Най - вълнуващия въпрос зимно време.
andy_forresite - майстор
Вашият автомобил е например с двигател 100 kw. Толкова пише в "книжката" към него и така се води. Качвате го на стенд и отчитате 89,7 kw. Казвате си не може да е истина, повече трябва да е. Карате колата на втори стенд и получавате същата стойност. Кое е вярното сега - 100 киловата ли е или е 89,7?
И двете са верни. 100 е мощността на коляновия вал, а 89.7 е мощността, която достига до колелата. Нещо подобно е и с горелката. Обявена е като 5-20 kw, обаче какво се получава - при suspend може да си произвеждате 2-3 kw, а с хубави пелети може да стигнете до максимум да кажем 24,5 kw.
Реалната топлинна мощност към инсталацията може да я установите с топломер. Това ви е дино-стенда за мощността. Горелката може да е 20 kw, или 21,9 kw, но по-важното е каква част от тази топлинна мощност отива към дома.
Ако сравним горенето на лимита на RB30 с калпав слънчоглед с RB20 на иглолистни, които палят като барут, то в крайна сметка може да се окаже, че 20-ката дава на инсталацията повече мощност отколкото трийската. Означава ли това че 30-ката е по-кекава от 20-ката? Не.
hr.hristov57 - специалист
Мощността на котела,комплект с горелката се измерва в акредитирана лаборатория със съответната професианална апаратура (топломер,газоанализатор,прецизен кантар и др) и калибровано гориво, т.е. гориво на което е известна калоричността и състава. От получените резултати се изчислява мощността, КПД, ефективност на изгаряне, клас и др. и се издава протокол с резултатите от изпитването.Производителя е длъжен да отрази тези резултати в етикета на котела за да го пустне на пазара. Така, че погледнета какво пише на етикета на котела - иначе, другото е свободна интерпретация.
andy_forresite - майстор
Резултати от тези лаборатории изобщо не могат да бъдат купени, та последното нещо, на което ще имам доверие, е етикетът на котела...
hr.hristov57 - специалист
Нещата не са толкова прости,както някои хора си го представят. Когато на котела има етикет и стойностите за съответните параметри (в съответствие със стандарта) съвпадат със стойностите от протокола за изпитване, отговорността за евентуално несъответствие, а то може да се провери е на лабораториата, а не на производителя. Е коя акредитирана лабораториа вложила стотина хиляди евро за апаретура и куп документи за акредитация ще си позволи и срещу колко пари?... да си съсипе бизнеса. Друг е въпроса ако има разликчия в резултатите от протокола за изпитване и посоченото в етикета.
Tzinata - специалист
Незнам защо,ама вярвам само на етикет,на който има знак TUV. На наш Боко БДС-са хич не лови дикиш.
andy_forresite - майстор
Има ли табела с данните на котлите "expert" - мощност, ефективност, такива любопитни работи? На моя досега не съм видял такава, освен със серийния № :)

Tzinata, 2008-ма с целия си акъл докарах кола от Германия с преминат TUV няколко месеца преди да я взема. Какво установих у дома - спукани предни дискове от вътрешната страна (като презрели дини), всички амортисьори по моему на под 60%, като задните водеха до люлеене при преминаване през неравности в завоите, накладките колкото прегънат на две лист от вестник, луфт в двата външни корм. накрайника и луфт в ляв вътрешен. Ама с ТЮФ. МЪли! В някакъв вариант е карана като за последно или някой е пробвал в коя канавка ще отбие сама да умре, но не му се е получило. Това нямаше как да го видя заради мястото за краш-тест, ъъъ тест-драйв - ~20-ина метра между другите коли, без номера. М/у другото още я карам без да дава никакви дефекти, разбира се със сменени дискове, накладки, амортисьори...
Та къде по-точно да гледам за табела на expert-a :?
Tzinata - специалист
andy_forresite написа:
Има ли табела с данните на котлите "expert" - мощност, ефективност, такива любопитни работи? На моя досега не съм видял такава, освен със серийния № :)

Tzinata, 2008-ма с целия си акъл докарах кола от Германия с преминат TUV няколко месеца преди да я взема?
Анди тая работа е абсолютно невъзможна.Някой арабин яко те е метнал.
Айде да не спорим в тая тема за коли.
Поздрави
aspirebg - напреднал
Здравейте. При изваждане за почистване на единия датчик на оптодвойката му се скъса крачето. Някой знае ли от къде мога да купя такова нещо?
LazarGanev - "Велик майстор"
andy_forresite написа:
Има ли табела с данните на котлите "expert" - мощност, ефективност, такива любопитни работи? На моя досега не съм видял такава, освен със серийния № :)
Та къде по-точно да гледам за табела на expert-a :?
Табелата с мощността е отпред бе Анди - 20, 30, 50, скоро и 100. Но това е съвсем ориентировъчно, нали знаеш? Мощността се определя от горелката и зависи много от горивото. Ако трябва да сме точни, цифрата на Експерта указва за каква горелка е предназначен, но той може да работи с един номер по-голяма или по-малка. Ефективността се мери на цялото съоръжение Expert + RB и така е записано в сертификата. Който иска може да си вземе един Expert, да му присади своя самоделна горелка и да го даде в оторизирана лаборатория, за да си изкара сертификат. Гарантирам му максимално добър резултат! :)
stakoz - специалист
stoy@n написа:
markoscbr написа:
...нямам кондензен вентил но мисля че помпата компенсира липсата му...
Няма как помпата да ти компенсира липсата на кондензен (трипътен) вентил!

:partyman:
Моят трипътен вентил на малкия кръг на котела се развали и е изваден от 2-3 сезона, и помпата на котела "компенсира" като е нагласена да вкл. например на 49 градуса и конденз няма

Тема "Пелетни горелки GREYKO BMG и RB" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: