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=59&t=447257
stan73 - майстор
Kirilpm написа:
toolegittoquit написа:
Chefo77 написа:
Тинки: :partyman:
Не се казвам тинки, ама айде. Все едно. Гледам си моята кола. От тия спорове няма смисъл. След като наказах вчера едно дизелово TDI 1.9 - достатъчно беше.
Кейс клоузъд :wink: Нафтата и мазута за трактори и танкери. :lol: :partyman: :drinkers:
:lol: Я сподели какво TDI наказа по принцип единственото TDI ако подразбираме че е от VAG групата,което може да накажеш е 1.9 90кс,другите ако не им е излязла душата през ауспуха няма смисъл да се напъваш,турбината си е турбина,както е споменал по-горе Gadnyara.
Ако TDI то е било като на приятелката ми - 1.9, 131 к.с., 310 Нютона, турбинирано, с променлива геометрия, и е било в добро състояние, при условие, че имаш тежък крак става като ракета, и според мен няма шанс срещу него. (естествено, обаче тогава разходът му не може да се нарече нисък)
Leon - специалист
stan73 написа:
....Ако TDI то е било като на приятелката ми - 1.9, 131 к.с., 310 Нютона, турбинирано, ....)
Впечатляващо е теглото на тоз двигател - 310 Нютона!!! (дори и турбинирано!!!!!)

:lol:
  • 1
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 154

Тема "Измами с разход на гориво." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: