• 1
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 94
Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
kabel96 - специалист
fore - майстор
Аваско, прочети в книжката и виж какво казват за двете функции - Инръш и мин/макс. Моята е на английски само но е написано разбираемо, ако се знае езика де.

Инръша е за хващане на стартови токове на променливотокови двигатели-сихро или асинхронни. Ръш от английски значи бърз. Та това е функция за улавяне на моментният стартов ток на променливотоков ел мотор. И то само при старт, когато той консумира най много и за части от секундата.

За мерене на ток през постоянно-токов тягов мотор, какъвто е в случая автомобилният стартер едва ли стартовият ток е толкова важен, а и едва ли ще се хване като по голям. Просто на 200-300 ампера консумация, стартово че тока бил 250 ампера е все там. И така или иначе тяговият мотор е под постоянно високо натоварване и даже след като поразвърти малко ще се види реалната му консумация. А и да не забравяме че когато цилиндъра на ДВГ-то сгъстява- тока ще е най голям. Даже може да е и по голям и от моментният стартов.
Ето защо мин/макса тук ще е по удачен като режим за мерене. Както и при инвертора за заваряване тока там играе постоянно и трудно се задържа на една стойност за части от секундата. Както се видя и от клипа ми.

Явно при постоянните токове и консуматори Инръша не е много смислен, а и си има мин/макса.

Поне така си го обяснявам аз.

Натиснат 3 пъти този бутон записва и минималните и максималните токове които са протекли за измерителното време.
При стартера това е идеално в предвид тяговата му функция и различните етапи в неговото натоварване.
DMN - майстор
То и на тоя "инръш" не му вярвайте много. Я пробвайте да го измерите на автоматичен обхват. После на ръчни(и на двата ръчни), и...после просто пишете(споделете) резултата :) .
fore - майстор
Аз за това смятам че мин/макса ще даде даже повече и по вярна инфо- между две моментни крайни стойности на измереното ниво. Просто защото са две стойностите. Инръша дава една, ако правилно съм разбрал и то хваната за части от секундата за разлика от мин/макс режима. Поради което грешката може да е по голяма при него.

Понеже съм мерил токове на по маломощни променливотокови мотори, там тока на консумация е бил от 2, 5 или 8 ампера. Та пусковият ток е доста по голям от тези които меря като работни. Тоест има за какво да се мери този стартов ток, примерно за да се знае каква моторна защита да се сложи на мотора ако човек иска да го защитава от претоварване по ток. Слагах такава защита на помпа за басейн на вилата. И тогава нямах тези клещи, а само евтините променливотокови. Но пак уцелих защитата.
При правотоковият тягов мотор както казах тока е доста голям за сравнение-стотици ампери. А и незнам колко е голяма разликата на тока при моментният му старт, но едва ли е 2,3 пъти по голяма от работният ток. Дори и при студен старт през зимата. Иначе ако стартера хаби 300 ампера нормално, то х 3 би станало 900 А. На 74 амперов акумулатор стартовият ток е около 680 максимално примерно.
А и реално тук за какво ни е да знаеме този моментен пусков ток изобщо.
DMN - майстор
Говоря за измерването с уреда - MS2108 на MASTECH . Измервал съм "инръша" на елдвигател(променлив ток) на ръчните обхвати. На по-ниския обхват ми показваше например 7А, когато обаче го настроя на по-високия обхват за същия мотор ми показваше нещо от сорта на 30А :shock: . Зависи на кой ръчен обхват измерваш, това искам да кажа, което си е чиста заблуда. Пробвай! Макар че твоя не е на MASTECH, но е същия модел.
fore - майстор
Същият е, но е майче малко по добре барнат, като гледам така.

Би следвало на малкият обхват да мери по вярно -нали е до 99,99 А. А на големият е за токове над 100 А. Незнам. :?

00,00 А или 000,0 А бяха двата варианта мисля.

А колко е нормалната работна консумация на този мотор ?

Че има грешка- има. :?
DMN - майстор
fore написа:
А колко е нормалната консумация на този мотор ?
Ами не мога да се сетя колко беше за конкретния случай, беше преди време(но пак ще направя подобен експеримент скоро, за да е ясно). Разбирам въпроса ти, аз като ми се наложи да измервам"инръша" с този уред, първо измервам тока на празен ход на мотора и после вече си избирам коя стойност да приема - по-високата или по-ниската, автоматичния обхват всъщност май измерва в по-ниския обхват(с такова впечатление останах), но има нещо нередовно в цялата работа в този уред за "инръша". Та ако мотора си консумира на празен ход 1А, няма начин стартовия ток да е например 30А, та си избирам 7-те ампера и тях ги нарочвам за пусков ток :-D .
fore - майстор
:thumbs:
Би следвало на малкият обхват да мери по вярно -нали е до 99,99 А. А на големият е за токове над 100 А. Незнам. :?

00,00 А или 000,0 А бяха двата варианта мисля.
Та ако е 1 ампер нормално, 7 ще е вярната стойност при пуск. При обхват 000,0 незнам дали може да мери вярно малките токове уреда.
Ползвам Uni-Trend Limited UT33B и съм страшно доволен. Малък, лек и доста точен.
Avas_co - майстор
Форка, наясно съм за какво служи инръша на тая тояга, и да, тя е точно за стартов ток на променливотокови двигатели.
Ако се разровиш Хидрата беше постнал едни интересни снимки с инръш измервания на прав ток и не мисля, че е същото с мин/макс.
  • 1
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 94

Тема "Купуване на Мултицет-какъв?" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: