• 1
  • 2
Всички имаме коли, нали ?
skrijo - специалист
Здравейте .Стартерът ми започна да издава не характерен звук (кхъър) и колата не иска запали. Свалих стартера , проверих четките тяхната дължина е около 10 мм , след което ги поставих отново. Отворих предния капак към бендикса избърсах и го поставих отново. Бендикса се върти в едната посока на ръка (зъбното колело), а в другата е законтрено .Подадох напрежение от акумулатора и релето сработва и бендикса отива напред, и се върти леко след което едновременно на стартера и на релето. При което бендикса излиза напред и стартера се върти . Проблемът да ли е в бендикса и за това да издава този звук, и не иска да запали ? Благодаря .
Hoвoceлckи - майстор
Втулки. Ако е на втулки изобщо де. Не познавам точно този стартер, но такъв звук би издавал, стържещ в статора, ротор. Прецакания бендикс не зацепва стартера към коляновия вал и звукът е по скоро "фиу-у-у..." :-D т.е. високооборонен ...
skrijo - специалист
Hoвoceлckи написа:
Втулки. Ако е на втулки изобщо де. Не познавам точно този стартер, но такъв звук би издавал, стържещ в статора, ротор. Прецакания бендикс не зацепва стартера към коляновия вал и звукът е по скоро "фиу-у-у..." :-D т.е. високооборонен ...
На втулки е да .
Junak - майстор
Зъбите на бендикса са износени.
skrijo - специалист
Разглобих стартера Valeo D6RA и установих че ми е разбит планетарния механизъм. Трите зъбни колела имат много голям луфт около своята ос и от там са разбили външното колело което е пластмасово .Да ли някъде се продават такива или да търся нов стартер? Балгодаря .
sinfon - специалист
skrijo написа:
Разглобих стартера Valeo D6RA и установих че ми е разбит планетарния механизъм. Трите зъбни колела имат много голям луфт около своята ос и от там са разбили външното колело което е пластмасово .Да ли някъде се продават такива или да търся нов стартер? Балгодаря .
Това съм го виждал. Разглоби още. Обикновено когато се разбие планетарния механизъм, поради появилия се луфт, роторът на двигателя на стартера почва да стърже статора. Чупи/поврежда/стърже по магнитите.
Ако имаш повредени магнити - за хвърляне е или за нов корпус. Ако не - продават бендикси. Редуктори тоже.
Andri01 - майстор
" Обикновено когато се разбие планетарния механизъм, поради появилия се луфт, роторът на двигателя на стартера почва да стърже статора. Чупи/поврежда/стърже по магнитите."
Интересно!? Значи ротора лагерува в планетарния механизъм!? :? :lol: :lol:
sinfon - специалист
Andri01 написа:
Значи ротора лагерува в планетарния механизъм!?
Мога да ти снимам, ако намеря, 1-2 стартера със счупен редуктор, които са ударили магнити. Единия стартер Фордов Бош, другият стартер е Фолксвагенов Бош.
Като стане нещо такова и не е важно къде лагерува ротора?
Изображение
skrijo - специалист
При мен ротора няма видими надирания по него и магнитите са си на мястото, явно е нямало триене един в друг .Поръчах друг стартер, но ако някой знае от къде може да се вземат тези части, този ще го пазя за резервен . :roll:
Andri01 - майстор
Я вземи отвори и двигателя!! Кой ще лагерува ротор на 3 бр. зъбни колела,без да сложи преди него лагер ? Нали като се износят малко и ротора ще започне да трие в статора/ независима дали е магнити или намотки/!! Я мисли с главата си и не се изхвърляй,че ставаш съвсем смешен ! То не че до сега не си де!!
  • 1
  • 2

Тема "Стартер Valeo на опел астра" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: