Описано ли е в темата как работи ТРВ и въздействието му върху процесите в системата? Не намирам някаква по подробна информация в нета.
Мога да го обясня просто с малко думи.
ТРВ то се грижи в компресора да не навлезе течен фреон. Това е смърт за компресора.
За целта то се грижи да има прегряване на фреоновите пари. В масовият случай около 5 градуса
Устроено е много просто: дюза и стержен. Командването на стержена става чрез неръждаема мембрана, която от своя страна се командва от термобалон, който е монтиран на изхода на изпарителя.
Просто и безотказно, чиста механика, която се задвижва от налягане променящо се от измененията в температурата.
За повече подробности, как се регулира и как се подбира дюзата спрямо мощността трябва спецовете да кажат
Има ТРВ с външно изтавняване, МОР и т.н.....