• 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 13
Предимства, недостатъци, цени, материали, планове, пасивни къщи и т.н.
Руди - майстор
Топлинното разширение е проблем, когато опорите не са подаваеми, например шахта,
канал или сутерен с дебели бетонни стени.
За греда, дълга 6 м, при 40 градуса температурна разлика (монтираш при +20, зимата
става -20) се очаква по-малко от 3 мм свиване/удължение, което се поема спокойно от
колоните. Освен това HEA е широкофланшово сечение и няма да се изметне от натиск.

Ако ще монтираш планката в пресния бетон, помисли си как ще я фиксираш и
нивелираш в проектното положение.
BLUEPUPIL-2 - специалист
чет сеп 13, 2018 1:19 pmnas123 написа:
ср сеп 12, 2018 7:01 pmBLUEPUPIL-2 написа:
Две по-малки планки от двете страни на колоните под оста на HEA. Местното натоварване върху бетона ще е по-малко при сеизмична сила.
Имаш предвид напречно на оста 2 планки? Или по дължина на НЕА?
Сложени са покрай кофража, отсрани на колоната, а не отгоре и не пречат на бетонирането защото заемат по 1см, отгоре завършват с винкел, който стърчи навън от колоната и с по два болта(общо 4) се хваща за долния фланш на НЕА.
чет сеп 13, 2018 1:19 pmnas123 написа:
А ако е 25/25 планката, аз си мислех веднага след изливането на бетона да я вкарам и нивелирам. Не е ли това най-лесният начин?
Мустаците ще са хлабави. Ако държиш на заварки, ето ти един още по-лесен вариант- изоставяш планката и вбетонираш вместо нея, точно по средата на колоната и перпендикулярно на НЕА едно „п“ с мустаци и заваряваш за него. Бетонирането не е възпрепятствано.
brick - специалист
Най-добре е да има едновременно:
1. Хоризонтална нивелирана планка отгоре, фиксирана чрез вбетонирани мустаци, която служи да предава вертикалния товар центрично на колоната, разпределен равномерно по площ. Гредата само лежи върху планката, без да е захваната към нея.
2. Две вертикални планки с винкели по схемата на BLUEPUPIL2, но без да стърчат над бетона, към които гредата се хваща с болтове или заварява. Те фиксират гредата и предават сеизмичните сили и хоризонталния опън/натиск от температурните деформации, но не носят вертикален товар (макар че, строго погледнато, във варианта със заваряване системата греда/колона става статично неопределима).

Бетонирането на мустаците и нивелирането на хоризонталната планка може да се реши така. Мустаците (4 бр.) се правят П-образни от огънат арматурен прът и се привързват с тел от вътрешната страна на най-горните бигли, от четирите страни, така че хоризонталната част на П-то да стърчи малко над бетона и да лежи в една равнина с планката.

Веднага след изливането на бетона върху него се полага слой от ~10 мм здрава цименто-пясъчна замазка (пропорция 1:2), която ще се спои в едно цяло с бетона и изравнява повърхността му. Замазката се заглажда и нивелира с шпакла, върху нея се поставя квадратната планка (приблизително 20 х 20 см), която е влиза почти плътно между хоризонталните части на П-тата, и после планката се нивелира прецизно с леки удари с гумен чук. Даже няма нужда да се заварява към мустаците - те ще я фиксират от четирите страни и няма накъде да избяга. Тя е само подложка между гредата и колоната, а захващането на гредата към колоната става с вертикалните планки.
BLUEPUPIL-2 - специалист
пет сеп 14, 2018 10:49 ambrick написа:
Най-добре е да има едновременно:
1. Хоризонтална нивелирана планка отгоре, фиксирана чрез вбетонирани мустаци, която служи да предава вертикалния товар центрично на колоната, разпределен равномерно по площ. Гредата само лежи върху планката, без да е захваната към нея.
Да така е, но според мен, при такива малки натоварвания, няма нужда от планка, защото има дублиране, долната повърност на НЕА е достатъчно голяма-20х25 и няма да има местно смачкване на бетона- профила на НЕА е квадратен т.е. с голяма повърхност на фланшовете и това е една от основните причини да го препоръчвам при комбинацията на стомана с бетон и дърво.
пет сеп 14, 2018 10:49 ambrick написа:
2. Две вертикални планки с винкели по схемата на BLUEPUPIL2, но без да стърчат над бетона, към които гредата се хваща с болтове или заварява. Те фиксират гредата и предават сеизмичните сили и хоризонталния опън/натиск от температурните деформации, но не носят вертикален товар (макар че, строго погледнато, във варианта със заваряване системата греда/колона става статично неопределима).
Тук brick навлезе в дебрите на Structural Analysis. Ако се направи заварка в зависимост от конкретните характеристики на съединението връзката колона греда влиза между двете крайни идеализирани състояния. От ставно до кораво съедининие. Заваръчното съединение ще се опитва да прехвърли огъващия момент от гредата към колоната. При ставна връзка имаме 0% прехвърляне. При корава 100%. Истината е винаги някъде по средата.
Руди - майстор
Увлякохте се...
Нито детайла може да предаде, нито колоната да поеме някакъв реален момент в горния си край, но няма да се наложи.
Това, което приляга на този форум е планка с мустаци на главата на колоната, цопната в пресния бетон, нивелирана доколкото е възможно.
До 2-3 мм неравност се поема от заварката, за повече се подлагат метални парчета и се заваряват.
nas123 - напреднал
До вкъщи има един строеж и днес се заговорих с техническия му ръководител за моя навес. Човекът е сериозен, с много опит.

Та той каза, че колоните трябва да бъдат 40х20, а не 25х25, както съм ги мислел. Смятате ли, че е прав? 25х25 биха ли поддали при някакви условия?

Също така посъветва да разширя фундаментите до 60х60. Сега са около 45х45 см. Евентуално да ги разширя в дъното, за да стъпват на по-широко?

Арматура каза да сложа номер 14 и бигли номер 10.
EDI - майстор
От обикновен навес 6х2,5 метра, стана прекалено голямо главоболие ми се струва.
BLUEPUPIL-2 - специалист
съб сеп 15, 2018 12:22 amnas123 написа:
той каза, че колоните трябва да бъдат 40х20, а не 25х25, както съм ги мислел. Смятате ли, че е прав? 25х25 биха ли поддали при някакви условия?
Правоъгълни, колони се тургат, когато огъващия момент и латералната сила в едното направление са по-големи от тези в другото. Тука, няма такова нещо и колона 40х20 би означавала, че е налице неадекватно сечечение, което в направлението 20см ще се представи по-зле от колона 25х25.
съб сеп 15, 2018 12:22 amnas123 написа:
Арматура каза да сложа номер 14 и бигли номер 10.
И номер 12 ще стане, и ф6.5 бигли, биха били достатъчни за да се справят, ако са по-нагъсто, което е по-добрия вариант при еднакво тегло на използваната стомана от бигли N10 разположени по-нарядко.
съб сеп 15, 2018 12:22 amnas123 написа:
Също така посъветва да разширя фундаментите до 60х60. Сега са около 45х45 см. Евентуално да ги разширя в дъното, за да стъпват на по-широко?
Направи го на две стъпки 60x60 и 40x40, всяка с височина по 50см, и както го искаш- 80см в земята и 20см над нея. Няма нужда да го армираш.
съб сеп 15, 2018 12:22 amnas123 написа:
…техническия му ръководител… Човекът е сериозен, с много опит.
Ама, май нещо му нямаш доверие, щом искаш да коментираме предложенията му. Получи, повече от достатъчно количество съвети, размери, числа и препоръки за фундамента, двете колони и гредата, които нямаше да имаш, дори да си беше платил за едно проектче, така че спокойно можеш да почнеш да ги правиш. Със сигурност ще имаш запас от носимоспособност, с който много малко сгради могат да се похвалят. Чакаме обещаните снимки!
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 13

Тема "Едноскатен навес" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: