Ел. инструментите. Консумативи.
iivanov - майстор
fore написа:
... като старата ми 36 тица няма да намериш. Хем да е за любителски цели и едновременно с това да е мощна и здрава. Всички нови малки маркови машини са направени така с ПВЦ картери и лагер/семеринги. А и бутало/цилиндъра им не е легиран...
#-o :lol: :prayer: :prayer: :-D :-D :megaeek: :respekt: :weedman: :weedman:
razli4en73 - специалист
а бе на стената няма да е,а под някой тезгях.а ,,гаражчето,,е150кв.от едно хале,та мисля да му сложа една печка на дръвца,че ми писна от масларката,та ще има за какво да се ползва.от райдер съм ползвам някои консумативи и преди няколко година две си купих лепачка ,като си правих тръбите за въздух.инструмент имам всякакъв,а този който ползвам най често е профи разбира се,но не си струва да набиваш пари във всеки ,който я ти се наложи да ползваш в годината веднъж, я не,но е хубаво да го има.ама който бачка знае.направих си преценка ,благодаря за съветите.
vlax - майстор
razli4en73 написа:
....направих си преценка ,благодаря за съветите.
Кажи какво разбра,дано сме помогнали,да пием и ние по една виртуална бира. :partyman:
razli4en73 написа:
......аз по принцип нямам нито градини ,нито се топля на твърдо гориво,но в работилницата си само такова лайно нямам та реших да го има ,ей тъй.та или щил,или най скъпия модел на райдер ако е само да го има ,като в моя случай.
С това трябваше да започнеш,а не с това
razli4en73 написа:
За много години.Да попитам за съвет,тази резачкаhttp://www.praktiker.bg/bg/Petrol-chain-saws/М ... 6/p/488461 като модел добра ли е и за тези пари какво ви е мнението.
Един колега те попита за какво ще я ползваш, а ти замълча и почна вечния спор Хуск срещу Щил.Да ме извинява Форе... :lol:
Виж как се прави,на конкретен въпрос точен отговор
gnt69 написа:
KingLin написа:
Пожалете ме да не чета цялата тема! 236 на Хускварна или MS 170 на Щил за дворна непретенциозна работа да избера? Първата работа дето ще трябва да свърши е да ми помогне да си почистя парцела преди геолозите, а после само рязане на греди и много малко дърва за огрев ежегодно.
Хускварна разбира се. Колегата Драгозов ги дава на добра цена. Аз ползвам такава от 5-6 години и съм доволен. :partyman:
fore - майстор
Колега за Райдър- не бъркай моторните им машини с останалата техника. Всъщност всяка една машина на тази фирма е правена по различен лиценз и са вземани различни разработки на различни марки. Някой евтини и лоши и обратното. Примерно при инверторите за заваряване са взели схемите на Кенде и тнт. А за моторните им машини са взаимствани от Китайските.
stan73 - майстор
iivanov написа:
razli4en73 написа:
а бе от това което прочетох,чух и най важното ,видях в един сервиз се отказах от тия MCCULLOCH,PARTNER и евтини Хускварни.лагер на кул.вал,с някаква гума ,която се разлага след време ,разбива всичко и отиваш на ремонти от стотин лева,отделно скъпите им части .аз по принцип нямам нито градини ,нито се топля на твърдо гориво,но в работилницата си само такова лайно нямам та реших да го има ,ей тъй.та или щил,или най скъпия модел на райдер ако е само да го има ,като в моя случай.
Горе долу това имах в предвид , като казах да си определиш целите . На всички бензинови машини им се одървя семеринга и искат разкостване , така че и щил не ти е вариант . Огледай се за електрическите .
Кралю , отиди при Панко , горе на обръщача на автобус 13 . Дистрибутор е на хускварна и олео мак , но в сервиза му , ако влезеш , ще видиш и щилове . Човека им знае и зъбките на тия пърпоретки , и ще те насочи правилно .
Панко ми е приятел и е моят майстор от доста време вече за безиновият ми трион (страхотен е и като човек и като майстор), та колегата Велин мога да го заведа лично при него и да го помоля за препоръки за най-доброто решение.
KingLin - майстор
Мерси и на двамата ама аз вече ходих в магазина на Коледжиков и до 1-2 дена ще съм се сдобил с една шведка да ми ходи на зимната шапка :-D Щилка имаше налична ама и продавача като че ли се изказа по-ласкаво за Хускварната и тотално ме реши да взема нея.
keymaker - специалист
Малките шведки и производните им имат един досаден и в 90% от случаите негаранционен проблем. Ускорителна помпичка се поврежда от неособено добрите ни горива. Неприятното е ,че се поврежда едно "О" пръстенче ,което струва стотинки ,а фирмата не го предлага като резервна част ,а и много малко хора се наемат да отстранят подобен проблем ,да не говорим ,че немогат да го диагностицират. В защита на хуск ,ще кажа ,че и при някои от щиловете започнаха да слагат такива карбуратори . От по старите модели това са : 230;250 от по новите 181;211;231;251. 170 и 171 няма да ги коментирам там нещата бият малко на чайна-майна.
KingLin - майстор
Аз каква я мислех тя каква стана - днес ходих до магазина където трябваше да е пристигнала Хускварната и да я откарам към къщи, ама я нямаше и за това си заминах със Щил 180 :) В петък съм на Ибекта да я разработвам :supz:
iivanov - майстор
За по-малко пари можеше малко по-мощна машинка да вземеш , ама здраве да е ! Прочети хубаво инструкцията и внимавай при работа ,че колкото и да прилича на играчка , не е .
KingLin - майстор
Ами те парите не са му кой знае колко - 440 лв. Взех си маслата на Щил (едното 6 другото 15 лв.) и мерителна чашка и цялата сметка стана 462 лв. На Хускварна аналогичния модел е по-мощен, както ми обясняваше продавача, но бил с един сегмент, а Щила бил с два сегмента. Дъската била огледална и трябвало да я въртя при всяко заточване на веригата. Още куп информация ме засипа продавача (който се оказа бивш колега от МЕИ-то и доста ми говори :) ). Отделно поддръжката му била по-евтина на Щила и по-малко върнати машини имало за гаранционен сервиз. Абе общо взето няма да събарям дървета с него, така че няма какво да му се сърдя :) Просто исках да е нещо доказано, а не някой NoName, като този дето баща ми е скапал. Забравих да си взема втора верига, че тази в комплекта била за мека дървесина, ама ей го де е магазина...
Одеве си забърках бензина и маслото за утре и ме сърби вече да ходя да поокастря малко храсти и овошки. :-D

Ето малко от информацията с която ме снабди колегата (може да е полезна за някой):
Горивната смес да се приготвя преди рязането с пресен бензин и след приключване на работа, ако няма да се работи дълго време, да се източва от резачката, а самата тя да се припали, за да изгори каквото е останало по тръбите. Идеята на това била че след време бензина с маслото правел някакви утайки които скапвали машинката. Препоръките били да не е по-стар от 2 месеца, но предвид това, че не се знае колко време е стоял в рафинерията и после в бензиностанцията, от магазина съветваха за 2 седмици. Масло за Щила 20 ml (максимум 25 ml) на литър бензин 95 октана.
Основата на веригата при дюзите на смазващото масло да се почиства редовно след рязане.
Филтъра също да се чисти редовно и при нужда да се пере.
Ако машината спре сама да потъва от собствената си тежест при рязане, значи е време да се заточи веригата.
Разработването на нова машина да се прави само на форсаж (около 5 часа каза), защото само на празен ход притока на горивната смес е много малък и съответно мазането не е достатъчно.
С тези машинки от ниския клас не трябва да се прекалява с работата и трябва да се правят достатъчно почивки за да изстива малко между рязанията.

Ако съм бил полезен на някой да черпи една виртуална бира, че ми пресъхнаха пръстите :)

Тема "Тема за резачките и моторните триони" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: