Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
netrica - помощник
Здравейте форумци, нов съм тук и бих искал да получа информация и съвети относно разработката на една идея.
Целта е от части научна, от друга финансово-икономична, от трета - забавна.
Та става дума за една кола сеат ибиза от 99-та. Притежава централно заключване с два свободни изхода - един при който има напрежение 12.5 волта при отключена кола и друг, със същия волтаж, но при заключена към който съм вързал един диод да заблуждава :D. Идеята ми е следната. Трябват ми релета, които да се включват при подаване на импулс от захранването при заключено положение, да използва това напрежение за около 10 секунди, след което релето да прекъсва веригата. Към тези релета да се вържат още две релета (за всеки прозорец предни 2) което при нарастване на ампеража да прекъсват веригата с цел да играят ролята на крайни прекъсвачи, прозорците в крайно затворено да не товарят моторчето на механизма през оставащите секунди на затворен режим на тези релета. Има обаче един недостатък, ако случайно се заключиш по време на шофиране ще вдига стъклата. Неудобно наистина. Тук идва на помощ едно входно реле - с нормално отворено положение. Идеята е това реле да се затваря в момента в който се изключи колата от контакт, като му се подаде контролно напрежение от захранването след ключа(например от касетофонния жълт кабел). Така, ако заключиш вратата, но колата е на контакт няма да вдига прозореца дори и от централното да е подадено константно напрежение. ИЛИ модел 2 да се върже към датчика на ръчната и само ако е опъната ръчката, изключени светлините или нещо, което да индикира че няма хора в купето ли де да знам... само тогава да сработва, и да кара останалите релета да вършат работа. Не е трудно предполагам да се изработи от някой разбиращ достатъчно от електроника, а и би било полезно за всички.

Ако някой може да помогне със своето ноу-хау ... нека да го направи, ако желае :) Благодаря предварително.

ПС: като допълнение ако става импулса за задействане на релетата да става от мигачите при самото заключване мигачите мигат веднъж, но пък при двойно мигане на мигачите при отключване пак ще се опитва да вдига стъклата, значи ще е под постоянно напрежение модула. Ама пък защо .. той като мигне два пъти и ще изключи напрежението към релетата самото централно, нали само като е включено го има това напрежение :) Не е болка за умиране.
DundyTheCroc - майстор
Как си решил въпроса с изключването на стъклата при товар, тоест при достигане на затворено положение?
Принципно има едни китайски модулчета за 2 ел. стъкла за 15 пари, които да ги вдигат автоматично при заключване, имат и реглаж при какъв товар да изключват. Не знам как ти е точно схемата на колата, при мен централното имаше отделно командване при заключване от патронника и от копчето вътре, така че разграничаването кога да се вдигат стъклата беше лесно. Е, аз командвах модула от алармата, но и без аларма може да стане.
netrica - помощник
Ами има си релета до колкото знам, при които максималния допустим товар е N ампера, след това натоварване изключват - вземи за пример един автоматичен предпазител (който по принцип и той може да свърши работа - 6 ампера авт. предпазител но е много голям а и няма кой да си играе да го цъка обратно после, за това се използва реле. Когато моторчето престане да върти а само се товари, големината на тока се повишава и в следствие пластините на релето се разкачат :) След това вече времето ще е изтекло до следващ импулс да речем от аварийките и няма да се задейства нищо при повторното му скачане на пластината. Както казах модули има .. за 28 лева има цяла алармена система с централно, но въпроса е от доста голяма степен научен. При мен централното е куча марка и не мога да видя точно какво е... камоли да извадя схема.
dyaneff - майстор
Ибизата има вградена функция автоматично вдигане на стъклата в самите модули за управление. Дори и кратък импулс на тях, ще ти свърши работа за вдигане.
netrica - помощник
dyaneff написа:
Ибизата има вградена функция автоматично вдигане на стъклата в самите модули за управление. Дори и кратък импулс на тях, ще ти свърши работа за вдигане.
Ако само знаех какво да търся... и къде да го дяна тоя импулс... щях да си спестя малко главоболия, знаеш ли нещо повече по въпроса ?


И въпреки всичко темичката си е полезна за всички онези, които нямат такава опция.
DundyTheCroc - майстор
Не е сигурно дали има модул. Пробвай следното: завърти ключа в положение заключване и го задръж така 3-4 секунди, ако има т.н. "комфорт модул" стъклата би трябвало да се вдигнат автоматично.
dyaneff - майстор
Има я тази последната опция. Тя е налична само на автомобили, които имат функцията вдигане-сваляне с едно натискане.
netrica - помощник
Знам как да го проверя, но и трите ключалки са превъртяли.... сега се заключва единствено от централно заключване, колкото до другото - копчетата за прозорците са силови, не са с оперативна верига и само когато са натиснати работят... нямам представа дали в компютъра може да се освободи тази опция, трябва да я разбъзика някой с ВАГ КОМ кабел.

Тема "модул за кола за автоматично вдигане на стъклата" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: