Viali70 написа: Това значи ,че новата технология трябва да е по качествена.. Ако си наясно с новите двигатели моля разясни..Не съм твърдял нито че са по-здрави,нито обратното.Имам стаж със старите,върху новите нямам наблюдения.Но назад по темата тези неща ги обсъждахме надълго и нашироко.Накратко- опитват да премахнат недостатъците на двутактовия двигател или по-точно да се справят с непълното продухване на цилиндъра след работния такт.При обикновените двут. мотори буталото като слиза надолу избутва през преливниците новопостъпилата в картера прясна смес.Въпросната смес навлиза в цилиндъра и доизбутва останалите изгорели газове от предишния работен такт,но заедно с тях и част от тази прясна смес излиза в аспуха.В новите мотори веднага след работния такт вкарват порция(да я наречем струя) чист въздух за продухване и чак след това се отварят преливниците за сместта от картера.В рекламите производителите твърдят,че това водело до големи икономии на гориво и до сериозно повишаване на екологичноста.От там нататък сухия въздух как и дали влияе на ресурса на така и така капризния откъм мазане двутактов мотор нямам никаква идея.Знам,че за новите мотори се препоръчват и изискват и по-специални масла.Работещите с новите машини да споделят какви са им впечатленията.
Иначе както е най-често е и при автомобилите,така и тук технологийте на практика са едни и същи при всички производители ,само наименованията са различни-цилиндрите вече имат освен двата преливника за основната смес и още два за продухването с въздух и затова се води четириканална,two-mix и т.н. бла,бла...Резултата е усложнена двутактова пампаретка,която само времето и реалната работа могат да докажат или отрекат.Но така или иначе екологичните норми са наложили тази идея,така че това е бъдещето и каквито и да са реалните резултати от тези новости връщане назад няма да има.