Най - вълнуващия въпрос зимно време.
djendov - специалист
Шопе, хубаво обесняваш, ама като за ученик ;)

Всъщност това със скобите не е точно така. Силата на опън не е в противоположна посока на набиването. При мен силата беше по хоризонтал, а не по вертикал(изскубване).
Тръбите целяха да се опънат, а не да се надигнат. Тогава силата действаща на скобата се предава в два вектора. Единия към едното и краче, по хоризонтала и на другото краче, което вече се опитва да се изскубне и да се отвори едновременно във хпса или епса...т.е. Само на него действа това с площа на отворените контри
djendov - специалист
чет юни 07, 2018 5:10 pmsyncho написа:
хммм сега като се замисля проблемът при скобите, които ползвах беше, че контрите им бяха доста твърди и направо пробиваха xps-a, а не се сгъваха. Явно тези, които ползваш са доста по-меки.
И при мен го пробиваха, но после не излизаха. В предния пост обеснявам защо...
Моите контри също бяха много твърди и не се свиваха при влизане в хпса, ами направо си пробиваха кратерче.
шоп - майстор
Най-лесно се монтира тръба, когато е топло, лятото.
Хвърлям за 1-2 часа рулото на слънце и тръбата омеква.

Когато е студено е по-мъка. От един човек разпъването става с помоща на самоделна въртяща се макара, а от двама единият търкаля рулото по разчертаната изолация, а други кове скобите.
burd - специалист
Добре поразбуних духовете и понаучих това онова.
Сега имам следния въпрос - как се включва интелигентно отопление.
Давам пример- искам подово като основно и радиатор при нужда без да въртя кранове.
Единия вариант е подово на 30-35гр и натам с главата на радиатора, но има шанс да прегрее.
Искам термостата по приоритет да оправя първо подовото, после радиатора. Има ли такъв ?
Virtex - майстор
чет юни 07, 2018 2:57 pmшоп написа:
В момента цената на м3 фоам борд с дебелина 30-40-50 и 60 мм в София е на промоция. Аз се възползвах от промоцията. За количества на промоцията има и промоция :wink:
Може ли малко повече информация по този цитат ? :) Къде, какво, цени и т.н. :-D
lov - майстор
чет юни 07, 2018 11:07 pmburd написа:
Добре поразбуних духовете и понаучих това онова.
Сега имам следния въпрос - как се включва интелигентно отопление.
Давам пример- искам подово като основно и радиатор при нужда без да въртя кранове.
Единия вариант е подово на 30-35гр и натам с главата на радиатора, но има шанс да прегрее.
Искам термостата по приоритет да оправя първо подовото, после радиатора. Има ли такъв ?
Писах няколко пъти във форума как съм ги направил моите подови а и как го правят хората на вън но тука все се почва дебитомери ограничаване на входящата температура и т.н.
А и в интерес на истината и такива термовентили не можах да намеря някой да предлага у нас та се наложи малко да импровизирам с наличното.
Регулирането става с контрол на температурата на изходящата вода. Да поясня и повторя щото някои бъркат и си мислят че следя температурата на пода а и предлагат разни вентили с изнесена сонда предвидени за такава цел. Следя конкретно само температурата на изходящата вода.
При достатъчен дебит от студено състояние на системата загряването на подовите стартирана на максимум на всички кръгове независимо от тяхната дължина. Нямам ограничаване или изравняване на дебити за всеки отделен кръг. Интересува ме само какво излиза от всеки и дали е достигнал зададената работна температура. Радиаторите които са в паралел в началото и те също тръгват на максимум и след достигането на някаква предварително зададена температура в помещението се ограничават от техните термоглави. И при загрято и влязло вече в режим подово те окончателно спират тъй като подовото отдава вече достатъчно за да се отоплява стаята. Радиаторите съответно вече спират да функционират като отопление. И дори при екстрени охлаждания да се включат отново тъй като подовото е доста инертно то е само за времето докато се нормализира температурата и става доста по бързо и с това само се подобрява комфорта.
Някои веднага ще скочат че подаването на висока температура ще напука плочките и не знам какво си. Замазките са ми армирани достатъчно добре а за толкова години нямам нито една напукана или отлепена плочка. Не можах да се спогодя със скобите обсъждане по горе та си карах класиката заварени скари и свински опашки. И след като ги навържа слагах още по една скара от горе.
Имам дори и подови под ламинат и там също нямам никакви проблеми. Освен че малко по бавно става затоплянето и в началото радиатора в това помещение е като основен отоплител.
шоп - майстор
И с тел става привръзването.
Обаче друго е интересно, обърнете внимание на подложките под мрежата :idea:

Тук вече армировката върши работа. Могло е и по-често подлагане, но не е и като да лепнеш мрежата за изолацията.

Прикачен файл

мп.jpeg
radius - майстор
Да се смята, че замазката ще работи като железобетон, е доста оптимистично. Така че според мен няма смисъл от дистанционери - така или иначе материала на замазката е слаб, ронлив и не може да се очаква да стане здрав. Поне това съм видял и изпитал.
Даже имам едни огромни съмнения, че земновлажната замазка (дори с пластификатор) е прекалено суха и зърнеста и не отнема топлината по най-добрия начин от тръбите.
lov - майстор
Като си я правиш сам какво ти пречи да я засилиш. Но и никой не казва че трябва да изпълнява ролята на желязобетонна плоча. При мен бетонобъркачката в стаята и се бърка на място и освен пластификатор слагах и фибри. :-D При огромната площ която има и достатъчно тръба е безсмислено да спорим колко отнема от тръбите и колко няма де е ефективна щото била пореста и не знам какво си. То и според същата логика и под ламината няма да топли щото той е изолатор. :lol:
Заебал съм всякакви теории :) и съм си го направил както знам и доказано работи.Споделил съм с останалите и повече нямам какво да казвам или убеждавам някого.
шоп - майстор
Относно фибрите:
сезал нарязан на по 4-5 см дължина и с отделени една от друга нишки върши отлична работа :)

Тема "Водно подово отопление" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: