• 1
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
Всички имаме коли, нали ?
lov - майстор
Една варта ми изкара повече от 10 години да не се заричам че и 12. Свалих я от колата зимата в едни големи студове че вече нямаше на къде. Кат се затопли я дадох на един комшия да сложи нещо в колата че уж ще я маха. Но се проточи чак до есента и цяло лято бръмка с него. Е ако я остави на фарове 15 минути и иска бутане. :lol: Но това е за акумулатор от марката но дошъл с автомобила. Купувал съм си после от тука и няма разлика с куча марка. :x
А иначе чукай на дърво но по често заминават четки от колкото диоден блок.
nikolov333 - майстор
С моя късмет, само диодни блокове и статори ми гърмят..втулки съм сменял веднъж, а четки май никога.. :? Сегашния е рециклиран за 290 кинта с гаранция 3-ри месеца, а реално изкара година и 8, като имаш предвид, че въртя минимум километри и реално на дали съм минал с него 20000.. Тогава бях в бокса само 2-3 дни :-D viewtopic.php?f=36&t=53437
kozl - майстор
пет окт 26, 2018 8:24 pmКики написа:
А би ли обяснил кво значи "затреждане по ток" на оловен акумулатор?
Зареждане със зададен ток през акумулатора (препоръчителен заряден ток или по-малък), без да се следи напрежението. Следи се гъстотата на електролита.
Кики - специалист
kozl написа:
пет окт 26, 2018 8:24 pmКики написа:
А би ли обяснил кво значи "затреждане по ток" на оловен акумулатор?
Зареждане със зададен ток през акумулатора (препоръчителен заряден ток или по-малък), без да се следи напрежението. Следи се гъстотата на електролита.
Това е неправилно за оловно-киселинен акумулатор, да следиш само гъстотата на нов акумулатор става но на сулфатизирал стар ще има доста да чакаш да достигне приемливи стойности. И ако гонейки гъстота на добре сулфатизирали плочи се стремиш да поддържаш константен ток то това може да се постигне само с увеличаване на напрежението в процеса на заряда., като стойностите могат да достигнат 17 - 18 волта което е убийство за акумулатора.
Правилното зареждане е ПО напрежение като същото се забива на 14,4 - макс. 14,6 волта и се ограничава тока на 1/10 (може и по-малък даже по-добре) от капацитета на акумулатора защото в началото на силно разреден акумулатор тока може да стигне и до 1/20 от капацитета. В процеса на заряд естествено токът започва да пада като при достигане на зададените 14,4 волта може да падне до 1/100 от капацитета, че и повече. През цялото това време се измерва гъстотата при възможност през два часа и в момента в който спре да се покачва трябва да спреш със заряда, това показва че той (акумулатора) повече няма да "поеме". Ако гъстотата не е достигнала нормата 1,28 за нашия климат то значи че има сулфатизация на плочите и се минава на т.н десулфатизация, демек разряд>заряд>разряд>заряд и така докато достигне 1,28. Това е за стандартен акумулатор. Има едни акумулатори по технология Ca-Cа, демек калций-калций за които производителите препоръчват за пълноценно зареждане да се достигат 15,2 волта, което в колата няма как да стане. Другата технология пък AGM се ограничава на макс. 14 - 14,2 волта при заряд и това е съобразено при алтернаторите на автомобилите предназначени за този тип акумулатори (обикновено старт-стоп системите).
kozl - майстор
нед окт 28, 2018 12:46 amКики написа:
kozl написа:
пет окт 26, 2018 8:24 pmКики написа:
А би ли обяснил кво значи "затреждане по ток" на оловен акумулатор?
Зареждане със зададен ток през акумулатора (препоръчителен заряден ток или по-малък), без да се следи напрежението. Следи се гъстотата на електролита.
Това е неправилно за оловно-киселинен акумулатор, да следиш само гъстотата на нов акумулатор става но на сулфатизирал стар ще има доста да чакаш да достигне приемливи стойности. И ако гонейки гъстота на добре сулфатизирали плочи се стремиш да поддържаш константен ток то това може да се постигне само с увеличаване на напрежението в процеса на заряда., като стойностите могат да достигнат 17 - 18 волта което е убийство за акумулатора.
Правилното зареждане е ПО напрежение като същото се забива на 14,4 - макс. 14,6 волта и се ограничава тока на 1/10 (може и по-малък даже по-добре) от капацитета на акумулатора защото в началото на силно разреден акумулатор тока може да стигне и до 1/20 от капацитета. В процеса на заряд естествено токът започва да пада като при достигане на зададените 14,4 волта може да падне до 1/100 от капацитета, че и повече. През цялото това време се измерва гъстотата при възможност през два часа и в момента в който спре да се покачва трябва да спреш със заряда, това показва че той (акумулатора) повече няма да "поеме". Ако гъстотата не е достигнала нормата 1,28 за нашия климат то значи че има сулфатизация на плочите и се минава на т.н десулфатизация, демек разряд>заряд>разряд>заряд и така докато достигне 1,28. Това е за стандартен акумулатор. Има едни акумулатори по технология Ca-Cа, демек калций-калций за които производителите препоръчват за пълноценно зареждане да се достигат 15,2 волта, което в колата няма как да стане. Другата технология пък AGM се ограничава на макс. 14 - 14,2 волта при заряд и това е съобразено при алтернаторите на автомобилите предназначени за този тип акумулатори (обикновено старт-стоп системите). А какво значи, че в началото на зареждане тока може да достигне и до 1/20 от капацитета на акумулатора?
пон мар 16, 2015 1:31 pmКики написа:
Знаеш ли кога ще имаш успех с тези 14,4 волта? точно никога, или след най-малко 60-70 часа заряд. Както сам си се убедил тока ти пада до 0,5А, с този ток може и 100 часа да се вдига гъстота. Тези зарядни, с такова изходно напрежение ги правят по скоро за поддържащ заряд, няма как с 14,4 волта да заредиш пълноценно акумулатора. Включи си едно старо зарядно на 15,5- 16,5 волта, отвий капачките и го следи тоя заряд най-вече по ток, не повече от 1/10 а по-добре 1/15. Ще следиш да не кипи много и да не загрее някоя от клетките много (над 40 градуса), ще видиш как за няколко часа ще вдигне гъстота ( ако е 1.22 в началото на заряда ще стигне 1.28 за около 10 часа при 1/20 ток).
Кики я обясни по-подробно ко е туй зарядно :? Дето шъ следи, хем по напрежение, хем по ток, па и старо :?
Кики - специалист
Има такива зарядни, професионални. Имам под ръка такова и съм си правил доста експерименти. Освен това тока в началото на заряда при силно разреден акумулатор може да се регулира и с напрежението (обяснимо нали!)
Ако зареждаш с тези новите импулсните на Бош, Лидъл и т.н. всички те са ограничени по ток но не тока необходим за даден акумулатор а тока написан на етикета, т.е. 4-6-8 А или колкото там пише, за това с такова зарядно ако се опиташ да заредиш силно разреден акумулатор няма да тръгне да зарежда изобщо защото го приема като ток на К.С. и защитата изключва. Същите тези зарядни са ограничени по напрежение като по хубавите имат възможност за избор на типа акумулатор именно заради различното напрежение до което трябва да достигнат различните типове акумулатори.
ПП поста ми от 2015-та който си цитирал става дума точно за това че ако гониш гъстота на силно сулфатизирал акумулатор много трудно ще я достигнеш с нормален заряд от 14,4-14,6 В. Вероятно сам си се убедил че при стар акумулатор много-по трудно, дори е невъзможно да се достигне нормална гъстота и начина да го направиш е да вдигнеш напрежението на заряд (което не е добре защото почва силно да кипи и положителните плочи буквално се разрушават) или да направиш няколко цикъла на разряд.
Ако един автомобил се кара предимно градско е добре акумулатора да се дозарежда на всеки 6 месеца за да се избегне сулфатизация. Ако е по-стар дизел е добре да се прави поне през месец зимата и на 3 месеца през цялата година, в противен случай изкарва долу-горе колкото му е гаранцията. Аз от почти 30 години не съм купувал скъп акумулатор и с едно изключение съм купувал само български акумулатори и най-малко изкаралия е 5 год. а рекорда ми е с един "СТАРТ" който приятел го кара една година на такси и ми го даде като скапан а при мен изкара още 8. За да е коректно трябва да отбележа че съм карал само бензинови коли.
kozl - майстор
Акумулаторът, за който съм писал в темата беше гаранционен с 24 месечен гаранционен период. Това не го прави нов, но колко му трябва, за да е стар.
Доста изписа, но да попитам конкретно.
Напрежението на заряд ли унищожава акумулатора или тока протичащ през него?
И ако акумулаторите по калциева технология се зареждат на 15,6 волта, то кои са автомобилите в които не са обречени на недозареждане?
muhala - майстор
Ако ви се екпериментира си купете по един ментак IMAX B6 от Китай. С него може да зададете и тока и напрежението.
muhala - майстор
нед окт 28, 2018 9:30 pmkozl написа:
...
Напрежението на заряд ли унищожава акумулатора или тока протичащ през него?
...
Не мога еднозначно да отговоря, но генератора няма регулация по ток на заряд. Моя например може да даде 150А на 1500 оборота. Така, че това определено би скапало акумулатора, ако е бил паднал толкова много, че да ми дадът ток с кабели.
ESPACE - майстор
нед окт 28, 2018 9:35 pmmuhala написа:
Ако ви се екпериментира си купете по един ментак IMAX B6 от Китай. С него може да зададете и тока и напрежението.
Тока да, но напрежението е фиксирано. 14,7V за 6 клетъчен оловен акумулатор.
  • 1
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42

Тема "Обслужва ли се "необслужваемия" акумулатор" | Включи се в дискусията:


Сподели форума:

Бъди информиран. Следвай "Направи сам" във Facebook:

Намери изпълнител и вдъхновения за дома. Следвай MaistorPlus във Facebook: