• 1
  • 2
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
showMANiak - помощник
Здравейте.Имам един явно тъп въпрос.Макар ,че откакто се помня се занимавам с електроника,до сега не ми се е налагало да имам взимане-даване с климатици.Скоро ми попадна за без пари един инверторен Haier 12-ка (по-конкретно Haier HSU 12DB03/R2),свален работещ и външното тяло е пълно.Интересува ме ,ако отпадне вътрешното тяло какво се случва с управлението?
Мисълта ми е ,че на клемореда на външното тяло са изкарани само фаза,нула ,управление за четирипътния вентил,управление за вентилатора и заземяване.След като прочетох сервизната,останах с впечатление,че управлението се свежда до подаване на фаза през релета към инвертора на компресора,вентилатора и четрипътния вентил.Така ли е?.Ако е така,как външното тяло разбира кога да си намали мощността спрямо вътрешната температура например,след като няма някаква отделна комуникация между двете?
Благодаря предварително.
alabal - специалист
Ако смяташ да го ползваш за отопление купи си кофа - да поливаш външното тяло през 2-3 дена. Този е от замръзващите Хайери.
GalinBelos - специалист
Без вътрешното тяло , външното въобще не работи . Би трябвало да има едни бутончета на външната платка които служат за принудително пускане на кпмпресора в режим студено за събиране на фреона . Това е единствения режим който можеш да задействаш без комуникация с вътрешното тяло .
showMANiak - помощник
Въртят ми се разни идеи в главата ,а не ми се пръскат пари за проба-грешка и за това искам да го ползвам като тестов,преди да купя някой по-нормален,след като видя че всичко работи както трябва.За това не е чак такъв проблем замръзването.На този етап ми стига да знам,дали наистина управлението е толкова елементарно колкото си мисля или не :)
showMANiak - помощник
GalinBelos написа:
Без вътрешното тяло , външното въобще не работи . Би трябвало да има едни бутончета на външната платка които служат за принудително пускане на кпмпресора в режим студено за събиране на фреона . Това е единствения режим който можеш да задействаш без комуникация с вътрешното тяло .
А самата комуникация между двете как се осъществява,при положение ,че няма предвидена отделна линия за това? :?
Това е според сервизната книжка (явно е опростена схема,или не е за този модел,макар че няма логика)
https://postimg.org/image/ebf03409f/
fbr - майстор
Нещо бъркаш ми се струва. Това което си дал, определено е за конвенционален климатик. Инверторните модели в по-голямата си част са с трифазна силова част на компресора и въобще няма нужда от кондензатор там.
fox_vt - майстор
Инверторите или имат две платки във двете тела или само една във външната. Няма начин да няма платка във външното тяло,и от там няма да стане тая дето си замислил.
showMANiak - помощник
Това дават в сервизната за тоя модел климатик,това съм постнал,макар да е очевидно че не прилича въобще.Предполагам за управлението трябва поне двата температурни датчика от вътрешното тяло да са свързани към външното или трябва да се лъже със някакви фалшименто стойности уж върнати от платката на вътрешното.Някой по-актуална сервизна?
GalinBelos - специалист
showMANiak написа:
А самата комуникация между двете как се осъществява,при положение ,че няма предвидена отделна линия за това? :?
Това е според сервизната книжка (явно е опростена схема,или не е за този модел,макар че няма логика)
https://postimg.org/image/ebf03409f/
Ти сигурен ли в модела на климатика ? Питам , защото така както си го написал , дори чичо гугъл не е чувал за такъв модел . А снимката която си дал е класическа схема на външното тяло на обикновен климатик . Най-добре снимай какво има във външното тяло , и тогава ще стане ясно какъв е климатика .
LazarGanev - "Велик майстор"
Не разбирам защо темата е в раздел Отопление, след като си има специален раздел Вентилация и климатизация. Пък и както беше споменато моделът няма нищо общо с отоплението :cool:
  • 1
  • 2

Тема "Въпрос за инверторен климатик" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: