• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 41
Най - вълнуващия въпрос зимно време.
шоп - майстор
Boyan написа:
Когато ние не отнемаме ефективно произведената топлина , инвертора опитва с няколко поредни ограничавания с по няколко процента , но температурата продължава да расте .
Тогава компресора се спира .
100% съгласен. Тук се крие разковничето.
При колегата радиус имаме подово. То е даденост, константа и при ограничена температура на подаваният от ТП флуид и зададена желана температура в стаите неговото ефективно топлоотнемане е константа. Не можем да му влияем. Топлоотнемането зависи предимно от външните температури и респективно от топлозагубите на имота. По-слабо влияние оказва вентилацията ( ако изобщо я има)

Изхода ( поне според мен ) е единствено буфер. Така лесно, евтино и ефективно заглаждаме старт/стоповете дори и на инверторни машини. За машини стар/стоп руснаците препоръчват минимум 40-50 литра вода за киловат топлинна мощност.

Вече показах със снимки, как всеки лесно и евтино ( 50 ст до 1 лев на литър) всеки може сам да си направи неръждаем буфер от 2 ра употреба неръждаеми бойлри.

Лично се убедих как само със 160 литра буфер моята отоплителна система с ТП разреди старт/стоповете.
Трудно ми е да качвам графики, но ако трябва ще снимам.

П.П. пристигнаха ми неръждаемите дъна ф800 и когато ми остане време ще сглобя един 1000 литров неръждаем буфер. Много ми е любопитно как ще изглежда тогава синусоидата на работата на ТП.
6osi6 - майстор
Колко вата харчи един магнитен вентил?
+1 за колегата шоп. Съществен въпрос за 10-15w, от които трябва да се извади ефективността на намотката, за да се отчете отдандената топлина към сградата.
Явно се изисква по-задълбочено разглеждане и аналитичен подход.
Цена на магнитен вентил, два най-много три лева. Възвратният клапан и той е някъде там.
От вторични суровини или втора употреба, естествено.
Поставянето на буфер Не ги прави излишни.
шоп - майстор
6osi6 написа:
Цена на магнитен вентил, два най-много три лева. Възвратният клапан и той е някъде там.
От вторични суровини или втора употреба, естествено.
Колко цола са тези магнитни вентили за по 2-3 лв? Къде ги дават на тези цени?
Въпроса за възвратните клапани е същият, колко цола от какъв метал за по 2-3 лв?
radius - майстор
Леле, един ден ме нямаше и темата е напращяла :) . Ще се опитам да отговоря на всички мнения:
Оня ден с колегата a_stoev (на когото благодаря, че закърпи дупките на топлообменника на резервната ми машина) обсъдихме местенето на ТО. Аз виждам, че това да е отвън е минус. Според него не е напълно безопасно да се удължи фреоновия път, заради неясно поведение на маслото ( това разбрах). Машината е доста сбита и тръбите правят разни кривки и U образни извивки м/у компресора и ТО. Ако удължим фреоновия път може да променим към лошо оттичането на маслото... Нещо такова.
6osi6,
Не искам да правя някакви самоделки с неясен смисъл, все пак ползвам фабрична машина. Не виждам никакъв положителен ефект от въртене на водата във подовото при спрял компресор. Коментирахте го, но наистина не мога да си представя какво ще подобря с това.
Шоп – ТО и тръбите до него са изолирани. ТО малко, но все пак има някаква вата. На топлоотдаването можем да влияем и чрез по-малко делта Т ,като сложим по-мощна помпа.
Boyan - защо само 5% ограничение на мощността на компресора, при 9кВ дават към 2,5кВ минимум или ти говориш за друго?
В момента е възможно заради умния алгоритъм машината да се държи по-различно отколкото ако задам например константна темп. на потока 33С. Но нали точно него препоръчват за преходните сезони. Иначе отоплението се държи много стабилно и ако ползвам темп. на потока спрямо външната температура( пробвано от -8 до към +3 С външна), с един малък минус. Ако е слънчев ден и напече хола, там става 25-6С , а отоплението си работи. Не е голям проблем, защото може да отворя към коридора, но със сегашния алгоритъм температурата играе с 0.5 градуса.
Проблем е не само ефективното топлоотдаване, а нуждата от топлина , поне при температури над 5-6 С. Но явно и самите серпентини като не отдават бързо към замазката си е проблем, водещ до чести спирания. Трябва някак си да разбера дали в момента машината работи на минимум преди спиранията през 20 минути. Ще закача електромер да видя консумацията поне.

Какво мислите за 80л буфер (че по-голям ще иска много антифриз) ?
шоп - майстор
radius написа:
Според него не е напълно безопасно да се удължи фреоновия път, заради неясно поведение на маслото
Тук нека мнение даде и Боян. Аз не съм спец, но знам за ТП с директно изпарение и директна кондензация, където фреоновия път е стотици метри. Колегата Торбалан има ТП с директно изпарение. Трябва да се следи за скоростта на фреона да не пада под 3м/сек ( по спомен цитирам, да има наклони и ако имаме голяма денивелация да се монтират U образни маслоотделители през определено разстояние ( на руски масление петли)
По принцип ако след изхода на компресора се монтира маслоотделител, проблема се решава веднага.
radius написа:
Какво мислите за 80л буфер (че по-голям ще иска много антифриз) ?
всеки литър флуид е +, макар, че аз съм максималист и ако в учебниците пише 30-40л. за всеки киловат топлинна мощност, аз ще сложа 50-60л :)
Boyan - специалист
Аз малко неясно съм се изразил ...
Има инвертори , които работярт в диапазона от 5% до 100%.
Вашият не може да стига толкова ниско . Той работи от 10% до 100% .
Това в 99% от случаите е напълно достатъчно като регулация и няма смисъл да се слиза чак на 5% , което е опасно за компресора .
С други думи той може да се ограничи много , но това става бавно и на стъпки , освен ако ограничаването не е по токова или температурна защита.
При достигане близо до зададената температура инвертора сваля примерно 10% от развъртането и чака малко да види какво става с температурите . Ако температурата на водата ви пада ще вдигне с 5% и така с няколко проби намира точно колко да е развъртян компресора , за да удовлетвори вашето желание . След това започват фини настройки на вентилатора и EEV-то , ако прецени , че има нужда .
Но ако температурата още не пада сваля нови 10 % и пак чака .
Програмиста е заложил при колко такива итерации да се каже "Ами като не става , не става ! Почвам нов цикъл , пък дано следващият път да намеря правилното натоварване ."
Вие сте забелязали , как при студена къща графиката ви е по-равномерна .
С добавянето на термоакумулатор освен другите ползи вие давате време на процесора да си направи точните изчисления .
Това не е защото процесора е бавен , а защото системите са инертни и той изчаква няколко секунди за да интегрира правилно данните от термосензорите .
Иначе аз съм симпатизант на максимата на Мечо Пух - колкото повече , толкова повече !
Бих монтирал 200 литра буфер .
Boyan - специалист
Ако говорите за колегата Стоев от този форум съм убеден , че си разбира от работата.
Най добре е той на място да прецени . Примерно , ако няма да се сваля нивото на топлообменника под нивито на външното тяло и тръбният път е до 5-7 метра , няма какво да му се чудите .
Датчиците на Митсубиши влизат в процесора през интегратори и не ги бърка да се удължат кабелите до 10 метра .
Все пак е добре да вземете екраниран кабел .
a_stoev - майстор
Преместването би било буквално на метър на същото ниво.
По принцип, на нашите клиенти винаги ги карам да си сложат антифриз, въпреки че машините са разделни на външно тяло и хидро модул, щото тока в зимна буря не е нещо в което може да си сигурен.
шоп - майстор
a_stoev написа:
Преместването би било буквално на метър на същото ниво.
В този случай аз не бих се замислил за преправяне и вкарване на ТО вътре на топло.

И да спре тока колко дни трябва навън да е -20 за да стане темпратурата в имота отрицатлна? Водата в ОИ се точи лесно и при таакива екстемално ниски температури и липса на ел. захранване с дни по-притеснителното е замръзването на ВиК инсталацията :?
radius - майстор
Бояне, към принципния алгоритъм на инверторното управление, като добавим умния режим който ползвам -трудно може да се предвиди какво става. Давам пример, макар че вече го писах някъде:
Ползва се контролния панел за стаен термостат, като в този режим може да избирам макс. темп. на подаваща ( в момента 35С), мин. темп. на подаваща (в момента 27С), превишение над максималната ( +3С) и понижение под минималната (-5С). Време на сваляне на отчетите от стаята 20 минути. Както виждаш, задал съм много широки граници, именно за да не спирам компресора излишно. Интересно, че в началото заради силно инертната ми система и много бавно изстиваша къща, зададох време за сваляне на отчетите 60 минути ( максимума) и системата работеше по-зле. Пробвах и с 40 минути, но с 20 е най-добре засега.
Бавно изстиваща къща - вторник сутринта (6 часа) спрях отоплението при 23С в хола и 18-20С спални. Вчера вечерта в 18ч., т.е. след 36 часа, в хола беше 23С, спални 16-19С. Слънце имаше ( и е голям фактор) и двата дни, температури вън от -7 до - 3.
Тази супер инертна система не мога да си обясня защо не работи по-добре с по-редки отчети. Както и да е.
200л за 9 кВ инвертор не е ли много? Тоя ясно, че е по-добре, но дали и 80-100л няма да дадат достатъчно задоволителни резултати. Не че нещо, но 200л няма напълване ако остана с антифриз.
Преместването на ТО би било 1м назад и 50см нагоре. Иначе U образни извивки около компресора си има, ако това са маслоотделителите.
Стоев, при -10С навън за 1 седмица, температурата в къщата падна до 2С и това без никакво отопление ( т.е. почнала е да пада от 7-8С). С това искам да кажа, че нямам никакво притеснение за ТО, който е вътре. Ако няма някакво маслено-фреоново ограничение, май е най-добре да се пробваме напролет с местенето.
Естествено губя независимост, ако ми се прецака външното тяло, просто да извадя другото от гаража и да го закача.
Но пък печеля циркулация, няма разходи за антифриз, може да сложа голям буфер...
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 41

Тема "Буфер в ниско температурна система" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: