Всичко свързано с тоците ми е слабост, опитайте се да ме затрудните.
hidrazin - майстор
DMN написа:
...Щом ти си човекът, който определя местата на всички тук...
Това не го очаквах точно от теб... Беше шега - сложил съм емотикон накрая, който ти удобно изпусна в цитата.... :sad:
Както ида е. Дай да видим другите защити на пусковите релета с позистори.

По-скоро да видим на колко печения ще удържи компресора.
Или поне да предположим...
:partyman:
DMN - майстор
hidrazin написа:
Това не го очаквах точно от теб... Беше шега - сложил съм емотикон накрая, който ти удобно изпусна в цитата....
Аз също не го очаквах това, дето го написа сега... Беше шега и от мен - също сложих емотикон накрая, който ти също удобно пропусна в цитата :-D ...Или май в цитатите емотиконите не се копират :? .
:partyman:
hidrazin написа:
Както ида е. Дай да видим другите защити на пусковите релета с позистори.
Никога не съм претендирал да съм специалист тук. Просто моя "Индезит" вкъщи(не на вилата "Мраз"-а) предполагам, че е също от
hidrazin написа:
масовите днес - с позистор.
Та тоя съм го изключвал от контакта за няколко секунди и отново съм го включвал - не заработва компресора, след 2-3 секунди се чува "щрак", някаква защита явно сработва, но нямам опечен компресор на този хладилник.
hidrazin написа:
По-скоро да видим на колко печения ще удържи компресора.
Това ти кажи.
:partyman:
hidrazin - майстор
:-D Е, значи си сменихме любезности - макар и да не съм искал да става така...
За "щрак" - термична. Но до време. Понякога не многократно.
Все пак е за в краен случай. Само погледни къде е сложена ...
:partyman:
DMN - майстор
hidrazin написа:
За "щрак" - термична.
Така предполагах и аз.
Ама не разбирам - защо аз неспециалиста се опитвам да обяснявам неща, които специалистите тук във форума не правят... :?
Та позистора управлява тока през пусковата намотка на компресора. Когато позистора се загрее поради протичащия ток през него, съпротивлението му се увеличава и така токът в пусковата намотка на компресора намалява, защото ако токът през пусковата намотка след като е заработил компресора или до няколко секунди не се ограничи, то тогава ще имаме опечен компресор. Когато обаче след като компресора е заработил и изключим захранването, той спира. Ако възстановим захранването след секунди, то позистора е още горещ, тока през него е недостатъчен за пусковата намотка и от там да развърти компресора, към това добавяме и неизравнените налягания на системата в този момент, което допълнително утежнява стратирането на компресора. И тъй като не може да развърти елдвигателя, през работната му намотка протича по-голям ток, който по-голям ток задейства защита най-вероятно с биметална пластина, която се загрява до температура при която се огъва или разширява и така сработва защитното реле. Ако компресорът поради да речем по-висока околна температура или не добро охлаждане също загрее недопустимо?
:partyman:
П. Петков - специалист
DMN написа:
hidrazin написа:
За "щрак" - термична.
Така предполагах и аз.
Ама не разбирам защо аз, неспециалиста, се опитвам да обяснявам неща, които специалистите тук във форума не правят... :?
Та позисторът управлява тока през пусковата намотка на компресора. Когато позисторът се загрее поради протичащия ток през него, съпротивлението му се увеличава и така токът в пусковата намотка на компресора намалява, защото ако токът през пусковата намотка след като е заработил компресора или до няколко секунди не се ограничи, то тогава ще имаме опечен компресор. Когато обаче, след като компресорът е заработил и изключим захранването, той спира. Ако възстановим захранването след секунди, то позисторът е още горещ, токът през него е недостатъчен за пусковата намотка и от там да развърти компресора. Към това добавяме и неизравнените налягания на системата в този момент, което допълнително утежнява стартирането на компресора. И тъй като не може да развърти ел. двигателя, през работната му намотка протича по-голям ток, който по-голям ток задейства защита, най-вероятно с биметална пластина, която се загрява до температура, при която се огъва или разширява и така сработва защитното реле. Ако компресорът, поради да речем по-висока околна температура или не добро охлаждане, също загрее недопустимо?
:partyman:
Без да съм специалист, защитата май е популярна с името на фирмата "Кликсон" и е биметална, диафрагмена, като освен от свръх ток, предпазва балона на компресорите и от прегряване, поради което обичайно е вградена в клемния му блок. Там тя се допира плътно до корпуса чрез спирална пружина. Поне такава съм виждал в компресорите на "Копеланд". Проблем е, че времето за възстновяване на термичната защита трябва да е по-голямо от времето за изстиване на позистора, тъй като в противен случай се получава непрекъснато включване и изключване на напрежението подавано към компресора, без той да може да тръгне. Съответно комутационната възможност на "Кликсона" издържа известно време, но се изчерпват гарантираните му комутационни цикли на електрическата износоустойчивост, особено ако хладилникът е "забравен". "Смекчаващо вината обстоятелство" е топлинният, кондуктивен пренос от корпуса към "Кликсона", така че след достатъчно на брой включвания, балонът на компресора се загрява от често включвания двигател. Изстиването му обаче е доста бавно, така че топлинната "времеконстанта" на "Кликсона" се увеличава и надхвърля тази на позистора. В резултат двигателят тръгва.
https://apogee99.com/index.php?main_pag ... cts_id=927
hidrazin - майстор
Не знам какъв е кликсона в компресорите на "Копеланд" ама тоя на линка който си дал хич не е чак толкова плътно.
Наистина е до стената на компресора но не чак толкова плътно.
Загрява се от самия компресор но и от монтиран вътре нагревател под биметалната пластина. (снимките не са мои)
През нагревателя минава тока на компресора.

ИзображениеИзображение

Виждал съм и "голи" - без капачка против напълване с боклуци, виждал съм и с капачка от нещо като гетинакс.
Само между капачката и горния ръб на корпуса има 1-2мм.
Изображение
:partyman:
slavckc - специалист
Здравейте, кажете си мнението за това реле https://www.elprogroup.com/zaschtiti/naprejenie/620001
Hoвoceлckи - майстор
Този Стабилизатор на напрежение HDR-1000VA (цъкни) уместен ли е за климатик 9-ка (Mitsubishi Electric MSZ-FH25VE/MUZ-FH25VE)? От известно време вечер, понякога има драстични моментни падове на напрежението и климатикът си менял оборотите синхронно със замижаването на лампите. Бях помолен да инсталирам "автоматче", което да предпазва климата като го изключва. Далеч съм от тази техника, но от изчетеното разбирам, че това малко или повече е загубена кауза. С впечатлението съм обаче, че не може да се гарантира, че няма опасност да изгори? От друга страна, при случаен проблем би могъл да се оспорва евентуален отказ от гаранционно обслужване поради подаване на нестандартно напрежение?
Здравейте! Ползвам тази тема за въпроса си, защото е най-близо до моите болки. Живея в село Мировяне, Софийско. Селото е пословично с проблемите си с тока. Най-често напрежднието е по-ниско от нормалното. От друга страна, преносната мрежа на селото е външна, на стълбове и имам сериозни опасения от директно попадение на мълния , което да повреди всички уреди вкъщи. От всичко, което съм изчел по темата в нета, правя извод, че ми е необходим катоден отводител и реле за контрол на монофазна мрежа. Въпросът ми е: Някой от Вас, специалистите по темата, тъй като аз съм пълен лаик, би ли се съгласил да дойде на място, да погледне инсталацията, да каже какво ще трябва като елементи, които аз ще осигуря, защото имам възможност да ги взема от Шнайдер с отстъпка, и да направи монтаж на цялата система? Срещу съответното заплащане, разбира се.
Предварително благодаря!
hidrazin - майстор
Първо ти трябва хубаво земно...
:partyman:

Тема "Мнения за автоматична защита от ниско и високо напрежение" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: