Всичко свързано с въздушния поток, който дишаме.
Hursa - майстор
Дали не може причината да бъде и в деформирана (смачкана) капилярна тръбичка и поради това ограничен разход на фреон (или "задръстена" от отложения, но пък какво ще се отлага).
А логиката пак същата - твърде ниско налягане в изпарителя и ограничен разход на фреон. В резултат фреона се изпарява при значително по ниска температура, но поради малкия разход (и по-голямата температурна разлика) успява да се изпари контактувайки с по-малка площ от топлообменика - "близо" до входа. А останалата част от топлообменика "работи на прегряване" доближавайки температурата на изпарения фреон до стайната. Замръзналата площ малко се увеличава в резултат на влошения топлообмен поради отлагането на скреж по изпарителните повърхности в областите около входа.
(Ако причината е във вентилатора на изпарителя или задръстени въздушни филтри - по скоро би вкарал неизпарен фреон в компресора.)
moimoimoi - майстор
намерих познати техници ,дойдоха доляха 240 грама фреон и климатика работи перфектно,взеха 50лева
шоп - майстор
вт юли 24, 2018 3:03 pmmoimoimoi написа:
намерих познати техници ,дойдоха доляха 240 грама фреон и климатика работи перфектно,взеха 50лева
Браво колега!
Радвам се, че се е решил проблема. Това е тема: питаш, отговарят ти и не забравяш накрая да споделиш как е отстранен проблема.
Така темата е полезна за всички, които ще я четат след време.

Фреона какъв е?
22
407С
410
137
....

Питам , зашото и аз имам подобен проблем, не същият и ако нямаш нищо напротив ще го задам в темата ти за да не отварям нова. При мен фреона е 407С
moimoimoi - майстор
фреона ми е R410A , на климатика пише че му трябват 930грама
при мен техниците не източваха фреона а направо доляха на няколко пъти като гледаха показанията на манометъра и това дали замръзва тънката тръба дето излиза от външното тяло
Последна промяна от moimoimoi на вт юли 24, 2018 8:07 pm, променено общо 1 път.
preslav - майстор
вт юли 24, 2018 3:54 pmшоп написа:
Питам , зашото и аз имам подобен проблем, не същият и ако нямаш нищо напротив ще го задам в темата ти за да не отварям нова. При мен фреона е 407С
Доколкото ми е известно 407С е многокомпонентен и не се долива, а се изхвърля всичко останало в климатика и се зарежда с нов фреон според табелката.
Хубаво е системата да се провери за пропуски, по-принцип фреонът няма къде да се губи.
шоп - майстор
вт юли 24, 2018 4:10 pmpreslav написа:

Доколкото ми е известно 407С е многокомпонентен и не се долива
Така е.
Обаче и 410 е многокомпонентен :? :? :? А сега де?
И при него не се долива...
plamen6703 - майстор
И при двата се "долива", носят от 10% за "407" до 20% за "410" , това го казвам така общо и на ангро. Ако се прави както трябва да се прави, трябва да има "събирачка" на фреона, да се ползва везна и да се обслужи както пише по книгите :wink: ! :partyman:
шоп - майстор
вт юли 24, 2018 4:58 pmplamen6703 написа:
И при двата се "долива", носят от 10% за "407" до 20% за "410" ,
Благодаря!
Полезна информация според мен без да съм спец е и доста логична.

Сега да споделя и моя проблем:

Преместих климатик Мидея с фреон 407С
Събрах фреона във външното тяло. Ползвах манометричен блок, замерих налягането и съм сигурен, че събрах целия фреон.

Монтирах климатика на новото му място. Вакуумирах 25-30 мин с качествена трифазна вакуум помпа ГДР производство. Няма течове при вакум тест и при тест с вода и веро/течен сапун/

Обаче при охлаждане вътрешното тяло духа само 15 градуса, а дебелата/ газовата / тръба на външното тяло се обледенява цялата в скреж!

Според мен или фреона е малко или съм пречупил тръба при монтажа? :?
Моля за съвет и идея как да отстраня пороблема.

П.П.
Мога да поста и снимки. Налягането на фреона е около 2- 2.2 бара при режим охлаждане.
plamen6703 - майстор
Правя една уговорка, че пишем условно, защото все пак обсъждаме по интернет :) Значи при "407" лятото налягането трябва да е от порядъка на 4-5br, зимният период 20-25br. Според мен проблема не е в пречупена тръба при монтажа!

Тема "замръзващо вътрешно тяло на климатик" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: