До каква температура на охлаждащата течност(при изправна система)е безопасно да се експлоатира двигателя?Благодаря на отговорилите!
Всички имаме коли, нали ?
kolev_k
- специалист
83 мнения в "Критична температура на ДВГ"
iliya_i
- майстор
- Мнения: 4088
Зависи от модела, марката, вида двигател (бензин или дизел), модела двигател,температура на кипене натечността, работно налягане и т.н. Няма универсална температура. За всеки двигател е конкретна - докато датчика влезе в критичната зона.
Последна промяна от iliya_i на вт юни 13, 2017 8:30 pm, променено общо 1 път.
iliya_i
- майстор
- Мнения: 4088
trollmastera написа:Ми за това като стигне тази зона по простите (като мен) гасят. А по-умните (като теб) почват да смятат и да се чешат по главата. Той датчика е различен според двигателя.iliya_i написа:Зависи от модела, марката, вида двигател (бензин или дизел), модела двигател,температура на кипене натечността, работно налягане и т.н. Няма универсална температура. За всеки двигател е конкретна - докато датчика влезе в критичната зона.Докато датчика влезе в критичната зона, вече по-навътре е с 10-15 градуса отгоре.
Надявай се стрелката да те спаси.
Над 110градуса го брой двигателя за гарнитура на глава, ако не основен ремонт.
За твое сведение 105 градуса е нормална работна температура на някои дизели.
kolev_k
- специалист
- Мнения: 794
Значи двигателя е бензин,1500куб,12клапана,автомобил Хюндай на 20год.Когато пусна вентилаторите принудително-няма проблем(автоматичното вкл.не работи),ако забравя да ги пусна-водата в радиатора ври.Температура на кипене на охл.течност-100гр.Раб.налягане незнам.На стрелката й нямам доверие.Ще слагам цифров точен термометър.Та въпроса е къде да му настроя сигнала за критична температура.Щото някои хора които карат колата нямат навик да гледат приборите.
Chefo77
- майстор
- Мнения: 10883
iliya_i написа:Най-голямата грешка е да оставиш двигателя не само прегрял, а и без никаква циркулация на охлаждаща течност.trollmastera написа:Ми за това като стигне тази зона по простите (като мен) гасят. А по-умните (като теб) почват да смятат и да се чешат по главата. Той датчика е различен според двигателя.iliya_i написа:Зависи от модела, марката, вида двигател (бензин или дизел), модела двигател,температура на кипене натечността, работно налягане и т.н. Няма универсална температура. За всеки двигател е конкретна - докато датчика влезе в критичната зона.Докато датчика влезе в критичната зона, вече по-навътре е с 10-15 градуса отгоре.
Надявай се стрелката да те спаси.
Над 110градуса го брой двигателя за гарнитура на глава, ако не основен ремонт.
За твое сведение 105 градуса е нормална работна температура на някои дизели.
Иначе 110 градуса не е нищо притеснително за повечето автомобили. Ако са 110, не 140.
Колев, автоматичното включване се регулира от датчик на перката. Смени го и би трябвало всичко да влезе в норми.
Последна промяна от Chefo77 на вт юни 13, 2017 9:26 pm, променено общо 1 път.
iliya_i
- майстор
- Мнения: 4088
Chefo77 написа:Абе многознайко, ти колко коли и колко хиляди километра имаш. Аз съм шофьор от 30 години, 500хил. км и 6 автомобила (без да броим служебните). Може би съм карал повече коли, от колкото книжки си прочел.iliya_i написа:Най-голямата грешка е да оставиш двигателя не само прегрял, а и без никаква циркулация на охлаждаща течност.trollmastera написа: Докато датчика влезе в критичната зона, вече по-навътре е с 10-15 градуса отгоре.Ми за това като стигне тази зона по простите (като мен) гасят. А по-умните (като теб) почват да смятат и да се чешат по главата. Той датчика е различен според двигателя.
Надявай се стрелката да те спаси.
Над 110градуса го брой двигателя за гарнитура на глава, ако не основен ремонт.
За твое сведение 105 градуса е нормална работна температура на някои дизели.
Иначе 110 градуса не е нищо притеснително за повечето автомобили. Ако са 110, не 140.
Чул, че шофьорите говорели, и тъой барабар Петко с мъжете.
Chefo77
- майстор
- Мнения: 10883
iliya_i написа: Абе многознайко, ти колко коли и колко хиляди километра имаш. Аз съм шофьор от 30 години, 500хил. км и 6 автомобила (без да броим слушебните. Може би съм карал повече коли, от колкото книжки си прочевл.Хич не ми дреме от колко години си шофьор, нито колко коли си сменил. Като ти гледам "опита", май си поредния геврекчия, мислещ се за голямата работа...
Чул, че шофьорите говорели, и тъой барабар Петко с мъжете.
iliya_i
- майстор
- Мнения: 4088
Chefo77 написа:Чефо, извинявай, помислих, че е оня с двете мнения. А за какво ти е циркулацията - да грее допълнително. Тя температурата нан целия двигател е еднаква. Чакаш да изстине. Инъче може да го прегрееш и от работа на място.iliya_i написа: Абе многознайко, ти колко коли и колко хиляди километра имаш. Аз съм шофьор от 30 години, 500хил. км и 6 автомобила (без да броим слушебните. Може би съм карал повече коли, от колкото книжки си прочевл.Хич не ми дреме от колко години си шофьор, нито колко коли си сменил. Като ти гледам "опита", май си поредния геврекчия, мислещ се за голямата работа...
Чул, че шофьорите говорели, и той барабар Петко с мъжете.
Истината е, че след като веднъш си установил проблем, не трябва да разчиташ на аларми и внимание, а да се отстрани проблема.
iliya_i
- майстор
- Мнения: 4088
trollmastera написа:Докато датчика влезе в критичната зона, вече по-навътре е с 10-15 градуса отгоре.
Надявай се стрелката да те спаси.
Над 110градуса го брой двигателя за гарнитура на глава, ако не основен ремонт.
trollmastera написа: Много коли имам и километрите ги правя по-бързо от теб!Да бе, да. То изобщо не ти личи. Май само ти си вЕрваш.
Тема "Критична температура на ДВГ" | Включи се в дискусията:
Сподели форума:
Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:
Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook:
Имаш нужда от подходящ професионалист за дома?
- Преустройство, ремонт и реновиране
- ↳ Вашите ремонти
- ↳ Кухня
- ↳ Баня
- ↳ Дневна
- ↳ Спалня
- ↳ Детска
- ↳ Градина
- ↳ Коридор
- ↳ Тераса и балкон
- Направи сам
- ↳ Направи сам
- ↳ Ремонтирай сам
- ↳ Къде е по-евтино?
- ↳ Дърводелство
- ↳ Ел. инструменти
- ↳ Металообработване
- ↳ Конкурс "Направи сам 2012"
- Строителство
- ↳ Всичко за вилата
- ↳ Къщи
- ↳ Саниране
- ↳ Хидроизолация
- ↳ Пасивни и нискоенергийни сгради
- Сухо строителство
- ↳ Окачени тавани
- ↳ Преградни стени и предстенни обшивки
- ↳ Сухи и повдигнати подове
- ↳ Декоративни елементи - колони, трегери, сводове и др.
- ↳ Всичко за гипскартона и гипсфазера
- Въпроси и Отговори
- ↳ Полезни съвети
- ↳ Автомобили
- ↳ Партньори
- ↳ Боядисване и Декориране
- ↳ Вентилация, климатици и термопомпи
- ↳ Водоснабдяване и канализация.
- ↳ Всичко за ремонта
- ↳ Електротехника
- ↳ Отопление
- ↳ Газификация
- ↳ Електроника и Схеми
- ↳ Газобетон
- ↳ От всичко по малко
- ↳ Компютри и периферия
- ↳ Уеб дизайн, PHP, MySQL, JavaScript, HTML..
- ↳ Мобилни устройства, GSM-и
- ↳ Нека се запознаем
- ↳ Recycle Bin
- Статии
- ↳ Практични решения
- ↳ Качване на снимки
- ↳ Какви статии искате?
- ↳ Готварство, туршии и зимнина
- ↳ Отмора и шеги
- ↳ От нищо нещо
- ↳ Не е за вярване
- ↳ Литература
- ↳ Връзки към Интересни сайтове
- Магазин
- ↳ Препоръки и Мнения за он-лайн магазина
- ↳ Крадeни инструменти !!!