Всички имаме коли, нали ?
vreden - специалист
Здравейте,лошо време за акумулаторите на колите ни настава,сиреч зима.Няма по сигурен тест за това дали акумулатора ти е наред от студа.Моя не издържа теста :) .Та търсейки зарядно от комшията,ми хрумна таз идея.Дали е добра и идеи за решения да кажат по напредналите :).
shotik - майстор
Акумулатора на РС е малък сравнение с този на колата и зарядното ще е слабо за зареждането му.Зарядните за автоакумулатори са с ток около 3.5 А,напрежение към 13.5-14.5 волта.Виж какво пише на зарядното което имаш и ако има такива стойности го ползвай,но едва ли ги има.
Купи си някой прост за 20 лв ,а ако си по взискателен има такива и с различни режими на зареждане-постоянно и циклично зареждане,но те за към 35-45 лв.

Преди 15 г си купих руско зарядно-стартерно устройство /тогава за 100 000 лв=около 100 лв/,но когато ми е трябвало винаги съм запалил с негова помощ колата,но не само моята,палено е и коли с мотори по 2.5 до 3.5 л на бусчета..
vreden - специалист
Мдааа,за волтажа не бях помислял,май беше точно 12в.,ще трябва да го премеря, но за ампеража знам,че е добре някъде 4А дават тез захранвания.Но принципно си прав по добре от магазина.Но идеята ми по скоро беше за авариини ситуации дали ще може да зареди поне малко акумулатора.Ама сега като се замисля,май няма да стане с това напрежение.
shotik - майстор
Нощес бях на работа и се сетих за това което съм писал и сега като прочетох по внимателно се оказа че аз малко съм объркал нещата в смисъл ,че бях възприел въпроса като за ползване зарядно за акумулатор за лаптоп.Въпреки всичко за това което съм писал за волтаж и ампераж си е вярно,а при теб е само важно да видиш за тези параметри и за изводи да зареждаш акумулатор ако е добро захранване..
8180 - майстор
Гледам тук табелката на едно старо захранване. Доста напрежения има.
Плюсовите като правило с добър ампераж.
Допускам, че повечето са на отделни изводи на импулсен траф.
При голям мерак, сигурно може да се откачат от общата маса и да се изкомбинират - напр. 12+3V. Играчка "Направи сам":)
Нямам, обаче, представа от вътрешната схема и защитите.
Master_Kenobi - V.I.P.
shotik написа:
...Купи си някой прост за 20 лв ,а ако си по взискателен има такива и с различни режими на зареждане-постоянно и циклично зареждане,но те за към 35-45 лв...
Колега, де ги тез цени, бре! Миналата година най-скапаните китайски, за еднократна употреба, с едни тънки изходни кабелчета бяха по 27-28 лв. По-добрите, български и руски стартираха от 55-60 лв.(без цикличен заряд). Оня ден случайно ми попаднаха под погледа пак - 80 кинта и нагоре. За Сименс, да не говорим. За София става дума, де.

А зарядно от лаптоп не става. Там номиналното изходно напрежение го дават 18 волта (обикновено, май има зарядни и с по-висок волтаж) и естествено е по-високо от 18. Ще скапе акумулатора. Иначе на ампераж горе-долу е добре. 3,5 - 4 ампера. Но да не забравяме, че те са изчислени да "пълнят" батерия с капацитет няколко А/часа (не знам точно), а не акумулатор с минимум 55-60 А/ч. Ако ги напънем в такъв режим сигурно ще има и странични ефекти: обезформяне кутията на зарядното и стремеж към разливане върху прилежащата повърхност, остър натрапчив мириз и задимяване, не дай Боже и запламяване на обекта. :-D :-D :-D
Ама споко, сигурно някоя вътрешна защита ще сработи, бъкани са с такива. Преди две години буквално удавихме едно такова зарядно при локално наводнение - цялото под вода, часове наред, при работещ лаптоп. И нищо му нямаше на лаптопа и на бушона. Зарядното отгърмя, де, но опази машинката и мрежата.
shotik - майстор
цитат:Колега, де ги тез цени, бре!

В събота на Битака иди и ще намериш ! Миналата събота ги гледах ,но мен не ми трябват ,защото си имам.За циклично ,този който го продава е най често на масите заграждащи циганската част .Зарядното представлява черна кутия около 20Х20Х 5 см и отпред има ампермер и два бутона.
Master_Kenobi - V.I.P.
Всъщност, какво разбираш под
различни режими на зареждане-постоянно и циклично зареждане.
Да нямаш предвид цикъла разряд - заряд?
shotik - майстор
При пускане на зарядното започва да работи като постоянно зареждане на акумулатора,като се натисне копче /там е означено/започва да зарежда около 40 сек. и да разрежда за около 20 сек.,което се вижда по ампермера,дотогава докато го спреш.В инструкцията пише ,че по този начин може да поддържаш акумулатора свален от колата в продължение на месеци и винаги да е готов за слагане и ползване.
Master_Kenobi - V.I.P.
Тва пък е егати изг**ицата! :shock: Мирише ми на китайска измишльотина. Дано го нямат Бош и Сименс. :shock:

Доколкото си спомням, теорията гласеше, че оловните акумулатори имат най-дълъг живот при спазване на пълния цикъл заряд-разряд и акумулаторът трябва да се съхранява зареден. Веднъж-дваж годишно този цикъл трябва да се прави за акумулатори "на склад".
Като си помисля, че препоръчителният ток на разряд е 10% от капацитета му, се чудя какво толкова ще се разреди от него за 20 сек. Примерно: За 60 А/ч акумулатор - 10% = 6А х 20 сек.=0,0333333 А/ч разряд?! :shock: (Разбирай - 0,05555% от общия капацитет!) :? :? :? И после заряд. Естествено за 40 сек. щото батерията е претъпкана и ток трудно "влиза". И ква е файдата от това "гъделичкане" на акумулатора?! Да държиш "топли" електродите? Ми няма ли да сулфатизират по-бързо ли? Не разбирам. Ако има смисъл - обяснете ми го. Прилича ми по-скоро на тъп търговски трик. :sad:

Тема "Зарядно за акумулатор от захранване за РС" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: