Ел. инструментите. Консумативи.
fore - майстор
Иванов, важното е чети винаги си на 6..............

Значи аз не знам всичко и за всяка една верига. От работата си с шаблона знам че той се поставя отгоре и помага за правилното изпилване на ограничителя отгоре до нужното ниво. Не ми е направило впечатление че шаблона зависи от ъгъла на режещият зъб. Някой е в грешка, но не мисля че съм аз.

На моята 36ца, веригата мисля че пак е с ъгал 30 градуса. Но може и да бъркам. Рядко я ползвам и съм точил няколко пъти сам веригата.
Дал съм примерен шаблон от нета, защото това има.
Моят е подобен на този.
Изображение

Не виждам къде има тук ъгъл.
Слага се върху режещият зъб и в зависимост от неговата височина в следствие на износването му и заточването му потъва надолу в ограничителя през прорезите направени специално за това и се пили до нужното ниво.

Но дори шаблона да зависеше от този ъгъл, то тогава ще има шаблони за всички съществуващи ъгли.

А относно това как е по добре да се острят зъбите, зависи от ползвателя и от начина на ползване на машината. За мене точенето в сервиз е лошо, понеже там не гледат нищо и скапват бързо веригата. Посиняват зъбите и не регулират ограничителите изобщо.
С пила е голяма игра и става много бавно. Трябва да имаш много време. Отделно за да се получи добро подостряне трябва бая търкане.
Така че метода с ел машинката и правилното и регулиране е най добър. Няма сини зъби и тнт. После с шаблона ограничителите стават бързо в предвид малката им площ.
iivanov - майстор
Не ми се занимава , а и нямам приложение на тела за преоразмеряване на снимка , затова я качих тук http://www.e-kak.info/forum/viewtopic.p ... 7&start=70 Това е шаблон пилодържател за заточване и шаблон за чистачите (ограничителите) + замерване на някои други неща . Пилодържателят е щилски и е само на 30 градуса , но Орегон предлагат комбиниран за 30 и 25 .
keymaker - специалист
Историк, ползвай 4.8мм. Другия размер е за верига 3/8.
Форе, пак не си разбрах май, става дума за шаблона за ограничителя. Различните стъпки и модели вериги са с различно "грабене" , в предишното си мнение съм написал част от размерите на ограничителя. Трябва ли да обяснявам, че по-сериозните машини ползват по- агресивни вериги с по дълбок ограничител за по бързо рязане.
fore - майстор
Не знам коя верига какви стъпки има и какви ограничители. Знам едно с подобен шаблон на показаният от мене се регулират правилно ограничителите на веригата на моята 36ца.
Щом има шаблон за нейните вериги би следвало да има шаблони и за повечето стандартни вериги който се продават.

Това знам.

А какви размери вериги има и колко разновидности са не ми трябва да знам. Излишна и безполезна информация за мене. Да ги знаят продавачите в магазините.
Аз като взех Лидлският електрически трион си купих същата резервна верига, която се различава от на 36цата по размер. Обаче шаблона ми за ограничителите става и за нея.

Така че като има нещо си научавам размера и така.
iivanov - майстор
Като не знаеш , що се напъваш да даваш акъли ?
fore - майстор
Абе Иванов ти нещо се напъваш постоянно, ама ефекта от това напъване е ясен ......... :butthead:

Аз това което му написах на колегата е вярно и ясно. А той ще си намери точният шаблон за неговата RS4 bi turbo V12 верига.

Виж твоите цифри и доуточнения с какво помогнаха...... :?
Мисля че е добре да отидеш още да се понапъваш, поне оная работа да я довършиш......... :)

Да не сме в магазина нещо.......
koveslav - майстор
Нова RS верига 1.3 пета е с ограничители на 0,45.Мерено с легнал на гръб шаблон върху няколко последователни зъба и с реглажна пластина за клапани между него и ограничителите.С такъв захват и я поддържам и реже мазно и без вибрации.
iivanov - майстор
Баща ти , Форка , купил човека любителска резачка и ти си вече капацитет по резачките . Купи си електрожен райдер и стана капацитет по електрожените . Сдоби се с лидълски компресор и там стана капацитет . Дано поне като енергетик да си капацитет , та да не се налага на някой да сваля капацитета от таблото .
fore - майстор
Какво съм купил и какво не не е твоя работа. Аз твоите покупки и рода не ги следя, нали.
По таблата няма работа. Дипломите сам съм си ги изучил, каквито и да са те. И ти не си ми помогнал за което с нищо.

Въпроса не е в това, важното е някой като пита нещо да му се отговори просто и ясно кое как. Човека пита как да си точи веригата и аз му казах на мене как ми е най лесно и удобно. Той отиде и си купи съответните инструменти и вече сам може да прецени дали и как да си остри веригите.
Ти от своя страна почна поредното заяждане с мене и даде разни цифри за веригите, което незнам точно как помага на питащият.

Та претенции за капацитет, индуктивност и проводимост, няма. А и във форума, не трябват какпацитети, а има необходимост от думи прости и конкретен опит !

Като спомена инвертора. Ами да, и там не съм капацитет, но в събота ми се скъсаха на мопа за обиране на вода металните изтеглящи пластини на попиващата гъба. Точно в свивката където се завива рапидката и в следствие на ръждата, материала изтънява и пластината се къса. Мопа е от тия стандартните които ги продават за по 5 лева в Кауфланд.
Изображение

Та понеже първо му оправях телескопичният механизъм, после смених и арматурите на истискващите валове, които също гният, и накрая и самата гъба също, не ми се хвърляше имайки в предвид че кара вече 3та година. А и новите са същите боклуци.
Старите са по здрави. При брато има един на 7-8 години на който не са се чупили тия пластини.

Намерих две шайби и леко ги заварих към пластините в ъгъла където са огънати и се завива едната рапидка. Не ми беше нужно да съм капацитет, да ми даваш ти акъл и тнт, просто си искаше мако усет, 1,5 мм електроди и удобното захващане на материала за да стане заварката.

Сега ако това че бързо се уча и не ми трябва един живот, за да направя нещо което на тебе примерно ти изисква 5 - 10 или повече години аз няма вина за това.
Имам машината и като има проблем се старая сам да я разуча и да я оправя. Последно и карба на 36цата го ремонтирах и настройх заради скъсаният бензинопровод. Преди това и на 323ката отварях частично Валброто заради разлагащият се фабричен смукателен бензинопровод. Да проверя дали цедката вътре не се е задръстила. Така изучих устройството на Валброто. Аз на това му викам опит. Опита при някой се натрупва бавно, а при други става по бързо.

Виж, капацитета за мене си остава единица мярка за натрупано и съхранено количество ел. заряди в полупроводниковият елемент- кондензатор. Другото му преносно значение не знам кога и как се придобива точно.

Едно не разбирам, защо е необходимо ти да се дърляш из темите с някого и да следиш на някого родословието, покупките и тнт неща. Не си само ти и Госата и други да не ги изброявам го правят.....
Абе вие личен живот нямате ли си, та се занимавате с тези неща. И аз пиша из темите, ама не се интересувам ти какво си купил и каква ти е родата. Смътно съм запомнил, че си чупил на някаква моторна коса вала от махане при откос и че гориш литри с двутактово масло за моторната резачка. Хубаво вадиш си хляба с дървосекачество и косене вероятно, но аз не ти го натяквам и не го коментирам постоянно, макар да не си ми любимият Артист тук. :wink:


Ти като си капацитет, що не каза на човека за шаблоните, ами се дърляш из темите.......
1st0r1k - специалист
Наскоро забелязах,че на празен ход резачката гасне. Пробвах да вдигна малко ниските обороти,но с права и кръстата отвертка не става.Явно ще трябва друга. Моля за помощ. Машината е Husgvarna 445.

Тема "Тема за резачките и моторните триони" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: