Изпратете снимка на всички ваши стандартни и нестандартни решения.
sreshtu - специалист
За съжаление мястото ми позволява само толкова изолация :cry:
vasikata - специалист
sreshtu написа:
За съжаление мястото ми позволява само толкова изолация :cry:
тогава му сложи нколко слоя микропореста самозалепваща гума, има я по 1 см. има и по дебел но по трудно се работи с нея. За последен слои може да сложиш такава с алуминиево фолио отгоре.
sreshtu - специалист
Ще го увия във вата с фолио и се надявам като е затворен да не губи толкова топлина.
bialk - специалист
Монтирал съм бойлер Теси 200 литра на таван и трябва да го изолирам добре. Въпреки изолацията от 5 см полиуретанова пяна, според техническите характеристики, този бойлер губи по 2,5 kWh на 24 часа при температурна разлика 45 гр. Попаднах на следната графика за зависимостта на топлинните загуби от големината на изолацията при 150 литров бойлер:

Изображение

Според таблицата топлинните загуби при температура на водата в бойлера 85 °C и 15 °C на въздуха (t70K) са:
загуба при изолация L=16 mm = 1295 KWh
загуба при изолация L=16+200 mm = 96 KWh

Изолирането с 20 см допълнителна изолация ще доведе до икономия на годишна база от 1295-96 = 1199 KWh при поддържане на температура 85 градуса в бойлера. При 200 литров бойлер икономията ще е дори повече.

Обиколката на 200 литровия бойлер на Теси е 3,14 х 0,60 = 1.88 м. Височината е 1,20 метра точно колкото е широка ватата на руло. За изолирането му с 20 см вата ще са необходими 18 кв.м за стените и още 2 кв. метра за върха и дъното. Или за около 25 лева (цена на ватата) могат да се реализират 240 лева икономия на година ако бойлерът се загрява на ток.

Звучи прекалено хубаво за да е истина [-(

Още по темата тук.
шоп - майстор
Няма нищо учудващо. Изолацията е евтина, а енергията скъпа. Ако не гоним визия е много лесно

Това под 20 см минерална вата е 120 литров сл. бойлер

това в кутията е 220 литров пласмасов варел загряван от слънцето изолиран в кутия от 8 см фибран и кутията е напълнена с над 200 литра перлит.

Щях да изолирам и още, но изолирах цялото подпокривно с вата с дебелина 20-30 и на места до 60 см вата. Топлината от слънцето си остава в къщата.

П.П да не забравяме загубите и от циркулационите помпи. Това във ватата до водомерите ( също изолирани от задната си част) е помпа :-)
Успехи на всички и весели празници!

Прикачен файл

SAM_8739.JPG

Прикачен файл

SAM_8738.JPG
ktamen - специалист
Няма ли риск помпата да изгори? Моторчето трябва да се охлажда някак.
Моя бойлер е настроен на температура 45гр. Така освен, че има малки загуби, но и поцинкованият казан става много траен. Засега е на около 30 години. Бойлерът почти никога не се изключва.
Намира се в банята и външният му вид има значение.
geordgeo - специалист
На моя бойлер (100 литра неръждаем) съм монтирал електронен термостат, насторен на 40 градуса (вода за миене) и 75 градуса за къпане (3-членно семейство). Бойлерът е с недобра термоизолация и засега съм свел консумацията до около 180 kW/h на месец (имам си отделен електромер за бойлера) през по-топлите месеци и около 250 kW/h през зимните, като преди тази интервенция разчитах само на вградения термостат, който изключваше на 75 градуса и киловатите бяха почти двойни (ползването е целодневно, с малко дете съм). Сега ми предстои да сложа нова топлоизолация (бойлера е в подпокривно пространство) и като гледам хората какво слагат, явно ще се постарая да е възможно най-дебелата, файда определено ще има...
mopi - напреднал
Здравейте,
темата ме интересува живо. Имам соларен бойлер на покрива 300 л. на Елдом с два панела (така си е фабрично за 300л.). Долу доподгрявам с проточен на Stiebel Eltron (специално за соларни). Ползвам го вече 3 години.
Прави ми впечатление, че по това време на годината, когато нощите са хладни, водата в бойлера изтива ``в миг``. Вечерта е 55 С...на сутринта е едва 25 С. Та идеята ми е да го увия с 0.5 см, корк (един от най-добрите изолатори), 6 см. микропореста гума за изолации, като на колегата от предишните постове и това цялото да го захвана с алуминиево тиксо за климатици.
Бойлерът е на покрива, така че ще трябва добре да залепя и корка и гумата преди да ги увия с алуминиевото тиксо.
Ако някой вижда недостатък или има по-добра идея от моята, моля да сподели. Трябва да е максимално компактно, ватата няма да ми свърши работа.
Ще съм искренно благодарен!
lov - майстор
Кой те излъга че корка е най добрия изолатор. Еле пък че и 5мм корк ще ти помогнат. Пък да не говорим като се накисне с вода под това алуминиево тиксо на какво ще заприлича.
шоп - майстор
вт окт 29, 2019 10:12 pmmopi написа:
.
Прави ми впечатление, че по това време на годината, когато нощите са хладни, водата в бойлера изтива ``в миг``. Вечерта е 55 С...на сутринта е едва 25 С.
Нормално. Губите 10 киловата топлинна енергия за една нощ по това време на годината. :idea: А какво правим при -20?!
Идеята на тези системи е да се използват в райони с мек климат. Каквото хванеш през деня да го ползваш вечерта и на следващия ден, ако е слънце пак отначало.

Съвет от мен, не си давахте парите за глупости, ефекта ще е нула. При тази система-толкоз.
Ако искате топла вода и през зимата системите са коренно различни.
Успехи!

Тема "Изолиране на бойлер - резултат" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: