• 1
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 81
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
На първо време изключи и включи няколко пъти буксата излизаща от мотора
(трите по-тънки кабела). Огледай за студени спойки по нея.
Нагласи ниска скорост на вентилатора и тогава включи, като леко и бавно усукваш буксата във всички посоки. Сподели какво се случва. Пробвай 2,3 пъти ако нищо не става.
На отопление, вентилатора не тръгва в първият момент, така ли?
Тръгва чак като стоплиш датчика, нали?
Моля, пиши по-кратки и ясни изречения.
iva6ki - специалист
Опитах с буксата на вентилатора извадих я опитах без нея същата грешка опитах и да я рамърдам по време на въртенето същата грешка.
На отопление тръгва чак като затопля датчика.
Само на вентилатор същото.
Върти 50 сек. И спира и почват да мигат едновременно лампите на дефроста и таймера като дистанционното не реагира изобщо, оправя се с вадене на щепсела и пак същото.
Опитах на режим топло да стопля датчика вентилатора тръгва на макс охлаждам датчика в рамките на 15сек вентилатора спира проблем няма.
На режим вентилатор тръгва веднага на макс след 50 сек спира и дава грешката
Какво управлява скоростите на вентилатора изобщо не реагира винаги е на макс.
GalinBelos - специалист
Вероятно е заминал реулатора на оборотите на вентилатора . Проследи пистите от куплунга на вентилатора , трябва да отиват до един елемент подобен на симистор , само че не е симистор, а специален чип за регулиране на оборитите .
iva6ki - специалист
Подобни на симистор само два елемта видях ама те са линейни регулатори на напрежение.
Има един елемент като на снимката възможно ли е той да е виновника/регулатора на обороти/ и има ли начин да рабера работи ли или само чрез подмяна :?

Прикачен файл

tmp_9773-mikrosxema_uln2003_opisanie_i_sxemy_primeneniya_foto11190265.gif
tmp_9773-mikrosxema_uln2003_opisanie_i_sxemy_primeneniya_foto11190265.gif (19.72 KиБ) Видяна 1582 пъти
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
Това не е ли симистора?
Но не мисля че проблема е в него.
Процесора подава управляващ импулс
в точният момент, когато работи де.
За целта трябва да знае кога напрежението минава през нулата и да знае колко са оборотите, че да ги коригира.
Фактът, че вентилатора спира при ниска температура на датчика, значи че проц. спира управляващите импулси. Значи симисторът не е окъсил и при липса на управление спира, което е нормално.
Значи процесора не знае или кога минава през нулата или няма обратна връзка от мотора-колко са оборотите.
Ако проблема е в момента с нулата, мисля че вентилатора щеше да се върти всеки път с различни обороти и докато се върти чак да ги променя, защото процесора не знае кога да ги подаде.
И остава според мен обратната връзка. Или мотора не подава импулси, или има нещо нередно във буксата(дето те накарах да разклатиш) или веригата след буксата до процесора.



Прикачен файл:
received_397125570632042.jpeg
received_397125570632042.jpeg (45.36 KиБ) Видяна 1567 пъти
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
Удари една хубава снимка на въпросната букса, ето и елементите около нея.
И те да се виждат добре.
Прикачен файл:
IMG_20161226_143018.jpg
IMG_20161226_143018.jpg (12.92 KиБ) Видяна 1550 пъти
GalinBelos - специалист
Изображениеimg host
Някакъв подобен елемент нямаш ли на платката ?
iva6ki - специалист
имам два такива като единия е с радиатор с номера 7812ct(който е с радиатор) и 7805ct но това не са ли линейни стабилизатори на напрежение.
Странното е че при вкл. Щепсел със затворен капак с фазомера опитах и на двете букси ми свети на всички пинчета като на тази за обратната връзка по слабо.
Качвам ги в докса че се разваля резолюцията.
Файл : snimki platka.rar
Линк за сваляне : http://dox.bg/files/dw?a=9efc6f91f9
abcdefghijklmnopqrstuvwxz - майстор
Нямам достъп до комп. в момента и като си ги архивирал няма как да ги видя.
7812 и 7805 са интегрални стабилизатори на напрежение.
Да не бъркаш буксата? Едната обикновено е с 5 пина(2 не се ползват), тя отива към мотора, а другата е с 3 и кабелите са по-тънки. На тая с 5-те може да свети фазомера.
И с фазомер нищо няма да измериш. Мултицет трябва.
С17 намери ли го около малката букса?
Върху него трябва да се измери какво напрежение има.
Лошото е че там честотата е от значение.
Трябва да има импулси с коеф. на запълване 50%. На постоянно напрежение би трябвало да покаже около 2,5V, както и да се върти.
iva6ki - специалист
:?
И двете букси са по 3 пина захранващата към мотора и тази за обратната връзка.
P.S. Мерих напрежението на C17 при работещ вентилатор е 3,87 волта без да мърда.

Прикачен файл

1 (5).JPG

Прикачен файл

1 (4).JPG

Прикачен файл

1 (3).JPG

Прикачен файл

1 (2).JPG

Прикачен файл

1 (1).JPG
  • 1
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 81

Тема "Климатик свързан към парното" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: