От мобилни телефони до цифрови камери
MamaMy - майстор
kozl написа:
...Какво значи с две намотки. Темата е пасивна, а това е активно. Активно озвучително тяло с две намотки :?...
Двунамотачните басови говорители се връзват към двата канала едновременно. То в басите няма стерео ефект и производителите се възползват от това.
kozl - майстор
Ок.
Но тези от снимките на Пунтото такива ли са? Оти са му две намотки, като си има крайно стъпало :?
Тука вече ще гадая, защото не съм се срещал говорители с такава система. Предполагам, че ако говорител с 2 намотки, галванично разделени се захрани през стерео, мостово крайно стъпало ще работи с удвоена мощност :?
tzetz009 - специалист
Ето къде са изводите на двете намотки .
Прикачен файл:
dsci0004_110 - Копие.jpg
dsci0004_110 - Копие.jpg (35.08 KиБ) Видяна 1376 пъти
.

:partyman: :partyman: :partyman:
MamaMy - майстор
Според мен този усилвател е там повече заради активните филтри отколкото като усилвател.
resistbody - майстор
MamaMy написа:
kozl написа:
...Какво значи с две намотки. Темата е пасивна, а това е активно. Активно озвучително тяло с две намотки :?...
Двунамотачните басови говорители се връзват към двата канала едновременно. То в басите няма стерео ефект и производителите се възползват от това.
НЕ е правилно така, винаги има разлика в каналите, намотките успоредно/последователно, 2-каналния на бридж...
Навремето доста пари строших по тая мания...
kozl - майстор
В случая на Пунтото не е ясно сигнала от къде идва и как се обработва преди входа на крайното стъпало. Някъде в СССР-ското радио имаше схема на цяла озвучителна система с активно разделяне на честотите с три отделни крайни стъпала за честотните обхвати, вкл.общо стъпало за НЧ и обща за двата канала озвучителна тонколона за НЧ. Двата канала на стереото през предусилвател +НЧ филтър се смесват преди крайното НЧ стъпало.
Ако сигнала се обработва по подобен начин за Пунтото, то в двете намотки няма да има стерео разлика :roll: А ефекта, че без повишаване на захранващото напрежение е добавена още мощност във високоговорителя. И все пак това са предположения. На снимката е видно - радиатор за охлаждане вероятно на крайни стъпала и четири независими входа във говорителчето.
MamaMy - майстор
Ми тя работата е проста. Ако се използва в колата стандартен 4 омов говорител, то максималната мощност върху него при размах 12 волта на крайното стъпало (мостова схема) би била в идеалния случай 36 вата. За да се постигне по-голяма мощност трябва да се повиши захранващото напрежение, да се понижи съпротивлението на намотката на говорителя или да се увеличат бройките на крайните стъпала и говорителите вързани към тях. Това второто обаче не е за предпочитане тъй като ще се понижи чувствителността му и ефекта ще е доста големи изкривявания и пропадания в звуковата картина. Повишаването на напрежението може да се постигне и с помощта на инвертор, но това ще доведе до допълнително оскъпяване и вкарване на смущения и пак лошо качество. Остава да увеличат броя на крайните стъпала. Това увеличение на цената го компенсират с намаляване броя на говорителите. С 4 стъпала по 18 вата вързани 2х2 в мост и с един говорител постигат приблизително 60 вата мощност. Избягването на разликите между двата канала пък е супер лесно. Усилват моно сигнал получен след филтрирането с НЧ филтър и обединяване на двата канала. Така резултата е гарантиран на максимално ниска цена. Ефекта съм го чувал на живо в един Пасат 4 комби. Подобен суббуфер в задния ляв калник. Говорителчето изглежда смешно малко, но ефекта е уауу.
keymaker - специалист
Съвременните усилватели си имат вградено повишаване на напрежението,с цел повишаване на изходните мощности, както и съответните входове. Интересното е да се изработи правилната по обем и размер кутия,която да извлече максималното качество от говорителя. Допреди 4-5 години изработвах за една фирма кутии по техни размери и резултатите с различни от предназначените за този обем говорители бяха меко казано смешни. На моята каляска имах музика колкото за три сватби 3 бр. четири канални усилвателя с по 300 истински вата всеки, акумулатор 90 а/ч. и 2 алтернатора по 120А. Имай в предвид, че качеството на " касетофона" има пряко отношение към крайния резултат ( звука) . Общовзето нещата са доста комплексни и самата окомплектовка е много важна.
MamaMy - майстор
Под "Крайно стъпало" до сега имахме предвид отделни чипове, а не цели уреди за които ти говориш. Разликата в цените е огромна за производителя. Той гледа да намали броя на чиповете. С две думи, как да ползва половин от твоя уред. Ако някой реши сам да си озвучава колата въпроса е съвсем отделен и няма нищо общо с дадената тема. :)
kozl - майстор
Темата пасивна още с втори пост стана активна :roll:
Но пунтова идея мене ме плени, щото местота в купето пощади и начина по който мощността се удвои.
Не става въпрос за качество [-X
Много готин часовник ве Тошко. Да обаче майката ми разгонват батериите в куфарите. Който се е забавлявал с Шкумбата ще се сети.

Тема "Искам да добавя пасивен суббуфер в колата" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: