Всички имаме коли, нали ?
Chefo77 - майстор
Горна граница на печалбата не зная дали трябва да има, но трябва да има горна граница на цената за важните за хората и икономиката продукти. Горивата са такива, лекарствата също. На печалбата няма как да се сложи граница, защото няма как да се контролира каква е - тя се определя от приходите и разходител; от продажната, но и от покупната цена. А втората не трябва да бъде оповестявана. Пък и - аз купувам нафтата на 1.25, продавам на 1.50 - печалба 20%. ОМВ (примерно) я купуват на 1.10, продават на ... ? Покупната цена е функция на договорки и обем продажби, ОМВ не са виновни, че аз нямам техния обем.
И още нещо - правя 3 фирми, фирма 1 купува от Лук, втората - от първата, третата - от втората и продава на краен клиент. Ето ти начин да намаля печалбата на юридическо лице и пак да вляза в законовите рамки, без да намалявам печалбата процентно.
fbr - майстор
Хората го правят с една държавна фирма, примерно аптечна, петролна, алкохолна, цигарена и всички останали се съобразяват с цените там. Така държавата упражнява контрол.
nikolovvd - майстор
При предишното вдигане на цените до 2.80, отново имаше врява и дебати. Тогава Лукойл имаха цени на едро на сайта си, а сега няма - изисква се парола. Тогава, при предишното правителство на ГЕРБ, когато Танов искаше да затвори рафинерията за неизпълнение на някакви изисквания стана въпрос, че Лукойл-България е от 5 години на загуба, което означава, че не са внесли една стотинка данъци. Е как става така да си монополист и да си на загуба? И друго ми е интересно - как в Бургас цените са по-високи от тези в страната!
И още нещо любопитно, поне за мен! Как така когато цената на суровината расте това се отразява светкавично на цената на крайния продукт по бензиностанциите, а когато пада - крайната цена, тази за нас потребителите, пада след седмици!
До сега мисля 2 пъти крайните цени стигаха до 2.80 и падаха до 1.80. Първия път цените на междуградските линии скочиха 150% и билета Видин-София от 10 лв. стана 15 лв. След като паднаха цените на 1.80, стойността на билета остана на 15 лв. След достигане на нива от 2.60-2.70 на горивата цените отново скочиха и билета стана 20 лв. Сега цените са отново на 1.80-1.90 лв. за литър, но цените не падат, нито билетите, нито на стоките по магазините.
Като тръгнат цените на горивата нагоре всички търговци реват, че са на загуба, а като тръгнат надолу мълчат и прибират големите печалби без да плащат данъци. Поне заплатите на служителите си могат да повишат вместо да купуват скъпи лимузини.
DundyTheCroc - майстор
Николов, не знам какво се чудиш, в икономиката има един принцип на движение на цените, наречен принцип на храповото колело. Ей така бачка, само в едната посока :wink:
Изображение
Делян - специалист
Аз пък се питам как може да има цени на хляба например от 0.60 до 1.60 лв, на кашкавала от 6 до 16 лв, на автомобил среден клас от 10 000 до 25 000 лв, и всеки вече според доходите си решава от коя стока да купи.
Само на монополните стоки - ток, вода, горива, лекарства, цените са еднакви навсякъде и некоментируеми... Е това, ако не е монопол и картел, кое може да е?! Но институциите казват, че няма проблем и точка... Нямало доказателства и всичко си продължава по старому...
Само че успя да разбута картелното блато на горивните монополисти, му правя евала на Марешки. Но не се знае колко време ще продължи този комунизъм... :wink:
ArturDent - Почти Безобиден
[quote="Chefo77"Пък и - аз купувам нафтата на 1.25, продавам на 1.50 - печалба 20%. ОМВ (примерно) я купуват на 1.10, продават на ... ? Покупната цена е функция на договорки и обем продажби, ОМВ не са виновни, че аз нямам техния обем.[/quote]
Големия проблем е акциза и ддс, като общо към момента това е около 1 лев.
Демек ако рафинериите подаряват горивото на бензиностанциите, бензиностанциите пък работят без надценка (на загуба заради режийни, като ток вода и т.н.) минималната цена ще си бъде левче.
И по $1 да стане барела пак ще сме си на същите цени.

А при цитираната норма на надценка (не печалба, както ти си писал), минималната цена излиза към 1.55 лв.
Chefo77 - майстор
Акцизът и ДДС се начисляват възру цената щом продаваш в България, без значение дали си купил горивото от Бургас или от Онтарио. Така че това левче ще го има. Въпросът е, че между 1.70 и 2.10 разликата е огромна, дори и в рамките на една верига, какво остава да е в рамките на една верига в различните СОБСТВЕНИ бензиностанции в един голям български град. Не на франчайз обекти (както са Ромпетрол, те затова се разделиха с Бенита). И елементарната логика води до това, че няма вариант веригата да продава с 20% под "пазарната" цена заради една конкурентна бензиностанцийка. Значи какво остава - печалбата е доста голяма, след като си позволяват такава разлика.
Така че големият проблем не са акциза и ДДС-то, а огромните печалби на веригите.
И още нещо - Марешки може да е всякакъв като човек (простак, нервак, селяндур и т.н.), но е страхотен бизнесмен! И винаги е работил така - с малък марж, но големи обороти. И аптеките му са така, и строителния му бизнес. И последното нещо, което ще направи, е да продава на загуба само за да се покаже. Камо ли да продава на загуба, за "да си рекламира референдума", както се изяви оня тъпан, който обясняваше, че "нямало картел при горивата и те никога не били говорили за картел, а за споразумения". На 99,9 % от чакащите на опашката през бензиностанцията му, им е през оная работа, че той изобщо иска да прави някакъв референдум. Ако не са и повече.
nikolovvd - майстор
ArturDent написа:
Големия проблем е акциза и ддс, като общо към момента това е около 1 лев.
За съжаление е така!
http://www.saksa-bg.com/bg/wholesale/wholesale-fuels
Питам обаче, защо на цигарите акциза е в проценти, а на горивата в абсолютни стойности?
fbr - майстор
Щото цената на петрола плава, а на фиска му трябва котва. Знае колко петрол потребява държавата, и му е ясно колко ще прибере от акциз на горивата. Цените на цигарите не са движат толкова много, че да променят нещо драстично.
nikolovvd - майстор
Не са достатъчно високи и затова. Кутия КЕНТ е 15.50 леи, а Дънхил 16.50 в Румъния, а аз се чудя защо е пълно с румънци във Видин.
Скоро ще актуализирам информацията и в Сръбско. Да видим как са там нещата преди да ги вкарат в ЕС.

Тема "Измами с разход на гориво." | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: