Ел. инструментите. Консумативи.
koveslav - майстор
И това сме го писали-на моторите(всички бяха двутактови) едно време от есента до пролетта сместа си стоеше в резервоарите.Карал съм и доста наточена двутактова Хонда,на която помпата за разделно мазане беше сдала багажа и бърках сместта в резервоара.Никога не е имало проблеми от престоя на смесите и при нея.Ако има проблем и горивото е било старичко още преди да ти го продадат и след престоя се е скапало наистина,то веднага го разбираш и по паленето и по работата на машината.На мотофрезата пък никога не съм източвал старото гориво,а спирам да я ползвам в края на юли или най-късно средата на август и после се пали чак края на февруари,даже март според годината.Тая патардия с горивата е отскоро.На резачките,докато работехме навремето също не си спомням да е точено горивото за няколко месеца зимен престой...Просто ми стана чудно,не искам да подвеждам никого да се прави на герой и да не му пука,но са много странни тези "новости".... А и щом има измислени подходящи подобрители-пак ще се повторя,но наистина ли на големите производители на масла и горива не им пука за трайността на смесите и не си подобряват продуктите,за да ги няма тези дертове?Много съмнително звучи,не мислите ли?
iivanov - майстор
Мм , мисля , че и двамата давате примери с поплавкови , а не с мембрани карбуратори . Както и да е . Това го казват специалистите от БП , а не аз . На фрезата също не съм източвал горивото . Не и харесва и от време навреме прави магарии , ама като я разстрия хубаво и се оправя .
keymaker - специалист
Какво е общото и различното при горивата и салама,сиренето и др. от едно време и сега?
Открих 10 л. бензин А86 в метална туба и миришеше на бензин , а в идентична туба (и двете съм ги шамаросал от поделението в което бях войник) си бях заделил една 10-тичка за зор заман и като я душнах започнах да псувам тоя дето е сипал блажна боя в тубата, е тоя явно бях аз ,ама вътре се оказа бензин сипан година и месец-два преди псуването.
Няма как без добавки да се спрат процесите заложени още при произвосдтвото на бензина. От маслата за моторетки съм виждал доста грозни картинки в бутало-цилиндровата група, нещо май не издържат на оборотите или на температурите ,защото в повечето случаи допреди да угасят машината за повече от час всичко е ОК, а след изстиването вече няма компресия.
dragozow - майстор
Скапва се и то яко, аз имам събрана "двутактова смес" от машини на клиенти в сервиза, нищо общо няма това с бензин.
koveslav - майстор
ср окт 10, 2018 7:34 amkeymaker написа:
.....бях заделил една 10-тичка за зор заман и като я душнах започнах да псувам тоя дето е сипал блажна боя в тубата, е тоя явно бях аз ,ама вътре се оказа бензин сипан година и месец-два преди псуването.
Няма как без добавки да се спрат процесите заложени още при произвосдтвото на бензина....
E все пак стигнахме до източника на диверсията,така да се каже.Значи производителя на бензини е виновен,защото вече залага така да се каже програмирано стареене.А едни други фирми са измислили добавки за елиминиране на този ефект....Ок,така да бъде.Поне да имаме ясна теза по въпроса.Всички съгласни ли са с тези изводи и звучат ли те правдоподобно?! Значи купим ли си бензин,купуваме и добавките и чак тогава имаме нормално гориво....ми добре,така да бъде.
kuger - майстор
Каквото и да говорим, бензина си старее, пада му октановото число, част от тежките въглеводороди /съставна част/се утаяват. Леките въглеводороди се изпаряват. Всичко това влошава качеството.
Пресния бензин няма нужда от добавки.
За маслото, добавяно в бензина, ами то също старее, променя състава си, разлага се.
Разните добавки забавят процесите, но не ги спират.

Но да изхвърлям пари /гориво/ няма как да стане! Не ме гони чак толкова параноята. Готова смес, съхранявана в прозрачна бутилка на тъмно почти година, смея да твърдя, че не си е променила драстично качеството, и си върши работата. Но затворена херметично.
Знам на какво прилича карбуратор, престоял с гориво, но много старо, над две години.
До сега нито с 4-тактов, нито с 2-тактов двигател не съм имал проблеми от гориво.

Решението в крайна сметка си е на собственика на машините, моето не налагам никому.
iivanov - майстор
Коце , то винаги има добавки . Доколкото знам чистият дестилат го докарва до 76 октана . Оттам нататък е баене .
koveslav - майстор
Кугер даде изчерпателен отговор и съм напълно съгласен.С една забележка-карба страда както от изсъхването на горивото в него,така и (особено мембранните,с платната) от стоене на сухо.За целта-периодично допълване,припомпване,припалване или както искате така го правете,но да се пълни периодично.Само ако е сигурно,че машината няма да работи много дълго време,само тогава пълно изпразване на горивната система.Причината-дори и като "изгорите" горивото от карбуратора,то машината гасне преди то да е свършило съвсем в обема му.Минималното оставащо количество скоростно се изпарява (много бързо в сравнение с пълен карбуратор,който ще изсъхне след седмици или повече,зависи от големината му и обема гориво в него) и съответно остатъците започват да се трупат по платна,жигльори,канали и се спичат напълно,а не всички от тях се разтварят при следващото ползване.Така,че и това не е пълна гаранция за добро стопанисване,дори прекалено честото практикуване на този метод може да даде и по-лоши резултати,добавяйки и проблема на сухите платна.
Абе като цяло,закона че "Машина не се плаши от работа,а се плаши от стоене" си е валиден за всички двигатели с вътрешно горене.Ако не ползвате пълноценно и сравнително редовно такава машина,то тя си е само още една беля вкъщи.
mavryt4o - майстор
Наскоро си купих от щил една залежала 044 .Знам че вече няма връщане назад но все си мисля че старите модели са по-добри от сегашните и съм направил правилен избор.Цената е хилядарка а за моите нужди ми трябва колкото се може повеч мощ до тази цена.Мислите ли че съм постъпил правилно.Показвам и за какво я ползвам.(ако я види дистрибутора край с гаранцията :lol: )

Прикачен файл

20181004_124433.jpg
iivanov - майстор
Пуу , откъде ги изкопавате такива оферти , бе ? :partyman:

Тема "Тема за резачките и моторните триони" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: