Място за идеи и желания за проектиране и изработка на готови проекти.
GalinBelos - специалист
Stefan88 написа:
iliya_i написа:
Та уточнявам се какво точно питам - ЗАЩО МОТОРА РАБОТИ НА 10-15 АМПЕРА??
А защо не зададеш тоя въпрос на този който ти го е продал ?
fox_vt - майстор
Само със смяна на мотора ще се реши проблема.
lov - майстор
На питащия трябва да му теглим информацията с кука. Никой не знае какво мерим като токове. Поне аз не съм убеден че на таблото са реалните показания. Производителя обещал някаква производителност но при какви обороти и каква мощност само той си знае. Дали е имало интервенция на мотора също не е ясно. До тука по тези данни никаква диагноза не може да се постави.
hidrazin - майстор
kozl написа:
И аз нещо не схванах закономерност в надписа на табелките и защо ♡/* е 220/380 и 124/72 и защо двигателя не може да работи свързан на триъгълник, но :?
Ами какво толкова трудно има за разбиране?
При надпис Δ/Y 220/380 означава че всяка от намотките е оразмерена за 220 волта.
Тогава в триъгълник може да се пусне само на мрежа 220/127 волта.
Демек линейно напрежение 220 волта и фазово напрежение 127 волта.
По тази причина такъв двигател на наша мрежа може да се пусне само на звезда.
Тогава всяка намотка ще бъде захранена между фазата и звездния център с напрежение 220 волта.
Ако го захраниш в триъгълник, то всяка намотка ще бъде захранена с 380V а не с предвидените 220V.
Това напрежение е с 1,73 пъти по-голямо от номиналното за намотката. Резултата ще е ясен...
За нагледно ти извадих две картинки...
ИзображениеИзображение
А защо токовете са 124/72 мисля че от горното стана ясно.
Ако свържеш двигателя в триъгълник на мрежа 220/127 то амперметрите на всяка фаза ще отчетат 124 ампера.
Ако свържеш двигателя в звезда на мрежа 380/220 то амперметрите на всяка фаза ще отчетат 72 ампера.
Или 220х124=380х72 а казано по друг начин 72х√3=124
:partyman:
P.S. А аз няма да си хабя боба за тази тема.
Както вече се каза - не е ясно с какво и как е измерван тока на всяка фаза, пренавиван ли е матора, какво е напрежението на мрежата при тези 10-15 ампера...
P.S.2 На двигател който може да се превключва в нашата мрежа звезда/триъгълник трябва да пише 380/660V !!!
Изображение
kozl - майстор
Да. Това обяснение чаках. Явно това е двигател, който е предвиден да работи за две различни мрежи с еднаква мощност.
Кому е било нужно това :? Явно в СССР са прилагали два стандарта, след като аз се сблъсках с агрегат 220/127.
А може би тва е било страдегия на СССР да крадне ток от други икономики :lachtot:
lov - майстор
Що веднага пак черни помисли. :?:
Такъв стандарт на ел мрежата са си избрали и такива двигатели са произвеждали. Да не ровя и да гледам по света кой каква мрежа е използвал в недалечното минало. и дали има още дето са на други напрежения. И сега у нас се ползват че дори и произвеждат двигатели на 6kV. Да казваме ли че имаме двоен стандарт.
kozl - майстор
Преди де работех имаше вътрешна мрежа на 6kV. Работил съм с такива двигатели на помпите.
Това не е двоен стандарт. Това е доста по-висок стандарт :lachtot:
Явно в СССР са прилагали два стандарта, след като аз се сблъсках с агрегат 220/127.
А може би тва е било страдегия на СССР да крадне ток от други икономики :lachtot:
Или като завладеят друга територия само сменят звездата с триъгълник :lachtot:
lov - майстор
Явно и ти си от тези дето все руснаците са им виновни за всичко. :? Бях решил да ти обясня защо и как са се развивали електро преносните мрежи и какви напрежения са ползвали и защо. Но то се оказа че въпроса е дъвкан достатъчно и в този форум.
viewtopic.php?f=11&t=44820&start=20
Хидрата ще вземе да хване даскалския синдром на грамофонната плоча да обяснява едно и също по много пъти та се чудя дали не е решил да сменя професията. :lol:
А на мен ми омръзна, та кой разбрал, разбрал. Ако не е си остава за негова сметка. :)
jordanvass - майстор
kozl написа:
Да. Това обяснение чаках. Явно това е двигател, който е предвиден да работи за две различни мрежи с еднаква мощност.
Кому е било нужно това :? Явно в СССР са прилагали два стандарта, след като аз се сблъсках с агрегат 220/127.
А може би тва е било страдегия на СССР да крадне ток от други икономики :lachtot:
Защо в миналото и защо СССР? Ето ти един мотор, произведен преди 3г от NORD с всички европейски сертификати. Едва ли германците не знаят, че мрежи със 127V вече трудно се намират, ама произвеждат такива мотори. Чешка фирма го е вложила в машина. И понеже мощността му за малко не му достига, реших от звезда да го свържа на триъгълник. Ама като разгледах табелката - ядец.
Прикачен файл:
NORD motor 230_400_1.jpg
kozl - майстор
Аз па си направих извода, че всеки произведен ел. двигател, предвиден да работи само на свързване в звезда в трифазен ток с 380V м-у фазите или както Хидразин писа, намотките на двигателя не са предвидени за 380V, може да има такива табелки.
А такива като мене мое да си блъскаме главите дека ке му тражиме мрежа на 220 трифазно и по кой стандарт, за да се върти в триъгълник :roll: , и накрая ОТИ тая главоблъсканица като Хидрата писа, че оно немало файда. Мощността па че е същата :wallbash:
Важно е да си начешем пръстите, въпреки че с тия нарисувани клавиатури никакво чесане не се получава :lol:
Lov отпусни човече. Това което ти се струва явно може да е само видение. В тоя форум все още може да получиш и научиш, но и много повече майтап мое да внесеш и отнесеш :-D

Тема "37 кВ двигател ,работи на 10 А" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: