• 1
  • 2
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
olelemaiko - специалист
radius написа:
Ако е къща, бих ги изкарал навън и там под изолацията - във водостока.
Правилно пита колегата за ситуацията.Задължително да се търси най-късия път за заустяване към мръсен канал или др. точка за оттичане.Каква е височината на кондензната тръба от нивото на пода.
emilvtc - специалист
Конвекторите ще се монтират над пода, така че кондензната линия ще започне на 25см от пода.
Дебелината на фибрана е 4см, а подовата замазка над него ще е 6см. Т.е. може да се "разчита" на денивилация около 10см.
Дължината на тръбния път от конвектора до "сифонното" оттичане ще е 12м максимално (за най-отдалечената стая).

Лошото в случая е, че в замазката ще са тръбите на подовото отопление и някак си ще трябва да се заобикалят от кондензната линия. Явно няма да мога да я вградя във фибрана.

Прикачен файл

Схема.jpg
radius - майстор
Добре че ми отговори.
Каква е причината да имаш толкова много тръби и кръгове - например 170м тръба в детската, или стаята е 35 кв.м. или стъпката е 7см?
emilvtc - специалист
Не разбрах на кое да отговоря.
Предполагам, че изолацията на кондензната линия е за да няма конденз по стените и пода от където тя ще мине.

Стъпката на подовото навсякъде е 10см - с малки изключения в средата на серпентините. Целта ми беше всички кръгове да са с еднаква дължина - малко под 60м всеки.

От стъпката зависи мощността, която ще може да се отдаде от пода. За това е такава.
radius - майстор
Не ми отговори дали си в къща. След картинките това е очевидно и не разбирам защо си усложняваш живота с някакви линии по 12м.

Мощността, отдавана от пода в крайна сметка зависи от неговата площ и изиксването да не превишава 27-8С.
При това положение, от един момент нататък, ако искаш и през 3см да ги наредиш, пак ще си ограничен в отдаваната мощност.
Не виждам смисъл от еднакви дължини, има колектори с дебитомери, ако искаш да е като хората.
Пиша това за да не правиш безсмислени разходи и труд.
Освен това баня и коридор на един кръг не мисля че е добра идея.
П.С. Сега виждам, че имаш една и съща серпентина в спалня и детска...
Този проект ти ли си го прави или ОВК проектант?
emilvtc - специалист
Аз си чертах кръговете. Инфото с което разполагам са инструкциите за проектиране на подово отопление на Овентроп, Рехау и Еметти.

Колекторите ще са с дебитомери.

Каква е причината да не се разделят кръгове между различни помещения?

Съображенията ми са да се постигне стъпка на полагане 10см и еднакво дълги кръгове.
Поради тази причина има общ кръг в бана+коридор и спалня+детска.

По сметки при стъпка 10см мога да очаквам отдадена мощност 55-60W/кв.м. при входяща температура на водата 35-40 градуса.

Топлоизолацията и външната мазилка са направени и извеждането на конденза през стената навън вече не е възможно.
radius - майстор
Аз не съм специалист, просто се опитвам да мисля. Нека да се включи и някой друг.
Не ти ли прави впечатление огромния брой кръгове, които си проектирал.

Защо да нямаш един кръг в 2 стаи отговори си сам, не може да не се сещаш.
Не разбрах защо целта ти е стъпка 10 и еднакви кръгове? Нали имаш дебитомери. И като са еднакви кръговете какво от това - нуждите са различни.
Някъде работиш ли с повърхностни температури, тези 55-60В при каква температура на пода са? Защото тя е определяща за комфорта и здравето ти.

Може и да е възможно извеждането навън, ти си прецени дали нямаш водостоци по стените с конвектори. Тръбата ще върви с наклон отвътре в стената и само където е водостока да имаш дупка към него. Така няма да се вижда отвън, а и ще може да се чисти при нужда.
emilvtc - специалист
Относно мощностите и стъпката - прикачам инфо отЕммети.

За конденза през фасадите - вече е късно и не ми се мисли в тази посока.

Относно "споделените" кръгове - няма опция да искам да топля коридора, а да не топля банята, както и обратно.
Същото е в сила и за спалнята и детската.

Изискването е повърхностната температура да не надвиши здравословните 27-28 градуса за отопление и да не е под 20 градуса за охлаждане през пода.

Колкото стъпката е по-малка - ролкова неравномерсността на температурата на пода между тръбите е по-малка -> може да се отдаде по-голяма мощност на квадратен метър и т.н.

Прикачен файл

Emetti.jpg
Zoro5 - специалист
emilvtc написа:
Лошото в случая е, че в замазката ще са тръбите на подовото отопление и някак си ще трябва да се заобикалят от кондензната линия. Явно няма да мога да я вградя във фибрана.
Прекарвай ги през фибрана, не са критични тези тръби. Освен това имаш лесен достъп до тях - може да ги дезинфекцираш или даже да ги прокараш с тел. Само внимавай къде излизат навън - някои насекоми имат навика да си търсят дупчици за да си правят в тях пашкули или даже да ти дойдат на гости у вас.
Но щом имаш подово , тези конвектори може и никога да не ги ползваш. Така ,че пробвай първо само с подовото , може и да размислиш за конвекторите.
Охлаждането на етажа може да го направи и само един климатик в коридора, така че предвиди един дренаж и там, както и трасе за медните тръби.
itsme! - напреднал
Привет, искам да питам и аз относно отвеждането на конденза. През стената ако се пусне тръба, отвън за да не се вижда много трябва да се скрие да речем или под изолацията или под мазилката. Включването във водостоците как се изпълнява? И каква тръба да се заложи пвц или гъвкав маркуч? Благодаря!
  • 1
  • 2

Тема "Кондензна тръба за конвектор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: